اینترنت کی وصل میشه شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام

اینترنت کی وصل میشه شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام

اینترنت کی وصل میشه قطعی اینترنت شنبه 7 آبان 1401 رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام کی انجام میشه؟ اینترنت اینستاگرام و واتساپ کی وصل میشه؟

اینترنت کی وصل میشه شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام

اینترنت کی وصل میشه

اینترنت در برخی از شهرهای کشورمان با اختلالاتی روبه است که دلیل آن مسائل امنیتی است حوادث اخیر باعث شد که در برخی از شهرهای کشورمان اینترنت با مشکلاتی رو به رو شود ولی در اکثر شهرهای کشورمان وضعیت اینترنت پایدار است و مشکلی وجود ندارد هرچند که پهنای باند اینترنت بین اللمللی در برخی اوقات ممکن است کاهشی داشته باشد.

به هر حال نزدیک یه دو ماه است که اینترنت مشکلاتی را دارد و تا زمان آرام شدن خیابان ها مشکلات پا برجا خواهد بود.

رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام

در حال حاضر اینستاگرام و واتساپ در کشورمان فیلتر است و دسترسی مردم به این دو پیامرسان یا آی پی ایران امکان پذیر نخواهد بود.

اما چند روز پیش بود که طرح مجلس برای اینترنت طبقاتی مدنظر قرار گرفت و براساس آن، احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد: «سطوح مختلف دسترسی به اینترنت در کشور و برای اقشار گوناگون در مجلس مطرح شد حضور در پلتفرم‌های فیلتر شده مانند توییتر و یوتوب برای امری به نام «جهاد تبیین» ضروری است.» حسینعلی افخمی پژوهشگر حوزه مطالعات ارتباطات، استاد دانشگاه و مدیر گروه رشته روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، در گفت و گو با «آرمان امروز» و در پاسخ به این پرسش که طرح طبقاتی کردن دسترسی به اینترنت بین‌الملل چقدر قابل اجرا است و چقدر با اصل عدالت در تناقض است؛ گفت: «نابرابری دسترسی به اینترنت و طبقاتی کردن آن عاملی است که به شکاف دیجیتال دامن می‌زند؛ شکاف دیجیتال بلایی سر جامعه می‌اورد که در آن جامعه نادار از نظر پیشرفت عقب خواهد ماند و جامعه دارا رشد خواهد کرد و جلو می‌رود. این نگرانی همواره برای سازمان ملل نیز وجود داشته است و در نتیجه برای کشورهای ناتوان مالی مانند آفریقا در مرحله‌ای توسط سازمان ملل لپ تاپ های رایگان تهیه شد.» افخمی در ادامه با اشاره به این موضوع که ایران، چین را الگو خود قرار داده است؛ گفت: «باید گفت که نمی‌شود چین را الگو قرار داد این کشور دو تفاوت عمده با ایران دارد؛ یک آنکه یک نظام برنامه ریزی شده‌ای است با یک سیستم تک حزبی کمونیست و یا سوسیالیست که قدرت تصمیم گیری و اجرایی را آن حزب دارد و قدرت قانون گذاری را نیز در اختیار دارد اما در ایران ما نه حزب واحدی داریم که قدرت مطلقه داشته باشد و در وهله دوم نظام رفاه عمومی ما نیز مانند کشور چین نیست که بهداشت رایگان داشته باشد.»

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *