متن ادبی تسلیت وفات حضرت زینب (س) شهادت حضرت زینب +عکس استوری

انشا در مورد حضرت زینب (س) برای دانش آموزان که نمره 20 بگیرند

متن ادبی تسلیت وفات حضرت زینب (س) شهادت حضرت زینب +عکس استوری

انشا در مورد حضرت زینب (س) برای دانش آموزان که نمره 20 بگیرند انشاء زیبا درباره حضرت زینب را در ادامه بخوانید.

انشا در مورد حضرت زینب (س)

حضرت زینب علیهاالسلام بانویی است که همتای او را نه تنها در میان زنان بلکه در میان مردان جهان نمی توان دید. بانویی توانا که بهترین الگوی شجاعت و شهامت، دانش و بصیرت، کفایت و درایت است و تمامی وظایف مختلف اجتماعی را که به عهده گرفته است به خوبی انجام داده است.

در تاریخ وفات حضرت زینب کبری(س) سومین فرزند امیرمومنان حضرت علی(ع) اختلاف نظر وجود دارد، اما مشهور این است که آن حضرت در 15 رجب سال 62 هجری روز یکشنبه وفات کرده است.

حضرت زینب کبری (س) در روز پنجم جمادی الاولی سال پنجم یا ششم هجری قمری در شهر مدینه منوّره متولّد شدند. نام مبارک آن بزرگوار زینب، و کنیه گرامی‌شان ام الحسن و ام کلثوم و القاب آن حضرت عبارتند از: صدّیقة الصغری، عصمة الصغری، ولیة اللّه العظمی، ناموس الکبری، شریکة الحسین علیهالسّلام و عالمه غیر معلّمه، فاضله، کامله و …

پدر بزرگوار حضرت زینب(س)، اوّلین پیشوای شیعیان حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) و مادر گرامی آن بزرگوار، حضرت فاطمه زهرا (س) می‌باشد. همسر گرامی آن حضرت، عبداللّه فرزند جعفر بن ابیطالب، بود. در کتاب اعلام الوری برای آن بانوی بزرگوار سه پسر به نام‌های علی، عون، و جعفر و یک دختر به نام ام کلثوم ذکر شده است.

وقتی که حضرت زینب (س) شیرخوار و در گهواره بود، هرگاه برادرش حسین (ع) از نظر او غایب می‌شد، گریه می‌کرد و بی قراری می‌نمود. هنگامی که دیده‌اش به جمال دل آرای حسین (ع) می‌افتاد، خوشحال و خندان می‌شد. وقتی که بزرگ شد، هنگام نماز قبل از اقامه، نخست به چهره حسین (ع) نگاه می‌کرد و بعد نماز می‌خواند.

پس از حادثه کربلا حضرت زینب (س)، حدود یک سال و شش ماه زندگی کرد

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *