بیوگرافی امیر نیکیار بازیگر نقش آقا نیکی و همسرش کیست؟

بیوگرافی امیر نیکیار بازیگر نقش آقا نیکی و همسرش کیست؟ +درگذشت

بیوگرافی امیر نیکیار بازیگر نقش آقا نیکی و همسرش کیست؟ سوابق و جزئیات را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی امیر نیکیار

وی ار هنرمندان قدیمیو  پیشکسوت سینما و تلویزیون میباشد که سابقه زیادی در زمینه بازیگریو  دستاری کارگردان در کارنامه هنری خود دارد.

بیوگرافی امیر نیکیار بازیگر نقش آقا نیکی و همسرش کیست؟

امیر نیکیار در محله جنوب تهران در حوالی خیابان ۱۷ شهریور در سال ۱۳۳۱ به دنیا آمده و جوانی و نوجوانی را در میدان خراسان تهران گذراند. نمایش و اجرای تئاتر را از اعیاد شعبانیه و مراسم جشن های مذهبی شروع کرد.

از دوران نوجوانی و جوانی به مناسبت اعیاد شعبانیه در محله های میدان خراسان تا میدان امام حسین برنامه هایی را طراحی و اجرا می کرد.

از همان دوران بود که به استعداد خود در عرصه ی هنر پی برد.

سوابق هنری

امیر نیکیار نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال 1369 در سریال آلبوم خانوادگی به کارگردانی محمد رحمانیان بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال قطار ابدی، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای امیر نیکیار محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون بهزاد فراهانی، پرویز پورحسینی، سیروس گرجستانی و کاظم هژیرآزاد را تجربه کرد.

امیر نیکیار در سال 1376 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم امیر نیکیار در این سال، بازیگری در سریال قطار ابدی به کارگردانی رضا عطاران، بهروز بقایی، محمود رضایی و ملک سیما ایلخان محسوب می‌شود.

با مهدی میامی و عبدالرضا اکبری هم دوره بود و با هم آموزش تئاتر را شروع کردند.

پس از فراگیری بازیگری به عرصه ی کارگردانی تئاتر نیز وارد شد و نمایش بهترین بابای دنیا را اجرا نمود.

بیوگرافی امیر نیکیار بازیگر نقش آقا نیکی و همسرش کیست؟

شهرت با نقش اقا نیکی

اواسط دهه ی هفتاد بود که با بازی در نقش آقا نیکی با آن کیف کوچک با مزه اش به شهرت رسید.

آقا نیکی شخصیتی مثل بهلول داشت که در پشت هر خنده ای یک پند و اندز نهفته بود.

پس از شخصیت آقا نیکی دنبال نوار کاست ترگل و ورگل و شخصیت بابا نیکی رفت که با استقبال خوبی مواجه شد.

با بازی در برنامه جنگ هفته وارد دنیای بازیگری طنز شد.

امیر نیکیار به عنوان بنیان گذار طنز نمایشی پس از انقلاب شناخته می شود.

همسر امیر نیکیار کیست

ایشان سالها پیش ازدواج کرده و دارای یک فرزند پسر به نام عماد و یک دختر دارد و صاحب نوه نیز می باشد

*چه شد که از نمایش محله ای سر از تئاتر و بازیگری و کارگردانی درآوردید؟

آقای امیر نیکیار میگوید :

سال 1348 بود که در مرکز رفاه خانواده برنامه هایی ویژه جوانان شکل گرفت و با جذب در این نهاد اجتماعی زمینه برای پرورش و فراگیری اصولی نمایش فراهم شد و تمامی اعضای گروه نمایش محله با در اختیار گرفتن مدرسینی همچون داریوش مودبیان و بهزاد فراهانی فعالیت جدی تئاتر را آغاز کردیم و با یک کار جدی توانسته ایم پله پله خود را در تئاتر کشور جا بیاندازیم.

بیوگرافی امیر نیکیار بازیگر نقش آقا نیکی و همسرش کیست؟

*نحوه ورودتان به بازیگری در تئاتر به صورت جدی از چه زمان و با چه نمایشی صورت گرفت؟

در سال 59 بود با تئاتر “میراب” با کارگردانی کریم اکرمی مبارکه (نقش ابن ملجم در سریال امام علی (ع)) که نقشی جدی در آن ایفا می کردم وارد بازیگری به صورت حرفه ای در تئاتر شدم. این کار تمثیلی از پیروزی انقلاب اسلامی بود و این تئاتر که به مورد استقبال عموم قرار گرفت باعث افزایش انگیزه ام شد و پس از آن گروه تئاتر کوچ توانست در اکثر نمایش ها با موفقیت های زیادی همراه شود.

همچنین ببینید: بیوگرافی محمدرضا آرین همسر بهنوش بختیاری

*حضور در تلویزیون را با بازیگری آغاز کردید؟

خیر، داریوش مودبیان در حال ساخت سریالی به نام “قرن سرنوشت” بود با بازیگری سعید نیک پور که در آن هم دستیار کارگردان بودم و هم مدیرصحنه و این موضوع باعث ورودم به خانه سینما و آشنایی با اعضای آن شد اما همچنان در پشت صحنه مشغول فعالیت بودم که سریال های امیرکبیر و افسانه سلطان و شبان از محبوبترین آن ها بود که با پوران درخشنده آشنا شدم و در فیلم های رابطه و پرنده کوچک خوشبختی با او همکاری کردم و به گونه ای مسیر زندگی هنری ام دگرگون شد و سر از برنامه های تلویزیونی طنز در آوردم.

بیوگرافی امیر نیکیار بازیگر نقش آقا نیکی و همسرش کیست؟

*جنگ هفته از نخستین برنامه های ظنزی بود که امیر نیکیار در آن حضور یافت. چه شد که به وادی طنر ورود کردید؟

به یکباره پیشنهاد بازیگری در نمایش های ظنر تلویزیونی به بنده شد و آنجا بود که برنامه جنگ هفته آغاز فعالیتم در دنیای ظنر بود و موفقیت آن باعث شد که در جنگ شبانه و سایر برنامه های طنر آن زمان تلویزیون پای ثابت باشم و به نوعی بنده بنیان گذار طنز نمایشی پس از انقلاب هستم.

همچنین ببینید: بیوگرافی طیبه میامی همسر محمود جعفری کیست

*کمی به سراغ “آقا نیکی” برویم که شاید این نقش باعث شد سال های امیر نیکیار در خانه های مردم ایران فردی تأثیرگذار باشد…

یک روز نقشی را بازی کردم که نقش خاصی بود و به طور صریح بگویم آدم عادی نبود و به واسطه آنکه کارگردان ها همیشه دست بنده را برای بازی کردن باز می گذاشتند، توانستم با تمرین کردن بر روی این نقش در آیینه خانه ام و تغییرات در آن نقش “آقا نیکی” را ابداع کنم و اوایل دهه هفتاد بود که دیگر آقا نیکی جای خود را در بین مردم باز کرده بود و با اضافه شدن کیف به این نقش دیگر مردم برنامه هایم را دنبال کرده و همواره به دنبال طرح موضوع جدید از آقا نیکی بودند.

بیوگرافی امیر نیکیار بازیگر نقش آقا نیکی و همسرش کیست؟

*به نظر شما آقا نیکی فردی ساده لوح بود یا اینکه پشت ساده بودنش هزاران نکته نهفته بود؟

این نقش مانند بهلول بود و پشت هر خنده و حرفه آقا نیکی هزاران پند و اندرز و انتقاد نهفته بود و مردم با درک درست به خوبی می دانستند که طنزهای بنده تنها خنده صرف را به همراه نداشت بلکه تأمل و اندیشه چاشنی آن بود.

*به عنوان کسی که در طنز ایران به نوعی تأثیرگذار بوده اید، اکنون طنز همان جایگاه گذشته و ارتباط خود با جامعه را حفظ کرده است؟

خیر به هیچ وجه، کسی که کار طنز می کند باید با فکر وارد شود و حرفی برای گفتن و آموزش داشته باشد نه آنکه تنها به صرف خنداندن چند لحظه ای اقدام به بازی کند و متأسفانه طنز امروز ما این نکته مهم را به فراموشی سپرده و درگیر مزاح گویی های پیش پافتاده شده است و به طنزهای چند روزه تبدیل شده که مردم هیچ مأنوسیتی در آن نمی بینند. سطح سلیقه ها پایان آمده و به گونه ای به ظنر نگریسته می شود که انگار وظیفه ظنر تنها نگاه تفریحی به آن است.

*چه شد که نقش “آقا نیکی” به پایان رسید؟

کم کم به نقطه ای رسیدم که در نقش آقا نیکی اشباع شده و با این سن و موی سفید نمی شد دیگر آن فعالیت گذشته را انجام داد و نقشم را خیلی دوست داشتم و خیلی برای رسیدن آقا نیکی به جایگاه کنونی اش کار کردم و وقت گذاشتم و با تمام توان آن را باور داشتم.

همچنین ببینید: بیوگرافی شوکت حجت دوبلور و همسر و فرزندانش

*دلیل محبوبیت آقا نیکی را در چه می بینید؟

تنها دلیلی که محبوبیت آقا نیکی را بالا برد و همچنان بر محبوبیتش می افزاید متوقف شدن اجرای آقا نیکی در اوج بود و برای حضورش هر کاری نکرد و برای اولین بار می گویم آن زمان مستربین مشهور نبود و بعهدها فهمیدم آقای بین و آقا نیکی با هم و مانند هم در نقشی تأثیرگذار به اوج رسیدند.

*پس از آقا نیکی به سراغ بخش کودک رفیتد. دلیل این انتخاب چه بود؟

حدود ده سال پیش شعر و آهنگ هایی را آماده کرده و از طریق نوارکاست وارد بازار کردیم به نام “ترگل و ورگل” و با فروش و استقبال مناسبی رو به رو شد واز همان موقع دریافتم که علاقه ام به کار برای کودک بیشتر از بزرگسالان است و اقدام به ایجاد گروه شاهپرک کردم و بی نهایت از این اقدامم راضی ام و الآن از کار برای کودکان نهایت لذت را می برم. اعضای این گروه متشکل از امير نيكيار(بابا نیکی)،سارا اطهری (خاله شاپرک) و حسین پیرهادی ( عمو شادی) که نویسندگی و کارگردانی آن بر عهده بنده است و در حال حاضر این گروه وارد پنجمین سال تولدش شده است و با استقبال مناسب علاقه مندان رو به رو شده است.

بیوگرافی امیر نیکیار بازیگر نقش آقا نیکی و همسرش کیست؟

*دیگر به آقا نیکی فکر نمی کنید و از نقش بابا نیکی رضایت دارید؟

آقا نیکی به تاریخ پیوست و هنوزم آن نقش را دوست دارم اما اکنون عشقم شاپرک و فعالیت برای کودکان است و هرجا عکس ا شاپرک می بینم ناخودآگاه ذهنم به کودکان و گروه هنری ام می رود.

اینستاگرام امیر نیکیار

amirnikyar

درگذشت

امیر نیکیار بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون که با نقش آقا نیکی در ذهن مخاطبان ماندگار شده بود امروز صبح (16 مرداد ماه) درگذشت.

به گزارش ایلنا، نازنین نیکیار، دختر امیر نیکیار بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون با تایید فوت پدرش گفت: پدر چند ماهی بود که با بیماری سرطان درگیر بود و  متاسفانه امروز صبح دار فانی را وداع گفتند.

وی افزود: دیروز ظهر حال پدر رو به وخامت گذاشت و او را به بیمارستان عرفان رساندیم که با توجه به پیشرفت بیماری تلاش پزشکان حاصل نداشت و پدر فوت شدند.

امیر نیکیار با نقش «آقا نیکی» در ذهن مخاطبان ماندگار شده بود.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *