بیوگرافی زهرا خواجوی دروازه بان بانوان و همسرش +عکس و اینستاگرام

زهرا خواجوی کیست و اهل کجاست

زهرا خواجوی متولد 19 بهمن 1377 در نهاوند ، دورازه بان تیم ملی فوتبال بانوان ایران میباشد در سن 19 سالگی به تیم ملی ایران دعوت شد و رکورددار کلین شیت در بین دروازه بانان بانوان ایرانی است خانم خواجوی دروازه بان در تیم وچان کردستان موفق شد در مجموع با 953 دقیقه ، رکورددار بسته ماندن دروازه در فوتبال ایران را بشکند.

زهرا خواجوی در سوم دی ماه 1402 به همراه بهناز طاهرخانی و ملیکا محمدی در جاده بم تصادف کردند که متاسفانه ملیکا محمدی درگذشت.

بیوگرافی زهرا خواجوی دروازه بان بانوان و کلین شیت +اینستاگرام

بیوگرافی زهرا خواجوی

در بیوگرافی زهرا خواجوی امده است ایشان در نوزدهمین روز از بهمن ماه 1377 در شهر نهاوند همدان چشم به جهان گشوده است و از کودکی علاقه زیادی به فوتبال داشته است

سوابق

به گزارش مجله شبونه زهرا خواجوی ابتدا در سن ۹ سالگی در هندبال فعالیت می‌کرد. اما به صورت اتفاقی سر از سالن‌های فوتسال درآورد. پس از ۲ سال به تیم ملی فوتبال زیر ۱۴ سال زنان ایران دعوت شد. در سال اولی که در لیگ برتر فوتبال بانوان و تیم پاس همدان حاضر شد، یک روز دروازه‌بان تیم نیامد و مربی از بازیکنان خواست که یکی درون دروازه قرار بگیرد. زهرا قبول کرد و در درون دروازه ایستاد. همان روز سرمربی به وی گفت اگر می‌خواهی در تیم من بمانی باید دروازه‌بان شوی. همچنین الگوی جهانی وی مانوئل نویر کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان و باشگاه بایرن مونیخ است

بیوگرافی زهرا خواجوی دروازه بان بانوان و کلین شیت +اینستاگرام

در حالی که دوستانش با بازی های دخترانه سرگرم بودند اما خانم زهرا خواجوی با توپ فوتبال خود را سرگرم میکرد و علاقه زیادی به فوتبال داشت.

او در دوران نوجوانی در پست های مختلف فوتبال برای باشگاه های معتبر ایران بازی کرده و در نهایت تصمیم گرفته که به عنوان دروازه بان کار خود را دنبال کند.

زهرا خواجوی با کسب مهارت و تجارب زیاد در زمینه دروازه بانی موفق شد که تکنیک های دروازه بانی فرا بگیرد و به عنوان یک دروازه بان درجه یک ایرانی مطرح شود.

رکوردار کلین شیت

زهرا خواجوی یکی از فوتبالیست های حرفه ای کشورمان بوده که در پست دروازه بان سالهاست که در لیگ برتر کشورمان بازی میکند و موفق شد که موفقیت های زیادی را به دست اورد یکی از مهمترین موفقیت های ایشان شکستن رکورد کلینشیت در این ایران است که 935 دقیقه گل نخورد و رکورد گل نخوردن را که در اختیار سید حسین حسینی دروازه بان استقلال بود بشکند و به نام خود ثبت کند.

درخشش در وچان کردستان

این خانم فوتبالیست در حال حاضر عضو تیم وچان کردستان میباشد که در این تیم عملکرد خیره کننده ای در لیگ فوتبال بانوان داشته است و موفق شده رکورد گل نخوردن را در ایران بکشند.

بیوگرافی زهرا خواجوی دروازه بان بانوان و کلین شیت +اینستاگرام

کلین شیت های او مورد توجه کنفدراسیون آسیا نیز قرار  گرفته است و سایت afc با انتشار عکس او در صفحه اول خود از زهرا خواجوی تقدیر به عمل اورد.

دوازه بان اصلی در تیم ملی فوتبال بانوان ایران

زهرا خواجه وند بعدها به اردوی تیم ملی فوتبال بانوان ایران نیز دعوت شد. او هم اکنون بازیکن و گلر شماره یک تیم ملی بانوان ایران است. زهرا همچنین در تیم باشگاهی وچان کردستان عضویت دارد.

بیوگرافی زهرا خواجوی دروازه بان بانوان و کلین شیت +اینستاگرام

گفتگویی کوتاه با زهرا خواجوی

گفتید فوتبال را ۱۰ نفره بازی کنند؟
بله، وقتی به دروازه‌بان‌ها احترام نمی‌گذارند، باید فوتبال ۱۰ نفره برگزار شود.

یعنی دیگر دروازه‌بانی نمی‌کنید؟
من پرقدرت به کارم ادامه می‌دهم، اما این کار باعث می‌شود کسی به دروازه‌بانی علاقه‌ای نشان ندهد و آینده دروازه‌بانی فوتبال نابود شود. این رفتار‌ها انگیزه دروازه‌بانان را کم می‌کند و اصلاً حرفه‌ای نیست.

بیوگرافی زهرا خواجوی دروازه بان بانوان و کلین شیت +اینستاگرام

از نحوه انتخاب ۳ نفر برتر باخبرید؟‌
نمی‌دانم چطور انتخاب کردند، ولی من آمارم از بیرانوند بهتر بود و درصد کلین‌شیت‌هایم نشان می‌دهد کمتر از گلر برتر مردان نبودم و حتی مربیان لیگ برتری با من تماس گرفتند و گفتند حق تو بود که حداقل در جمع ۳ نفر برتر باشی، ولی نفرات دیگری برترین شدند.

بعد از این مصاحبه از نحوه انتخاب برترین‌ها از برخی مدیران تیم‌ها سؤال کردیم که مشخص شد نام چند بازیکن در اختیار باشگاه‌ها قرار گرفته تا نفرات برتر را از بین آن چند نفر انتخاب کنند و جالب است بدانید نام خانم‌گل لیگ برتر و بهترین دروازه‌بان لیگ برتر بانوان جایی در این لیست نداشت و نام آن‌ها اصلاً در رأی‌گیری قرار نگرفت.

بیوگرافی زهرا خواجوی دروازه بان بانوان و کلین شیت +اینستاگرام

پیج اینستاگرام

آدرس پیج اینستاگرام این خانم هنرمند تا این لحظه که این مطلب نوشته میشود zahra_gk_1 میباشد

الگوهای دروازه بانی

الگوی جهانی من مانوئل نویر گلر بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان است و در ایران علیرضا بیرانوند ، مهدی رحمتی و پیام نیازمند را الگوی خود قرار دادم.

بیوگرافی زهرا خواجوی دروازه بان بانوان و کلین شیت +عکس و اینستاگرام

استقلالی ام

پرسپولیس را فقط بخاطر دو بازیکن آن شجاع خلیل زاده و علیرضا بیرانوند دوست دارم اما از کودکی از طرفداران دو آتیشه استقلال بودم.

رکورد کلین شیت ابران

خانم خواجوی دروازه بان در تیم وچان کردستان موفق شد در مجموع با 953 دقیقه ، رکورددار بسته ماندن دروازه در فوتبال ایران را بشکند.

این رکورد سابقا در اختیار پیام نیازمند با 935 دقیقه بوده است

وضعیت ازدواج و همسر زهرا خواجوی

زهرا خواجوی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است ، می گوید برای ازدواج ترجیح می دهد شخصی ورزشی یا فوتبالی باشد تا شرایط همدیگر را بیشتر درک کنیم.

بیوگرافی زهرا خواجوی دروازه بان بانوان و کلین شیت +عکس و اینستاگرام

تلاش برای لژویونری

با اینکه از طرفداران تیم ملی آلمان و باشگاه بارسلونا می باشد اما بزرگترین آرزویش لژیونر شدن و رسیدن به تیم لیورپول انگلیس می باشد.

بیوگرافی زهرا خواجوی دروازه بان بانوان و کلین شیت +عکس و اینستاگرام

قد کوتاه

من نسبت به دو دروازه بان دیگر تیم ملی زنان قد کوتاه تری دارم اما هیچ وقت به خاطر انعطاف بدنی که دارم به مشکل نخوردم. روی توپ های هوایی هم مشکلی ندارم. اعتقاد دارم برای دروازه بان شدن حتما نیاز نیست قامت خیلی بلندی داشته باشید. فکر می کنم پسر آقای عابدزاده هم قد بلندی ندارد و دروازه بان های دیگری هم در دنیا هستند که قدشان خیلی بلند نیست.

تصادف وحشتناک و مرگبار

زهرا خواجوی به همراه ملیکا محمدی و بهناز طاهرخانی در 3 دی ماه 1402 تصادف کردند که منجر به مرگ ملیکا محمدی شد.

آنها شام جایی دعوت بودند و شب در حال بازگشت به هتل محل اقامت خود در بم بودند. در مسیری که ۱۰ دقیقه بیشتر نبوده گویا راننده خوابش می‌برد و خودرو چپ می‌کند.

خودشان رانندگی نمی‌کردند و ماشین می‌گیرند تا به هتل برگردند که بعد از چپ کردن ماشین، متاسفانه ملیکا فوت می‌کند.

بهناز طاهرخانی به کما رفت و زهرا خواجوی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان نیز دچار شکستگی لگن شد و راننده خودرو مشکل خاصی نداشته و ترخیص شده است.

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا