بیوگرافی بازیگران سریال دنیای شیرین دریا با نقش +عکس جدید و سرنوشت

بیوگرافی بازیگران سریال دنیای شیرین دریا با نقش +عکس جدید و سرنوشت

دنیای شیرین دریا از سریالهای خاطره انگیز گروه کودک و نوجوان بوده که در سال 1377 از تلویزیون پخش شد بازیگر اصلی این سریال پوپک گلدره بازیگر نقش دریا میباشد که در کنار مهسا ملاپور بازیگر نقش ساحل و امیر محمدزاده در نقش مجید و بازیگر نقش مجید و حمزه شیر علیپور بازیگر نقش حامد کاراکترهای اصلی را شکل میدهند که در ادامه به بیوگرافی کامل این بازیگران خواهیم پرداخت و سرنوشت انها را مرور میکنیم.

در این سریال زنده‌یاد پوپک گلدره، بهروز بقایی، فرهاد بشارتی، مینا نوروزی، مهسا ملاپور، عطیه غبیشاوی، امیر محمدزاده و حمزه شیرعلیپور به ایفای نقش پرداخته اند.

قصه دنیای شیرین دریا نیز آن گونه که از اسم اش پیداست، در مورد دختری به نام دریا است که نقش یک دختر ساده روستایی را بازی می‌کند. دریا که به همراه خانواده اش در یکی از روستا‌های شمال ایران زندگی می‌کند، محوریت کمدی و خانوادگی دارد. در واقع دریا و کودکان و نوجوانان فامیل هر بار دردسری به پا می‌کنند که ساختار اصلی داستان را می‌سازد.

اسامی بازیگران سریال دنیای شیرین دریا با نقش عبارتند از:

  • عطیه غبیشاوی
  • مینا نوروزی
  • فرهاد بشارتی در نقش عمو اسد
  • پوپک گلدره در نقش دریا
  • مهسا ملاپور در نقش ساحل
  • امیر محمدزاده در نقش مجید
  • حمزه شیرعلیپور
  • سحر زکریا
  • فرخ لقا هوشمند
  • رحیم نوروزی
  • ساقی زینتی
  • فریده دریامج

بیوگرافی بازیگران سریال دنیای شیرین دریا با نقش +عکس جدید و سرنوشت

دنیای شیرین دریا عنوان سریال ایرانی می باشد که توسط بهروز بقایی در دهه هفتاد کارگردانی شده بود .

موضوع این سریال زندگی اهالی یک روستا در شمال کشور را به تصویر کشیده بودند و یک دختر به اسم دریا که نویسندگی را دوست می داشت، خاطره های اهالی روستا را می نوشت.

اثر تلویزیونی دنیای شیرین دریا ساخته بهروز بقایی و همچنین با همکاری مشترک بیژن بیرنگ و مسعود رسام تهیه‌کنندگی آن را را برعهده داشتند.

این مجموعه در سال ۷۷ از شبکه یک سیما پخش می شد.

بیوگرافی بازیگران سریال دنیای شیرین دریا با نقش +عکس جدید و سرنوشت

تعداد قسمت ها

نویسندگی این اثر به یادماندنی، در ۳۶ قسمت را علی خودسیانی انجام داده بود.

فیلمبرداری مجموعه دنیای شیرین دریا در یک روستا به نام شیخ زاهد در استان گیلان و قسمتی از آن نیز در یک منطقه به نام سرولات چابکسر صورت گرفته شده بود.

خلاصه داستان

مجموعه دنیای شیرین دریا چند قسمتی است و هر قسمت آن داستان های گوناگونی را در بر دارد.

دریا با همراه خانواده خود در روستای شیخ زاهد واقع در شهرستان رودسر در گیلان با امکان های بسیار اندک سکونت می نمایند.

دریا و خواهر و برادر هایش هر کدام هر دفعه یک مشکل به وجود می آورند و باعث دردسر برای والدین می شوند و آنان با درایت بایستی آن مشکل را برطرف نمایند.

سایر عوامل مجموعه دنیای شیرین دریا :

کارگردان هنری: بهروز بقایی

کارگردانی تلویزیون: منوچهر شمسایی

تهیه‌کنندگان: بیژن بیرنگ و مسعود رسام

تدوین: سعید سالارزهی

موسیقی: علی بیرنگ

مدیر صدابرداری: رضا کشاورز

مدیر برنامه ریزی و دستیار کارگردان: بهرام محمدی پور

عنوان‌بندی: رضا فخاریه

مدیران نورپردازی: منوچهر شمسایی

مشاور فیلمنامه: بیژن بیرنگ

نویسنده: علی خودسیانی

بیوگرافی بازیگران سریال دنیای شیرین دریا

بیوگرافی بازیگران سریال دنیای شیرین دریا با نقش +عکس جدید و سرنوشت

بیوگرافی فرهاد بشارتی

فرهاد بشارتی متولد ۱۳۴۵ در گیلان بازیگر اهل ایران می باشد . او با فرهاد بشارتی آهنگساز ارتباطی ندارد و صرفا تشابه اسم و فامیلی می باشد .

وی بازی در عرصه نمایش را از سال ۱۳۶۹ در تئاتر گیلان آغاز کرد. او دانش‌آموخته کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران است و سال ۱۳۷۶ و پس از پایان تحصیلاتش به‌طور جدی تری وارد عرصه تصویر شد. بشارتی سابقه بازی در حدود ۲۳ تئاتر را دارد و ۲۷ سریال تلویزیونی با کارگردانان خوب و مجموعه سازان داشته، در ۱۳ تله فیلم بازی کرده‌است و چندین فیلم سینمایی در کارنامه اش دارد.

بیوگرافی بازیگران سریال دنیای شیرین دریا با نقش +عکس جدید و سرنوشت

بیوگرافی پوپک گلدره

پوپک گلدره هنرپیشه سینما و تلویزیون در تاریخ ۸ مرداد ۱۳۵۰ در تهران متولد شد. با اخذ رتبه ۵۶ در کنکور دانشگاه سراسری، در رشته روان‌شناسی بالینی دانشگاه تهران پذیرفته شد و پایان‌نامه‌اش را در رشته تئاتر درمانی نوشت که سخت مورد توجه قرار گرفت. در همان زمان با اهالی تئاتر آشنا شد و رو به هنر آورد. از بازی‌های درخشان او می‌توان مجموعه تلویزیونی “مروارید سرخ” و “نرگس” را نام برد.

بیوگرافی بازیگران سریال دنیای شیرین دریا با نقش +عکس جدید و سرنوشت

بیوگرافی مهسا ملاپور

مهسا ملاپور متولد ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۹ در تهران، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است. او فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی شاخه مکانیک هواپیما است و با بازی در سریال دنیای شیرین دریا در نقش ساحل مشهور شد.

ملاپور از جمله بازیگرانی است که از کودکی وارد عرصه بازیگری شده و از کارهای مطرح این هنرپیشه می توان به سریال دنیای شیرین دریا به کارگردانی بهروز بقایی اشاره کرد. ملاپور پس از این سریال از بازیگری کناره گرفت و دیگر در هیچ فیلم و سریالی دیده نشد، اما به تازگی با بازی در یک نمایش به صحنه برگشته و قصد دارد که فعالیت های هنری را از سر بگیرد

بیوگرافی بازیگران سریال دنیای شیرین دریا با نقش +عکس جدید و سرنوشت

بیوگرافی امیر محمدزاده

امیر محمدزاده متولد 1369 در تهران بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون ایران است. وی برای اولین بار در سال 1374 با حضور در فلم تنگنا به کارگردانی علی درخشی در کنار بازیگرانی چون پروانه معصومی ، کاظم افرندنیا ، بیوک میرزایی و مهری مهرنیا پا به عرصه بازیگری نهاد.  او می گوید : به صورت اتفاقی بهروز بقایی را در منزل دایی ام ملاقات کردم و او پیشنهاد بازیگری در «دنیای شیرین دریا» را به من داد. عصر همان روز برای تست بازیگری به محل فیلمبرداری رفتم و خوشبختانه قبول شدم.

بیوگرافی بازیگران سریال دنیای شیرین دریا با نقش +عکس جدید و سرنوشت

بیوگرافی حمزه شیرعلیپور

حمزه شیرعلیپور متولد 1367 در تهران بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون ایران است. از سال 1377 و از کودکی وارد بازیگری شده و تنها در سریال دنیای شیرین دریا به کارگردانی منوچهر شمسایی و بهروز بقایی بازی کرده است و پس آن در هیچ فیلم و سریالی ایفای نقش نکرده است از همان زمان از بازیگری کناره گیری کرده و هم اینک خبر جدیدی از او و زندگی شخصی اش در دست نیست.

بیوگرافی بازیگران سریال دنیای شیرین دریا با نقش +عکس جدید و سرنوشت

بیوگرافی رحیم نوروزی

رحیم نوروزی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان سال 1346 در رشت متولد شد و تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی در تئاتر ادامه داد و به تدریس در دانشگاه سوره هم می پردازد.

این بازیگر کشورمان در زمینه خوشنویسی هم تبحر خاصی دارد و از سالهای جوانی خوشنویسی را به صورت حرفه ای پیگیری میکرد و به ورزش بسیار علاقه مند است.

رحیم نوروزی بازیگری را با حضور در کلاس های بهزاد عشقی، بهروز بقایی و امیر ثابت در رشت آغاز کرد و بعد از حضور روی صحنه تئاتر به دنیای تلویزیون و سینما راه یافت.

ساخت فصل دوم دنیای شیرین دریا

بشارتی با یادی از هنرنمایی پوپک گلدره درباره آخرین وضعیت سلامتی بهروز بقایی، گفت: خوشبختانه این روزها حالش خوب است هنوز با بیماری قبلی‌اش درگیری دارد و امیدواریم هرچه سریع‌تر و زودتر سلامتی کاملش را به‌دست بیاورد.

او با اشاره به ساخت فصل جدیدی از “دنیای شیرین دریا” می‌گوید: چند سالی است با بهروز بقایی دغدغه داریم فصل دیگری از “دنیای شیرین دریا” بسازیم و اخیراً صحبت با چند اسپانسر کار را جدّی‌تر کرده و ان‌شاءالله شرایط ساخت و تولید فراهم شود این کار را هرچه زودتر جلوی دوربین خواهیم برد. قرار است این مجموعه تلویزیونی را خودم کارگردانی کنم و بهروز بقایی که اولین “دنیای شیرین دریا” را خلق کرده به عنوان مشاور در کنار بنده باشد. از او مشاوره خواهیم گرفت تا کار خوبی به آنتن برسد.

بشارتی در ادامه تأکید دارد: این “دنیای شیرین دریا” با آن سریال اولیه فرق می‌کند و بنابر مسائل و دغدغه‌های جوانان امروز نوشته می‌شود. هنوز متن آن نوشته نشده و فقط طرح قسمت اول را داریم که چطور از آن دوران به امروز می‌رسیم. در واقع نسخه امروزی “دنیای شیرین دریا” ساخته می‌شود؛ ان‌شاءالله ببینیم شرایط چه می‌شود و تاریخ و زمان فیلمبرداری ندهیم بهتر است.

این بازیگر سینما و تلویزیون که نقش عمو اسد را در سریال «دنیای شیرین دریا» برعهده داشت تأکید دارد: اگر اسپانسر باشد حتماً این کار ساخته می‌شود. با بازیگران سریال صحبت کرده‌ام و همه کنار هم قرار می‌گیرند جز پسر کوچکِ داستان که علاقه‌ای ندارد بازی کند.

او درباره جایگزین پوپک گلدره می‌گوید: طوری طراحی کرده‌ایم که قسمت اول فصل جدید از سرِ مزار او شروع و دخترش راوی می‌شود. سریال فضایِ بومی و اصالت خودش را حفظ می‌کند؛ در همان روستا و خانه فیلمبرداری می‌شود اما دغدغه‌ها و اتفاقات امروزی‌ است.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *