بیوگرافی سردار علی فضلی فرمانده سپاه و فرزندانش + ماجرای ترور و شهادت

بیوگرافی سردار علی فضلی فرمانده سپاه و فرزندان و خانواده + ماجرای ترور و شهادت و ماجرای خبر شهادت ایشان را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی سردار علی فضلی

ایشان یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران بوده در حال حاضر فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین را بر عهده دارد.

بیوگرافی سردار علی فضلی فرمانده سپاه و فرزندان و خانواده + ماجرای ترور و شهادت

ایشانتولد سال 1340 در شهر تویسرکان استان همدان به دنیا امده است

وی زمانی که 6 سال سن داشت در سا 1346 به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد و دوران تحصیلی خود را در تهران و قبل از انقلاب به پایان رساند.

وی بعد از انقلاب دیپلم خود را اخذ کرد و سپس در سال 1358 موفق به کمیته های انقلاب اسلامی بپیوندد و برای ساماندهی و برقراری نظم در کشور فعالیت خود را اغاز کرد.

بیوگرافی سردار علی فضلی فرمانده سپاه و فرزندانش + ماجرای ترور و شهادت

بعد از شکل گیری سپاه پاسداران به این سازمان پیوست .

سردار علی فضلی با به وجود امدن غائله خلق عرب در خوزستان به این استان رفته تا امنیت را در این استان برقرار کند و زحمات زیادی را برای صلح و ثبات در خوزستان کشید و بعد از پایان یافتن ماجرا راهی کردستان که توسط برخی جدایی طلبها به آشوب کشیده شده بود.

بعد از شروع جنگ ایران و عراق و حمله صدام به ایران سردار علی فضلی مجدا راهی خوزستان شد تا در جبهه های نبرد حق علیه باطل به مبارزه با دشمن بپردازد.

جانباز شدن از ناحیه چشم

ایشان در عملیات والفجر 8 مورد اصابت ترکش قرار گرفت و از ناحیه چشم مجروح شد و به درجه جانبازی در راه وطن رسید که بعد از آن به تعداد 15 مرتبه دچار مجروحیت شد.

بیوگرافی سردار علی فضلی و فرزندانش و خانواده + ماجرای ترور و شهادت

سوابق سردار علی فضلی

فضلی از ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۱ فرمانده تیپ ۳۳ المهدی و از ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۲ فرمانده تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله بود و در فاصله سالهای ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۶ فرماندهی لشکر ۱۰ سیدالشهداء را برعهده داشت.

وی از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله بود و از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ نیز بعنوان معاون عملیات ستاد مشترک سپاه پاسداران فعالیت می‌کرد.

او در فاصله سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۷ جانشین رئیس سازمان بسیج بود.

عکس جوانی سردار سرتیپ علی فضلی فرمانده سپاه + ماجرای ترور و شهادت

تحریم اتحادیه اروپا و آمریکا

اتحادیه اروپا و امریکا طی تصمیم مورخ ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ (۱۳ آوریل ۲۰۱۱)، ۳۲ مقام ایرانی، از جمله علی فضلی را  از ورود به کشورهای این اتحادیه  و آمریکا محروم کرد

شایعه شهادت سردار علی فضلی

یک مقام آگاه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: شایعه شهادت­ سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی از فرماندهان برجسته دفاع مقدس و­­فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) ­ صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

سردار فضلی پس از انجام یک دوره شیمی‌درمانی، روز نوزدهم آذر امسال در یکی از بیمارستان‌های تهران مورد عمل پیوند مغز استخوان قرار گرفت.

بیوگرافی سردار علی فضلی و فرزندان و خانواده + ماجرای ترور و شهادت

جراحات و صدماتی که سردار علی فضلی در دوران دفاع مقدس متحمل شد، باعث شد که ۲۱ سال پس از پایان جنگ سرانجام عمل پیوند مغز استخوان بر روی این شهید زنده دفاع مقدس انجام شود.

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا