انشا درباره آزادسازی خرمشهر و سوم خرداد برای مدرسه

انشا درباره آزادسازی خرمشهر و سوم خرداد برای مدرسه

انشا درباره آزادسازی خرمشهر و سوم خرداد برای مدرسه و کلاس را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

انشا درباره آزادسازی خرمشهر و سوم خرداد برای مدرسه

 

اولین انشا درباره آزادسازی خرمشهر

آزادسازی خرمشهر یکی از اتفاقات مهمی بوده که در طول تاریخ ایران رخ داده است بعد از تجاوز رژیم بعث عراق به کشورمان رزمنده های زیادی از ایران به شهادت رسیدند.

عراقیها که با حمایت های مالی بسیار زیاد آمریکا و اروپا تجهیزات نظامی زیادی داشتند توانستند که به صورت ناجوانمردانه خرمشهر را اشغال کنند و نزدیک به دو سال در اشغال این رژیم دربیاید اما رزمنده های ایرانی با غیرتمندی تمام توانستند که خرمشهر را از چنگال عراقی ها دربیایند و شکست های سنگینی به انها تحمیل کنند.

هر ساله در سوم خرداد ماه مردم ایران این روز را جشن میگیرند و برای شهدایی که در این راه جانشان را فدا کردند دعا میکنند.

شهدای ایرانی از نوجوان گرفته تا پیرمرد برای وجب به وجب خاک ایران در جبهه ها با دشمنان جنگیده اند و اجازه ندادند که یک وجب از خاک ایران به دست انها بیافتد.

امروز سوم خرداد ماه همه ایران در جشن هستند و یاد و خاطرات شهدای خونین شهر را زنده نگه میدارند

انشا درباره آزادسازی خرمشهر و سوم خرداد برای مدرسه

دومین انشا درمورد آزادی خرمشهر

19 ماه اشغال خرمشهر توسط رژیم بعثی کافی بود تا با سازماندهی و تجهیز نیروها توسط ارتش و سپاه و در یک یورش همگانی و تابهنگام و تنها طی مدت سه هفته ضمن اجرای بزرگترین عملیات نظامی ایران در طول دوران دفاع مقدس موفق به آزادسازی این شهر و پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک میهن اسلامی ایران شود.

چهارم آبان ماه سال ۵۹ و تنها پس از ۳۵ روز از هجوم ناجوانمردانه رژیم بعثی عراق به کشور ما، شهر خرمشهر که تا آن روز توانسته بود با ابتدایی‌ترین سلاح‌های جنگی در برابر دشمن تا بن مسلحی که با استفاده از مجهزترین سلاح‌های جنگی آن زمان به کشور ما یورش آورده بود ایستادی و مقاومت کند، سقوط و به اشغال عراق درآمد.

تصور خام دشمن بعثی آن بود که با حمله ناگهانی به ایران و اشغال برخی مناطق حساس و سوق‌الجیشی مانند خرمشهر بتواند ظرف مدت چند هفته خود را به تهران برساند و با این کار به آمال و آرزوهای خیال‌انگیز خود برسد در حالی که به جز تصرف ناتمام خرمشهر، به هیچ یک از اهداف از پیش تعیین شده خود دست نیافت تا جایی که به خاطر رشادت و فداکاری نیروهای رزمنده و مردمی ما، در مناطق تحت اشغال خود از جمله بیابان های خوزستان، کرمانشاه و ایلام زمین‌گیر شد و ادامه جنگ به کابوسی برای صدام و حامیان آن تبدیل شد که آرزوی پایان هرچه زودتر آن را داشتند.

آماده نبودن نیروهای مسلح ایران به خاطر وقوع انقلاب اسلامی، درگیری‌های داخلی با گروهک‌های ضد انقلاب، آشفتگی اوضاع سیاسی، بی‌تدبیری رییس جمهور وقت به عنوان فرمانده کل قوا و در ادامه خیانت وی در جنگ را می‌توان از مهمترین مسایلی دانست که ایران نتواند در ابتدای جنگ مقابل نیروهای متجاوز ایستادگی لازم را کند.

فتح خرمشهر در چهار مرحله، که در نهایت به عملیات بیت‌المقدس ختم شد، صورت گرفت و نیروهای رزمنده ایرانی در ساعت ۳۰ بامداد ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۶۱ عملیات خود را برای آزادسازی این شهر و دشت آزادگان آغاز و سرانجام نیز در سوم خرداد ماه همان سال با درهم شکستن مقاومت نیروهای عراقی، وارد این شهر شدند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. بسیار عال خیلی ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *