بیوگرافی زهره حمیدی از سرطان تا فوت پسرش +همسر و عکس جدید دخترش
زهره حمیدی بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون متولد 8 اردیبهشت 1336 در اراک میباشد همسرش حسین حمیدی بوده و پسرش حامد به دلیل ایست قبلی فوت کرده است.

بیوگرافی زهره حمیدی از سرطان تا فوت پسرش +همسر و عکس جدید

زهره حمیدی کیست و الان کجاست

زهره حمیدی بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون متولد 8 اردیبهشت 1336 در اراک میباشد همسرش حسین حمیدی بوده و پسرش حامد به دلیل ایست قبلی فوت کرده است زهره حمیدی در سینما از سال 1371 با فیلم دلاوران کوچه دلگشا پا به عرصه بازیگری گذاشت.

زهره حمیدی در سال 1402 به سرطان لوزالمعده مبتلا شده است و در حال طی کردن مراحل شیمی درمانی میباشد او باید 6 مرحله شیمی درمانی را طی کند.

بیوگرافی زهره حمیدی از سرطان تا فوت پسرش +همسر و عکس جدید

بیوگرافی زهره حمیدی

وی هنرپیشه اهل ایرانی می باشد.

ایشان هنرپیشه، پیشکسوت کشورمان با اسم کامل «زهره ربیعی مطمئن» که با اسم فامیلی همسر خود «زهره حمیدی» مشهور شد.

او در تاریخ روز هشتم، اردیبهشت ماه، سال ۱۳۳۶ در شهر اراک چشم به جهان گشوده است.

بیوگرافی زهره حمیدی

تحصیلات زهره حمیدی

ایشان تا مقطع دیپلم در رشته اقتصاد تحصیل نموده است.

او فعالیت هنری خودش را از سال ۱۳۶۸ در زمینه هنر سینما و تلویزیون آغاز نموده است.

نخستین فعالیت هنری زهره حمیدی در سینما، «فیلم دلاوران کوچه دلگشا» با ساخته‌ی حسین هدایت میباشد، که در آن ایفای نقش کرده است.

فیلم سینمایی «دلاوران کوچه دلگشا» نخستین فعالیت رسمی ام در سینما بود، که نقش نخست این فیلم بر عهده من بود.

من با این فیلم در سال ۱۳۶۸ و با اینکه متاهل بودم و دو دختر و دو پسر داشتم فعالیت حرفه‌ای من به‌عنوان هنرپیشگی شروع شد.

بیوگرافی زهره حمیدی

ورودم به هنرپیشگی تا حدی بسیار تصادفی بود، ولی با هنرپیشگی آنقدر هم بیگانه نبودم، به خاطر اینکه در زمان تحصیل در مدرسه با دوست هایم همچون :خانم منیژه حکمت گروه تئاتر تشکیل دادیم و نمایش های گوناگونی برپا می کردیم، زمانی که ازدواج نمودم، فعالیتم را کنار گذاشتم، ولی خانم حکمت، آقای آهنگرانی، جمشید شاه‌محمدی، رمضانی و…. کارگردان شدند و بودن.

این دوستهای بسیار خوب در زمینه هنر، برای من نیز راه را باز نمودند.

همسر زهره حمیدی کیست

بیوگرافی زهره حمیدی و همسرش

زهره حمیدی در ادامه افزود: ازدواج من و همسرم به صورت كاملا سنتی بود، ما آشنایی چندانی با هم نداشتیم. در 16 سالگی ازدواج كردم و در سن 22 سالگی 4 فرزند داشتم، حمید و مهتا خارج از ایران و بیتا در ایران زندگی می‌كند و حامد هم دو سال و نیم است كه در میان ما نیست. بعد از ازدواج تصمیم گرفتم با پیشنهاداتی كه به من شد، به سمت بازیگری گرایش پیدا كنم، همان طور كه گفتم ابتدای كار همسر و خانواده‌ام خیلی موافق با تصمیم من نبودند اما خیلی هم عكس‌العمل از خودشان، نشان ندادند.  اما من پس از ازدواج در در اوایل ۲ سال مدیر یک مهد کودک خصوصی بودم و در آن دوران فرزند های خودم رو هم با خود می بردم و دوران خیلی خوبی بود.

بیوگرافی و عکس زهره حمیدی و پسرش

زمانی که ۱۶ سال بیشتر نداشت، به طور کاملا سنتی ازدواج نمود و زمانی که ۲۲ ساله بود، هر چهار فرزند خودش را به دنیا آورده بود.

مرگ ناگهانی حامد یکی از دوقلوهای خانم حمیدی، وقتی که وی برای فیلمبرداری به اهواز رفته بود به ایشان خبرفوت پسرش را دادند و این خبر ناگهانی درگذشت پسر جوان اش که تنها ۲۸ سال سن داشت، یک شوک بزرگ در زندگی زهره حمیدی است.

فرزندان زهره حمیدی کیست

حامد و حمید پسر های دوقلوی زهره حمیدی بودند، که در روز ۱۷ مرداد ماه، سال ۵۹ به دنیا آمده بودند، ولی با تأسف حامد در روز ۲۲ اسفندماه، سال ۸۷ دار فانی را وداع گفت.

فرزندانم علاقه ندارند

فرزندانم نسبت به شغل من حس خوبی داشتند اما هیچ وقت تمایلی به بازیگر شدن‌ نشان ندادند كه به نظر من هم بازیگری امری ذاتی است و با تزریق نمی‌توان، كسی را بازیگر كرد. خودم خیلی دوست داشتم كه حتی یكی از فرزندانم راه من را ادامه بدهد البته باید بگویم تمایل داشتم كه دخترانم مانند خودم ازدواج كنند و بعد پا به این عرصه بگذارند، اما متاسفانه یا خوشبختانه خودشان راهشان را انتخاب كردند و خوشبختانه در زندگی و كارشان موفق هستند.

نوه شـــــیرین زبــان

یكی از خاطرات شیرین و جالبی كه با (كسری) نوه‌ام داشتم، گفتنش برای خوانندگان شاید جالب باشد، چون من در سن كم ازدواج كردم زودتر از آن چه كه باید، صاحب نوه شدم، یك روز كه برای پیاده‌روی با كسری به پارك ساعی رفته بودیم، با او صحبت كردم و به آن آمادگی دادم كه به كسی نگوید من مادربزرگش هستم، همان موقع با گروهی روبه‌رو شدیم و گرم صحبت بودیم كه كسری بدون قصدی و با زبان شیرین بچگانه‌اش گفت كه من نوه‌اش هستم! همان موقع من جا خوردم و وقتی كه از او علت این صحبتش را پرسیدم گفت من نگفتم كه شما مادربزرگ من هستی، گفتم من نوه شما هستم!

با بچه‌هایم دوستم

پدر و مادرم رابطه خیلی خوبی با هم داشتند و این علاقه و احترام، در بین ما خواهر و برادرها هم منعكس شده بود و این تربیت درست باعث شد كه من در زندگی خودم هم رابطه دوستانه‌ای با فرزندانم داشته باشم، حتی هنوز هم با خواهر و برادرهایم روابط گرممان را حفظ كردیم با توجه به این‌كه، این روزها مشغله زندگی و خانواده‌ها زیاد شده است و خواهر و برادرها فرصت كمتری برای دیدار زود به زود هم پیدا می‌كنند…

بیوگرافی زهره حمیدی و پسرانش

دلیل مرگ حامد حمیدی ایست قلبی در خواب بوده است، که ریشه آن فشار بر قلب بر اثر مصرف داروها و پروتئین ها که برای بدنسازی و تناسب اندام نیز بوده است.

خانم حمیدی می‌گوید:
«۱۶ ساعتی را که از اهواز به تهران می آمدم، برای من مثل یک عمر گذشت و حتی یک لحظه نبود، که چشمهایم خیس نباشد، از همان لحظه‌ای که حامد به دنیا آمده و دکتر آن را در آغوش من گذاشته بود، از مدرسه رفتنش، بزرگ شدن و تمام اینها، همه مثل یک فیلم از جلوی چشم هایم گذشت.

بیوگرافی زهره حمیدی

 

هنگامی که حامد بدنسازی را انتخاب نمود، هم من و هم پدرش مخالفت کردیم، ولی جوانان گوش تمی کند.
همیشه با خودم آرزو کردم، که کاشکی مثل قبلاً جوانان به جای بدنسازی به زورخانه ها می رفتند.»

وی در ادامه می گوید: حمید و حامد دوقلو بودند و مرگ حامد برای حمید قابل تحمل نبود وبرایش بسیار سخت شده بود و خیلی روی روحیه اش اثر گذاشته بود. نگران بودیم و می‌ترسیدیم حمید کاری دست خودش بدهد، به همین خاطر حمید را به

کشور آلمان پیش خواهرش فرستادیم، تا یک زندگی تازه ای را برای خودش شروع کند.

اکنون حمید و مهتا در خارج از کشور زندگی می‌کنند و بیتا در ایران سکونت دارد.

عکس جوانی زهره حمیدی
او می گوید :
«نه سال گذشت …. انشالله هیچ مادری داغ فرزند نبیند، بسیار تجربی تلخی می‌باشد…. روزها میگذرد، اما غم دل، نابود نمی شود.
تا آخرین لحظه عمر یادش گرامی باد
پسرم حامد….
خداوند عمر با سعادت به همه‌ی حامد های کشورمان بدهد.»

بیوگرافی زهره حمیدی

اینستاگرام

پیچ صفحه شخصی زهره حمیدی با نام لاتینش در دسترس عموم قرار دارد.

نحوه بازیگر شدن

زهره حمیدی میگوید در حقیقت بازیگری من را انتخاب كرد! من و خانم منیژه حكمت در دوران دبیرستان با هم همكلاسی بودیم و من به صورت كاملا اتفاقی بعد از آشنایی با خانم حكمت، توسط ایشان برای یك كار سینمایی به نام «كوچه دلاوران دلگشا» به كارگردانی حسن هدایت، معرفی شدم و پس از بازی در آن فیلم، شروع فعالیت حرفه‌ای و هنری من آغاز شد. گفتنی است با توجه به این‌كه من متاهل بودم و صاحب فرزند، كار بازیگری تا حدودی برایم دشوار بود و رسیدگی به هر دوی آنها بسیار سخت، اما از آن جا كه به خانواده و شغلم علاقه داشتم هر دو آنها را تا به امروز در كنار هم حفظ كردم و امیدوارم كه در شغلم موفق بوده باشم.

همسرم اول مخالف بود

در ابتدای شروع بازیگری، همسرم خیلی تمایلی به این انتخاب نداشت و موافقت نمی‌كرد، اما هنگامی كه متوجه علاقه من به این كار شد و با توجه به احترامی كه برایم قایل بود، نه تنها مخالفت نكرد بلكه از من حمایت نیز كرد. من معتقد هستم كه انسان به تمام آرزوهای خوبش می‌رسد و بازیگری برای من جزء، آرزوهایی بود كه من به آن دست پیدا كردم. دوران كودكی من، با دوران كودكی بچه‌های امروز خیلی متفاوت بود، سرگرمی ما با بچه‌های همسایه یا خواهر و برادرهایمان بود و بهترین بازی‌های ما «لی‌لی» یا «گرگم به هوا» بود…

بیوگرافی زهره حمیدی

بیماری سرطان

زهره حمیدی به بیماری سرطان لوزالمعده مبتلا میباشد او در بهمن 1402 این خبر را رسان های کرد و گفت در حال طی کردن دوره های شیمی درمانی هستم.

زهره حمیدی این روز‌ها بهسرطان پانکراس مبتلا شده و با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند. این بازیگر پیشکسوت در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم درباره جزئیات بیماری‌اش گفت: چند ماهی بود که از دردی رنج می‌بردم که به پزشکان زیادی مراجعه کردم که هرکدام آزمایش‌های خاصی را در معده و روده می‌گفتند انجام دهم، اما هیچ‌کدام باعث نشد تا این درد ساکت شود. تا اینکه به پزشک عمومی مراجعه کردم و او بعد از بررسی آزمایش‌ها متوجه شد در سیاه‌رگ‌های اصلی بدنم یک توده سرطانی پانکراس در جایِ حساسی هم قرار گرفته است که نمی‌توان آن را جراحی کرد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *