بیوگرافی حمید سجادی وزیر ورزش

بیوگرافی حمید سجادی وزیر ورزش و همسر و فرزندان +سوابق و اینستاگرام

حمید سجادی متولد 1 فروردین 1348 در تهران بوده و وزیر ورزش و جوانان کنونی ایران است وی دارای دکترای برنامه‌ریزی در رشته تربیت بدنی است و رکورددار دو و میدانی ٣ هزار متر با مانع ۵ هزار متر و ۱۰ هزار متر  در ایران است.

در ادامه بیوگرافی حمید سجادی وزیر ورزش و همسر و فرزندان و  اینستاگرام وسوابق ورزشی و اجرایی ایشان را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی و حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و همسرش و فرزندان سید حمید سجادی

بیوگرافی حمید سجادی

حمید سجادی یکی از رسمی ترین گزینه برای آقای رئیسی (رئیس جمهور) کشورمان می‌باشد، که از سوی ایشان به مجلس معرفی شده است.

وی نامی آشنا برای مخاطبان ورزشی به شمار می رود.

سوابق حمید سجادی

آقای سید حمید سجادی هزواره در روز یکم فروردین‌ماه، سال ۱۳۴۸ در شهر تهران به دنیا آمده است.

ایشان یکی از دوندگان اسبق دو و میدانی استقامت می‌باشد و موفق ترین دونده استقامتی در کشورمان به شمار می‌رود.

وی در زمان فعالیت ورزشی خودش رکورد حدوداً همه‌ی رشته های دونده های نیمه استقامت و استقامت کشورمان را از آن خود کرده بود.

بیوگرافی و عکس جوانی حمید سجادی وزیر ورزش دونده

رکورد های کشوری در دو و میدانی٣ هزار متر با مانع ۵ هزار متر و ۱۰ هزار متر و دو میدانی داخل سالن ۱۵۰۰ متر و ۳۰۰۰ متر در دست ایشان است.

وی مدرک دکترا را در زمینه برنامه‌ریزی در رشته تربیت بدنی را اخذ نموده و جزء هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

مدال و افتخار های آقای حمید سجادی

بیوگرافی حمید سجادی وزیر ورزش

تحصیلات ایشان در رشته تخصصی سه هزار متر با مانع بود.

او در این زمینه، مدال طلای قهرمانی آسیا در سال ۱۹۹۱ کوالا لامپور

۴ مدال برنز قهرمانی آسیا

یک مدال نقره در مسابقات آسیایی سال ۱۹۹۸ بانکوک را به ارمغان آورده است.

حمید سجادی در مسابقات آسیایی بانکوک زمانی مدال نقره را کسب نمود، که در میان بازی هنگام پرش از روی یکی از موانع به زمین اصابت کرد.

بیوگرافی حمید سجادی وزیر ورزش

وی در ادامه بازی توانست جا مانده‌ی خودش را جبران بکند.

ایشان در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون با حسین شایان همراه بود و در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا فقط نماینده دونده کشور ایران نیز بود.

در المپیک بارسلون در حرفه ای ۵۰۰۰ متر زمان، ۱۴ دقیقه و ۴۰ ثانیه و ۵۴ صدم ثانیه و در سه هزار متر با مانع، زمان ۸ دقیقه و ۳۶ ثانیه و ۸۷ صدم ثانیه را جا گذاشت.

همچنین در المپیک آتلانتا در دو و میدانی ۱۰۰۰۰ متر شرکت نمود و با زمان ۲۹ دقیقه و ۲۲ ثانیه و ۴۰ صدم ثانیه رکورد تازه‌ای را برای کشورمان به ارمغان آورد.

بیوگرافی حمید سجادی وزیر ورزش

وی در مسابقات آسیایی ۱۹۹۴ پیرو، تنها در دو رشته ۱۵۰۰ متر و ۳۰۰۰ متر با مانع شرکت نمود و در هر دو ماده مقام چهارم را به دست آورد.

تحصیلات آقای سجادی

ایشان تحصیلات خود را در رشته تربیت بدنی تا مقطع دکترا به اتمام رسانده و از سال ۷۹ تا به حال جزو هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی میباشد، که در دانشکده درس های:
مدیریت اوقات فراغت، مدیریت اتفاق های ورزشی، مدیریت موسسه های ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد و درس های ورزشی و تربیت معلولین دونده یک و دو، کل روشها و فنون تدریس و اصول و فنون راهنمایی و مشاوره در مقطع کارشناسی را درس میدهد.

بیوگرافی حمید سجادی وزیر ورزش

سابقه‌ی اجرایی آقای سید حمید سجادی

او از سال ۸۸ تا به حال معاونت امور ورزشی موسسه تربیت بدنی، جزء شورای کل سیاستگذاری ورزش سیما در موسسه صدا و سیما نیز بوده است .

همچنان از سال ۲۰۱۰ تا به حال نایب ریاست کمیته clGEpsیونسکو، او به مدت یک سال مدیریت و جزء هیئت مدیریت شرکت فرهنگی ورزشی سایپا نیز بوده وفعالیت داشته است.

بیوگرافی حمید سجادی وزیر ورزش

همچنان شغل‌های ریاست هیئت مدیره و مدیریت سازمان ورزشی و تفریح های سالم کیش، یکی از مسئولان بسیج عضو هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، معاونت فرهنگی ورزشی شهر سالم شهرداری تهران، مدیر طرح و تامین شبکه رادیویی ورزش، مجری و کارشناسی ورزشی صدا و سیما، مدیر عامل باشگاه ورزشی شرکت صنایع خوایی، یکی از مسئولان هیئت دوی بنیاد شهید تقریباً هشت سال و یکی از مسئولان دوی را نیز در لیست کارنامه خود دارد.

ایشان مربی بین المللی دوی (LEVELI) هم بوده و دارای مدرک های نجات غریق بین المللی درجه ٢،مربی ژیمناستیک درجه ۳ومربی آمادگی بدنی میباشد.

بیوگرافی حمید سجادی وزیر ورزش

 

ایشان در پایان خرداد ماه، سال ۹۰ به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شد، ولی متاسفانه با ۱۳۷ رای مخالف او نتوانست رای اعتماد مجلس را به دست آورد و اکنون باید ببینیم که این دفعه مجلسی‌ها چه اظهاراتی درباره وزارت وی دارند وآیا می‌تواند اعتماد مجلسی ها را به دست آورد یا خیر؟

سقوط با هلیکوپتر

در روز 4 اسفند 1401 بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان و ۱۷ همراهش امروز در استان کرمان سقوط کرد و او دچار خونریزی مغزی شد و همچنین مشاور ایشان اسماعیل احمدی درگذشت.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان (پنجشنبه چهارم اسفند) در مراسم اختتامیه گردهمایی مدیران، معاونین توسعه مدیریت و منابع و ذیحسابان ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های سراسر کشور در کرمان حضور یافت.

در جریان این سفر بالگرد حامل وزیر ورزش هنگام فرود در مجموعه ورزشی شهرستان بافت درحالی که در حال نشستن بود، سقوط کرد. سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرده است، این بالگرد ۱۶ مسافر شامل ۱۲ سرنشین بالگرد و چهار کادر پروازی داشته و ارتفاع سقوط بالگرد نیز بین ۱۰ تا ۱۵ متر بوده است.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

3 نظر

  1. علی حسینی

    سلام . جناب آقای سجادی . خداوند به شما خیر بده بابت ورود بانوان به ورزشگاه آزادی در بازی استقلال و مس

  2. کاظم فولادی

    بنام خدا ازنمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تقاضای عاجزانه دارم هر وزیر را که‌ انتخاب می‌کنند به چند تا مدال رنگا رنگ نگاه نکنند ببیند مدریت خوانده آیا نه امور ورزشی بیش از ۸۰ میلیون ایرانی را به‌ چه کسی می خواهند بسپارید

  3. آقای وزیر سابق در باشگاه سایپا گند زده بود و کارنامه سیاهی داشت . اینکه ایشان بعنوان نفر اول ورزش انتخاب شوند توهین به کل ملت بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *