بازیگر نقش ادریس در نون خ ۴ کیست
سیروس سپهری بازیگر نقش ادریس در نون خ میباشد که در همه فصل های این سریال حضور دارد سیروس سپهری بازیگر سریال نون خ مهر ماه سال ۱۳۴۴ در کرمانشاه متولد شده است. وی از سال ۱۳۶۱ فعالیت خود را بطور حرفه ای در تئاتر آغاز کرد. سیروس سپهری تاکنون جایزه اول کارگردانی برای اجرای رویای کودکانه کسب کرده است و به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر در کتیبه ها، شورآبساران و کیمیا حضور داشته است.
سوابق
یکی از کارهای مطرح او ، نمایش رویای کودکانه است که به داستان پسر نوجوانی از خانواده مرفه می پردازد که تصادفا با مرد نابینای گل فروشی آشنا می شود و از طریق او به کودکان کار می رسد و با واقعیت های جدیدی در زندگی مواجه می شود.
هر چند ادریس در نون خ، جزو چند نقش اول نیست ولی در سکانس هایی که حضور دارد، شاهد بازی دوست داشتنی سیروس سپهری هستیم.
ادریس در نون خ 4
ادریس شخصیتی بود بسیار پایبند به خانواده و دغدغه فرزندانش را داشت و همیشه در تلاش برای معاش بود، دلسوز، مهربان و به شدت آدمی ترسو که ترس این شخصیت بیشتر به خاطر این است که مبادا گرفتاری برای او پیش بیاید و نتواند به فرزندانش برسد. من خیلی با این شخصیت احساس قرابت می کنم و آن بخش خانواده دوستی و علاقه به فرزندان در من وجود دارد، اما بخش ترس را نمی دانم چه بگویم. امروز همه ما می ترسیم که گرفتار اتفاقی شویم.
قبل از شروع فیلمبرداری چندین جلسه به خواندن فیلمنامه اختصاص میدادیم که بیشتر هدف از آن، تحلیل شخصیتها و آشنایی با فضای فیلمنامه بود. قبل از برداشت هر سکانس چندین دور تمرین میکردیم تا به قولی دیالوگ ها به جان شخصیت بنشیند و بعد جلوی دوربین میرفتیم. کارگردان دست ما را باز گذاشته بود که اگر در طول تمرین بداههای میگفتیم و با فیلمنامه همراه بود، تایید کند و در غیر این صورت نه. سعید اجازه بروز و ظهور خلاقیت را به همه بازیگران داده بود و از این بابت سپاسگزار هستیم.
او میگوید وقتی که کرونا آمد به مرور مخاطب تئاتر کمتر شد تا جایی که سالن ها را تعطیل کردند. بچه ها به مرور زمان آمدند و یکسری خلاقیت ها به خرج دادند تا شاید مخاطب را دوباره به سالن ها بکشانند، مثلا اینکه تماشاگران چند صندلی در میان بنشینند که آن هم به بن بست خورد، بعد آمدند تئاترها را به خانه ها ببرند، پس تئاترها را اجرا و ضبط می کردند تا در اینترنت پخش کنند که باز آن حس و آن ارتباط تنگاتنگ با مخاطب را نداشت. می توانیم بگوییم تئاتر کاملا مرده است و اینکه مِن بعد سرپا بگیرد یا نگیرد، به دو چیز بستگی دارد، اول سیاست های دولت که بعد از کرونا چه سیاست هایی در پیش بگیرد و دوم اینکه خود بچه ها چه بکنند، چون آنطور که من اطلاع دارم، هشتاد درصد بچه هایی که تئاتر کار می کرده اند یا دستفروش شده اند یا در اسنپ کار می کنند و یا جذب کارهای دیگری غیر از کارهای فرهنگی شده اند.