بیوگرافی بازیگران سریال جلال 1 + اسامی و خلاصه داستان و عکس

بازیگران سریال جلال عبارتند از حمیرا ریاضی، عمار تفتی ، هادی افتخارزاده,  مهران رجبی و رضا آبپاک, سنا (ثنا) پورسعیدی ، کامیار شکیبایی , فاطمه شکری و  حامد منافی

این سریال توسط حسن فتحی کارگردانی شده است.

داستان سریال جلال مضوعی تاریخی دارد که تلاش ها و مبارزاه های مردم تبریز با رژیم پلهوی را روایت میکند.

بازیگران سریال جلال + بیوگرافی و اسامی بازیگران سریال جلال

این مجموعه به سفارش شبکه سهند اذربایجان شرقی تولید شده و در ایام دهه فجر بر روی انتن رفته است و در این ایام از شبکه های مختلف استانی و سراسری بازپخش میشدند.

خلاصه داستان سریال جلال

این مجموعه موضوع درام اجتماعی دارد که با سیاست و مبارزه های مردم تبریز ترکیب میشود و سناریو بسیار جذاب را به تصویر میکشد

روزهایی که در پی مبارزه های مردم تبریز و تاثیر فعالیت های انها بر پیروزی های انقلاب اسلامی بازسازی شده است.

بازیگران سریال جلال + بیوگرافی و اسامی بازیگران سریال جلال

بازپخش از شبکه آی فیلم در بهمن 98

سریال جلال برای ایام دهه فجر 98 اماده پخش از شبکه جهانی ای فیلم شده است تا این شبکه پر بیننده بتوانند بار دیگر این سریال را تماشا کرده و از دیدن ان لذت ببرند.

بازیگران سریال جلال

در این سریال هنرمندانی چون حمیرا ریاضی، عمار تفتی ، هادی افتخارزاده,  مهران رجبی و رضا آبپاک, سنا (ثنا) پورسعیدی ، کامیار شکیبایی , فاطمه شکری, حامد منافی و دیگر بازیگران تلویزیون و بومی آذربایجان شرقی درآن به ایفای نقش کرده اند.

بازیگران سریال جلال + بیوگرافی و اسامی بازیگران سریال جلال

نجفی اذعان داشت : در این سریال ۱۱۰ محل تصویربرداری پیش بینی شده که روایت گر داستان پیروزی انقلاب از سال ۱۳۳۹ تا ۱۳۵۷ است و بیش از۲۰۰ بازیگر در این مجموعه بازیگران اصلی را همراهی کرده اند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «چ» بیان کرد: جلال درامی اجتماعی از رخداد‌های روز‌های انقلاب اسلامی در سال‌های ۵۷ آذربایجان شرقی است

بازیگران سریال جلال + بیوگرافی و اسامی بازیگران سریال جلال

عوامل سریال

عوامل سریال عبارتند از کارگردانی حسن فتحی ،تهیه کنندگی مهدی کریمی و نویسنده امیر حسین ثروتمند، مدیر تصویربرداری حمید مهر افروز، تدوین سالار حیدرنژاد، صدابردار اصغر آبگون و حسن سلمانی، چهره پرداز مجید اسکندری.

بازیگران سریال جلال + بیوگرافی و اسامی بازیگران سریال جلال

تعداد قسمت ها و زمان پخش جلال

این سریال در ۱۵ قسمت تولید شده و در دهه فجر از شبکه یک سیما و به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران مجموعه تلویزیونی جلال از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت

بازیگران سریال جلال + بیوگرافی و اسامی بازیگران سریال جلال

صفری افزود: این سریال تاریخی با حضور ۲۰۰ هنرمند و ۶۰ نفر عوامل تولید یکی از سنگین ترین کارهای تولیدی صدا وسیمای آذربایجان شرقی با مشارکت امور استان های سازمان صدا و سیما است.

وی تصریح کرد: هدف از تولید این سریال نشان دادن زندگانی مردم در زمان رژیم پهلوی و مبارزات مردم انقلابی ایران و پیروزی انقلاب اسلامی است.

بازیگران سریال جلال + بیوگرافی و اسامی بازیگران سریال جلال

بیوگرافی بازیگران سریال جلال

عمار تفتی دهقان، بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر، سال 1360، در تفت متولد شد. وی مدرک کارشناسی رشته‌ی سینما را از دانشگاه “هنر” اخذ کرد . عمار تفتی جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرد برای نمایش «دشت مینو» از سومین همایش آیین‌های عاشورایی را در کارنامه دارد.

بازیگران سریال جلال 1 + بیوگرافی و اسامی و خلاصه داستان و عکس

عمار تفتی با سریال زیر زمین در بین مردم شناخته شد و با مجموعه های های شب می گذرد ، میوه ممنوعه ، گلهای گرمسیری ، ساختمان 85 و … به اوج شهرت رسید. عمار تفتی در سریال پریا به کارگردانی حسین سهیلی زاده نقش شهرام را بازی می کند.

بیوگرافی حمیرا ریاضی

حمیرا حسنی ریاضی در ۲۸ خرداد سال ۱۳۴۶ در تهران متولد شده است.وی فارغ التحصیل کارگردانی از دانشگاه هنرهای زیبا و دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر می باشد.

بازیگران سریال جلال 1 + بیوگرافی و اسامی و خلاصه داستان و عکس

حمیرا ریاضی یکی از بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر است که سالهاست در عرصه بازیگری فعالیت می کند.

وی دارای خانواده ای هنری می باشد، همسرش علی اوسیوند بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است.

دخترش یاسمین اوسیوند نیز با پدر و مادرش در فیلم سینمایی شرفناز همبازی بوده است.

بیوگرافی محمدهادی افتخارزاده

محمدهادی افتخارزاده مراغی متولد 20 اسفند 1345 بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون می باشد .وی فارغ التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه تهران می باشد .

بازیگران سریال جلال 1 + بیوگرافی و اسامی و خلاصه داستان و عکس

هادی افتخارزاده از 13 سالگی ( 1358 ) در کلاس های عکاسی شرکت می کرد . از همین طریق وارد انجمن سینمای جوان شد ، با علاقه ای که به نمایش داشت وارد دوره های فیلم سازی شد . پس از 5 سال او در 18 سالگی اولین فیلم خود را به نام « خواهی ماند » ساخت .

بیوگرافی رضا آبپاک

رضا آبپاک بازیگر و شاعر ایرانی است که متولد سال 1361 در تبریز است و در همین شهر زیبا نیز بزرگ شده است. رضا آبپاک از کودکی به هنر و ادبیات علاقه داشته است و به همین دلیل هم در دانشگاه رشته زبان و ادبیات انگلیسی را برگزید.

رضا آبپاک بازیگری را از تئاتر شروع کرد و نمایش های زیادی را روی سن تئاتر تبریز برد. آبپاک در نمایش «چشمهایت را ببند» نوشته محمد یعقوبی و به کارگردانی سیامک افسائی در تهران ایفای نقش کرده است. اولین کار تصویری رضا آبپاک در مدیوم تلویزیون سریال جلال است. او در سریال جلال 1 و جلال2 نقش آفرینی کرد و بسیار خوش درخشید کارگردان این سریال که برای صدا و سیمای تبریز ساخته شد و با توجه به کیفیت بالایی که داشت در شبکه سراسری یک نیز پخش شد. او در سریال جلال نقش اسماعیل را بازی کرده است.

بازیگران سریال جلال 1 + بیوگرافی و اسامی و خلاصه داستان و عکس

بیوگرافی سنا پورسعیدی

سنا پورسعیدی SaNa poursaeidi متولد 1374 در تبریز بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون می باشد . سنا پورسعیدی به عنوان یک بازیگر تئاتری شناخته می شود اما گفته است بازی جلوی دوربین را بیشتر می پسندم . البته اجرای تئاتر به به دلیل زنده بودن ، هیجان مخصوص به خود را دارد و سخت‌‌ تر می باشد . اولین مشکل تئاتر شهر تبریز مکان آن است هر چند در این سال گذشته اخیر به آن رسیدگی زیادی انجام شده است. نه پارکینگ مناسبی دارد و نه کافه‌ای که در شأن مخاطبان باشد. شب‌‌ها نیز میدان دانشسرا چنان سوت و کور است که افراد هنگام بیرون آمدن از تئاتر خوف می‌‌کنند. در اجرای پانتومیم دو توریست جزو تماشاگران ما بودند مخصوصا نمایش پانتومیم بود و آنها می‌توانستند ارتباط خوبی برقرار کنند، آن نمایش البته با استقبال کمی از تماشاگران تبریزی مواجه شده بود.

سریال جلال و کارنامه فعالیت کارگردان و بازیگران

از نظر تاریخچه فعالیت کارگردان و بازیگران سریال جلال نیز آمارها و نکات جذابی را می‌توان بیان کرد. براساس آمارها سریال جلال به طور متوسط فعالیت 10ام بازیگران این اثر است. براساس امتیاز مردم سریال جلال بهترین اثر هاشم چاووشی و صمد پیراسبقی و یکی از 4 اثر شاخص هادی افتخارزاده و صمد پیراسبقی در حرفه بازیگری محسوب می‌شود.
براساس امتیاز مردم سریال جلال یکی از 4 اثر شاخص حسن نجفی در حرفه کارگردانی محسوب می‌شود.
14 تن از بازیگران جلال، اولین فعالیت جدی بازیگری خود را در این اثر تجربه کرده‌اند، در واقع در جلال 14 سریال اولی بوده‌اند: خسرو پایاب، سنا پورسعیدی، رضا آبپاک، عباس سرودی، غلامرضا باقری، وحید شیرزاد، جواد قامتی، رضا روحی، محسن بیژن‌پور، احمد اعظمی، مینا کثیراولاد، امین حاج‌اکبری، یاسین عباسعلی‌نژاد و مظاهر قسمی.

تعدد لوکیشن، پربازیگر بودن یا مباحثی از این دست در جایگاه خود قابل توجه و اعتناست، اما قطعاً این عناوین و اطلاق‌ها به تنهایی برای ماندگاری و شاخص بودن یک اثر تلویزیونی یا سینمایی تعیین‌کننده نیست. به طور معمول هیچ لوکیشنی باعث ماندگاری یک اثر سینمایی یا تلویزیونی نشده و نمی‌شود و در بسیاری اوقات گذاره معکوس این مدعا یعنی اثرگذاری یک فیلم یا سریال در معرفی و ماندگاری یک جغرافیای خاص یا لوکیشن مصداق تعینی پیدا کرده است.
سریال جلال ۲ از شبکه یک سیما در حال پخش است. سریال «جلال» در مرکز صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی تولید شده و برهه‌ای از تاریخ انقلاب را روایت می‌کند؛ تاریخی که به جغرافیای استانی گره خورده و تصویرگر سال‌های ۱۳۳۸ تا ۱۳۵۶ در تبریز است که در سری اول در ۱۵ قسمت تولید و از شبکه یک روی آنتن رفت.
«جلال» سریالی شخصیت‌محور است که به روایت زندگی یک انقلابی با بازی عمار تفتی در روزهای انقلاب می‌پردازد و از طریق روایتی شخصیت‌محور به بازنمایی حوادث و رویدادهای انقلاب دست می‌زند. این سریال تاریخی، فعالیت‌های انقلابی مردم آذربایجان‌شرقی را در قالب یک درام اجتماعی روایت می‌کند.

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

‫2 دیدگاه ها

  1. اسم کارگردان سریال جلال اقای حسن نجفی می باشد که به اشتباه حسن فتحی نوشته شده است

  2. با سلام ،
    خواستم تشکر کنم از کارگردان و عوامل تهیه کننده سریال جلال که انصافا خوب سریالی را برای دهه فجر امسال تهیه دیده اند . من که کیف کردم و بعضی وقتها گریم می گرفت . احسن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا