بیوگرافی سما جهانباز دختر گمشده اصفهانی در شیراز کیست +عکس

بیوگرافی سما جهانباز دختر گمشده اصفهانی در شیراز کیست +عکس و فیلم

سما جهانباز کیست بیوگرافی سما جهانباز دختر گمشده اصفهانی در شیراز که همه مردم ایران نگران حالش هستند هنوز خبری از پیدا شدن سما جهانباز با گذشت 2 ماه نشده است هنوز پدر و مادر این دختر یک چشم شان اشک است و یک چشم شان خون هنوز منتظر هستند تا ببینید فرزندشان چه بلایی سرش امده است هر روز که میگذرد امیدشان نا امیدتر میشود و دلشان شکسته تر و روحشان ترک خورده تر که این بدترین اتفاقیست که میتواند برای یک پدر و مادر رخ دهد.

بیوگرافی سما جهانباز دختر گمشده اصفهانی در شیراز کیست +عکس و فیلم

او در شیراز بیش از 60 روز است گم شده است و پدر و مادرش خواب و خوراک ندارند پلیس به دنبال دستگیری سارقان احتمالی و یافتن سر نخ هایی این دختر است احتمال اینکه این دختر ربوده شده بسیار زیاد است پدرش در میگوید نکند او در چاهی افتاده است و الان به کمک نیاز دارد سما از زمانی که مفقود شده تلفن همراش خاموش شده است او زیر پل معلی آباد شیراز ناپدید شده است و اثری از این دختر جوان نیست.

بیوگرافی سما جهانباز دختر گمشده اصفهانی در شیراز کیست +عکس و فیلم

بیوگرافی سما جهانباز دختر اصفهانی گمشده

خواهر سما در خصوص این ماجرا می‌گوید: «سما ۲۳ سال دارد و فرزند دوم خانواده‌مان است. او دانشجوی سال سوم روانشناسی است. ساکن اصفهان هستیم ولی عمه‌مان در شیراز زندگی می‌کند. طبق معمول همیشه برای مسافرت به شیراز آمده بودیم و سما روز حادثه برای خرید بیرون رفته بود. بعداز ظهر بود که سما با ما تماس گرفت و گفت که خریدش را انجام داده و سوار ماشین شده و تا یک ربع دیگر به خانه عمه‌مان می‌رسد. یک ساعت بعد از تماس سما هرچه با او تماس گرفتیم موفق نشدیم و گوشی او از دسترس خارج و خاموش شده بود.

سما جهانباز دختر جوانیست که به مدت 40 روز است در شیراز ناپدید شده است و خبری از او نیست او اهل اصفهان است و 22 ساله میباشد.

این دختر جوان به شیراز سفر کرده است و هیچ خبری از او نیست و مشخص نیست که کجا رفته و یا ربوده شده است.

این دختر در 25 تیرماه به شیراز سفری داشته است و آخرین بار در خیابا معالی آباد دیده شده و دیگر اثری از او وجود ندارد و باعث تعجب و نگرانی خانواده او شده است

خبر ناپدید شدن این دختر جوان به پلیس اعلام شده است و تیمی برای تجسس و پیگیری او تشکیل شده است تا بتوانند این دختر جوان را پیدا کنند همه دوربین های مدار بسته شهری در حال بررسی بوده تا شاید ردی از این دختر جوان یافت شود.

ماجرای گم شدن

سما جهانباز به همراه پدر ومادرش به شیراز سفر کرده است و به دیدار عمه اش رفته و یک روز بعد برای فروش یک قطعه طلای کوچک به بازار میرود او بعد از فروش طلا به مادرش زنگ میزند و میگوید تا یک ربع دیگر به خانه بازخواهد گشت اما این یک رفع به 40 روز طول کشیده است و موبایلش خاموش میباشد.

دوربین ها مدار بسته تاکسی را نشان میدهند که سما سوار بر ان شده و در پل معالی آباد پیاده شده و دیگر در انجا ناپدید شده است

پدر این دختر از رسانه ها و چهره های معروف درخواست کرده که عکس و ویدیوهایی مربوط به دخترش را منتشر کنند و از مردم بخواهند در صورت پیدا شدن ردی از این دختر ، انها را خبردار کنند.

تا به حال علی کریمی و شهربانو منصوریان و خانم فاطمه گودرزی با او همکار کرده و تصاویر دخترش را به اشتراک گذاشته اند پدرش میگوید من به شدت استرس دارم که نکند او سما در چاهی سقوط کرده باشد و یا اینکه مورد تعرض قرار گرفته باشد.

بیوگرافی سما جهانباز دختر گمشده اصفهانی در شیراز کیست +عکس و فیلم

خانواده سما جهانباز که به شدت نگران او هستند، هنوز شیراز را ترک نکرده و منتظرند از سما خبری پیدا شود: «خواب از چشممان رفته و خیلی نگران حال سما هستیم. پرونده قضایی تشکیل شده و رسیدگی ویژه به این پرونده ادامه دارد اما هنوز هیچ نتیجه ای پیدا نشده است.»

خانواده جهانباز از مردم و نیروهای پلیس تقاضا دارند آنها را در یافتن ردی از سما یاری دهند.

آخرین وقتی که تماس گرفت، دقیقا چه گفت؟

اول وقتی رسید، از آنجا با ما تماس گرفت. ما هم داشتیم با او هماهنگ می‌کردیم که چه زمانی به اصفهان برگردیم. اینکه آیا امشب می‌رسیم یا صبح زود برگردیم. راجع به این مسائل صحبت کردیم و او گفت برود خریدش را بکند و زود برگردد. در اولین تماس، صدای همهمه می‌آمد. مشخص بود که در خیابان است. تا اینکه ساعت یک ربع به ۱۰ تماس گرفت و گفت که دارد برمی‌گردد. این بار صدای همهمه نمی‌آمد. انگار سوار تاکسی شده بود.

به کسی مظنون نیستید؟

تمام دوربین‌های مداربسته آن محل را بررسی کردیم. دوربین‌ها نشان می‌دهد که سما به تنهایی از خیابان گذشته و وارد پاساژ می‌شود. انگار یک نفر او را تعقیب می‌کند. حتی وقتی سما وارد یک مغازه می‌شود، او می‌ایستد و داخل مغازه را نگاه می‌کند. تا یک مسافتی هم دنبالش می‌رود و دیگر دوربین‌ها قطع می‌شود، اما نمی‌دانیم او چه کسی است. حتی نمی‌دانیم دستگیر هم شده یا نه.

همچنین ببینید فیلم گریه و التماس پدر و مادر سما جهانباز

تا الان کسی هم به عنوان مظنون دستگیر شده؟

بله. انگار دو سه نفر را دستگیر کردند. ولی اصلا به ما اطلاعات نمی‌دهند. نمی‌دانیم این افراد چه کسانی هستند. فقط می‌دانم یک نفر از آن‌ها همان راننده تاکسی است که سما را به معالی‌آباد شیراز برده بود. گویا از او تحقیق می‌کنند که ببینند دوباره همان فرد، او را بازگردانده یا نه. در کل هنوز هیچ چیزی مشخص نیست. البته پلیس آگاهی در این زمینه زحمت زیادی می‌کشد و به صورت جدی پیگیر این ماجراست.

بیوگرافی سما جهانباز دختر گمشده اصفهانی در شیراز کیست +عکس و فیلم

یعنی هیچ آثار یا سرنخی هم پیدا نشده است؟

نه اصلا. هیچ سرنخی در دست نیست. سما تا زیر پل معالی‌آباد می‌رود و دیگر هیچ نشانه‌ای از او یافت نمی‌شود.

سما با فردی در ارتباط نبود یا خواستگاری که به او مظنون شوید؟

او یک خواستگار دارد که اصلا در ایران نیست. الان هم حال او از همه ما بدتر است. مطمئنیم که کار او نیست. سما با هیچ فرد دیگری در ارتباط نبود.

امکانش نیست که خودش به جایی رفته باشد؟

سما چنین دختری نبود. او با خانواده رابطه صمیمی داشت. حتی اگر با پسری آشنا می‌شد به‌خصوص به مادرم بلافاصله اطلاع می‌داد. اصلا اینطور نبود که در خانه محدود باشد یا با کسی اختلاف داشته باشد. او حتی اگر نیم‌ساعت هم می‌خواست بیرون برود، خودش اطلاع می‌داد. امکان ندارد خودش جایی رفته باشد. چون حتی اگر به فرض که رفته باشد، آخرین بار چرا تماس گرفت و گفت که یک ربع دیگر می‌رسد. چرا در شیراز باید برود و دیگر برنگردد. آن هم شبی که قرار بود به اصفهان برگردیم. برای همین اصلا احتمالش نیست که خودش جایی رفته باشد.

آخرین بار چه لباسی پوشیده بود؟

یک سارافون مشکی همراه با مانتوی مشکی، روسری سبز و سفید و یک کیف سفید هم داشت.

خواهرتان درس می‌خواند؟

بله. سال سوم رشته روان‌شناسی تربیتی بود.

بیوگرافی سما جهانباز دختر گمشده اصفهانی در شیراز کیست +عکس و فیلم

شما چند خواهر و برادر هستید؟

ما دو خواهریم و یک برادر کوچک‌تر هم داریم. من ازدواج کردم. سما به همراه برادرم با خانواده زندگی می‌کرد.

الان حال و روز خانواده چطور است؟

همه نابود شده‌ایم. هر روز اشک می‌ریزیم. مادر و پدرم دیگر توانی برایشان نمانده است. امید دارند و چشم انتظارند که شاید خبری از سما شود. دیگر نمی‌دانیم باید چکار کنیم. من خودم هرجایی که فکرش را کنید رفتم و گشتم. ۴۵ روز تمام در شیراز ماندم. هر روز و هر شب از خانه بیرون می‌زدیم و در جست‌وجوی سما بودیم. وجب‌به‌وجب شیراز را گشتیم. ولی هیچ خبری نیست.

سما رفته بود چه چیزی بخرد؟‌

می‌خواست قبل از برگشت به اصفهان چند وسیله شخصی بگیرد. مثلا یک گوشواره کوچک داشت، رفت آن را عوض کند.

بیوگرافی سما جهانباز دختر گمشده اصفهانی در شیراز کیست +عکس و فیلم

طلا هم همراهش بود؟

نه. ولی بدلیجاتی که شبیه به طلا باشد زیاد داشت.

الان درخواست شما چیست؟

اینکه مردم و هنرمندان کمک‌مان کنند تا سما را پیدا کنیم. مگر می‌شود که هیچ خبری از او نباشد. ما داریم دیوانه می‌شویم. هیچ آثاری از او نیست. حداقل پلیس تصاویر دوربین‌های ماهواره‌ای را بررسی کند. هر هزینه‌ای هم داشته باشد خودمان پرداخت می‌کنیم. فقط از این وضعیت خلاص شویم. ما ۴۵ روز است که زندگی نداریم و حال‌مان خوش نیست.

گره کور در پرونده دختر اصفهانی / دستگیری ۳ نفر در رابطه با این پرونده

افشین محمدی دره شوری معاون دادستان مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرایم امنیتی شیراز با بیان اینکه پرونده قضائی تحت نظر بازپرس شعبه ۱۳ دادسرای ویژه رسیدگی به امور جنایی و جرایم امنیتی شیراز درحال تحقیقات است، اظهار کرد: تاکنون سه نفر در این خصوص بازداشت شده‌اند که دو نفر به دلیل ارائه دلایل مثبت بی‌گناه و با رفع ظن آزاد شده و یک نفر کماکان در بازداشت به سر می‌برد.

بیوگرافی سما جهانباز دختر گمشده اصفهانی در شیراز کیست +عکس و فیلم بیوگرافی سما جهانباز دختر گمشده اصفهانی در شیراز کیست +عکس و فیلم

وی افزود: اقدامات پلیسی و اطلاعاتی با نظارت مقام قضائی همچنان ادامه دارد و همه دستورات لازم قضائی به ضابطین در جهت باز شدن گره این پرونده صادر شده است.

سرپرست دادسرای جنایی و جرایم امنیتی شیراز با بیان اینکه اطلاعیه‌های صادر شده توسط خانواده سما جهانباز سمیران ۲۲ ساله می‌تواند کمک شایانی به مرجع انتظامی برای پیگیری پرونده کند، گفت: آنچه مسلم است همه توان پلیس و مقام قضائی معطوف به یافتن فرد گمشده است اما همکاری خانواده و مطلعان می‌تواند سرعت به نتیجه رسیدن تحقیقات را افزایش دهد.

سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان فارس، اظهار کرد: بیست‌وپنجم تیرماه امسال دختر ۲۲ ساله اصفهانی که با مادر و خواهرش برای سفر به شیراز آمده بود، برای انجام کاری از آنها جدا و در خیابان معالی‌آباد شیراز ناپدید شد.

وی ادامه داد: پس از آنکه موضوع این دختر گمشده به مسئولان پلیسی و قضائی شهر شیراز اعلام شد، پلیس از همان لحظه اعلام خبر فقدان این فرد تحقیقات و اقدامات فنی خود را آغاز کرد.

بیوگرافی سما جهانباز دختر گمشده اصفهانی در شیراز کیست +عکس و فیلم

رئیس پلیس آگاهی استان فارس اضافه کرد: پلیس درپی تحقیقات خود به سرنخ‌هایی در این زمینه رسیده و چند نفر مظنون هم تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

وی با رد شایعات درباره بیشتر بودن آمار دختران مفقود شده در شیراز، خاطرنشان کرد: به محض روشن شدن نتایج، اخبار تکمیلی متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آخرین خبرها از سما جهانباز

فرارو نوشت: «بیش از هفت ماه پیش دختر من به معالی‌آباد شیراز رفته بود تا یک قطعه طلا کوچک خود را بفروشد. وقتی از طلافروشی خارج می‌شود، شخصی، «سما» را تعقیب می‌کند که تصویر او به وسیله دوربین‌های مداربسته همان قسمت ضبط شده بود. این آقا هم بعد از چند ماه توسط نیروی انتظامی بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت. اما گفته بود که صرفا، چون «سما» زیبا بود دنبال او رفته بود و طبق گفته او برخوردی با سما نداشته است»

زمانی که سما از خیابان معالی آباد خارج شده بود و با مادرش تماس گرفته بود، ساعت حدود ۹ شب بود. بنا به گفته‌های ماموران آگاهی وقتی با مادرش تماس گرفته در خیابان تاچارای شیراز بوده است. یعنی مشخصا در مسیر بازگشت به خانه بود. حدس من این است که سما را به بیرون از شهر منتقل کرده‌اند. چون تلفن او دست کم ده دقیقه بعد از این تماس، و حوالی بزرگراهی که به بیرون شهر می‌رود، روشن بوده است.

جهانباز در ادامه با اشاره به اقدامات پلیس آگاهی استان فارس گفت: «همین چند روز پیش برای دیدن آقای فرمانده انتظامی استان فارس رفتم. طبق صحبت‌هایی که با ایشان داشتم، یک گروهی در پلیس آگاهی تشکیل شده است تا موضوع «سما» را بررسی کنند. طبق گفته سردار حبیبی این افراد از نیروهای ویژه اداره آگاهی استان فارس هستند، اما متاسفانه تا امروز هیچ سرنخ جدیدی پیدا نکرده‌اند و معتقدند این پرونده گره‌های کور بسیاری دارد و همین‌ها تا امروز مانع از رسیدن به نقطه‌های امیدوار کننده شده‌اند.»
تا امروز ۱۲ نفر بازداشت و بازجویی شده‌اند

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

18 نظر

  1. باید راننده را دستگیر کنند که سوار ماشین شده برگرده
    هر چی هست زیر سر اونه
    با بدلیجاتی که میگین شبیه به طلا بوده احتمالا فکر کردند طلاست
    و بخاطر اون دزدیده شده
    بدلیجات شبیه به طلا دردسرساز هست

    • کسی که قبلا تو پاساژ نبوده اما اون موقع بوده و احتمال داره این موضوع با یه موضوع مهمتر ربط پیدا کرده تا اون روشن نشه حقایق این روشن نمیشه

  2. نمیدونم چی بگم اما در این زمینه تجربه تلخی دارم که با وجود گذشتن سالها نزدیک بیست سال هنوز با یاداوری اون روزها قلبم درد میگیره، خواهر منم نوزده سال پیش همین اتفاق افتاد و اتفاقا رابطه ی خوبی با مادرم داشت و ما تصورات زیادی داشتیم.
    امیدوارم این دختر هرجا هست سالم باشه.

    • سلام ، ببخشید واقعا هیچ سرنخی از خواهرتون پیدا نشد ؟ کامنت شما رو که خوندم واقعا ناراحت شدم و هیچکس نمیتونه بفهمه شماها چی کشیدین ، خداوند متعال بهتون صبوری بده ، چند سالشون خواهر گرامیتون؟

  3. کاش دست کم یک نفر از خانواده اش بره به شاهچراغ متوسل بشه و نیت کنه که تا سما پیدا نشده مرتب آنجا بره و حتماهم نذر کمک به نیازمند کنه..اربعین هم که نزدیکه…

  4. به نظر من همون کسی که تا در پاساژ تعقیبش کرده و راننده تاکسی و خواستگارش سما همشهری منو دزدیدند

  5. به نظر من کار خواستگارشه چون یه نفر که مرد هست و خودشو زن کرده تا دم پاساژ تعقیبش کرده
    فقط باید لون کسی که تا دم پاساژ تعقیبش کرده رو پیدا کنن بقیه اش هم حله

  6. به نظر من کار خواستگارشه چون یه نفر که مرد هست و خودشو زن کرده تا دم پاساژ تعقیبش کرده فقط باید لون کسی که تا دم پاساژ تعقیبش کرده رو پیدا کنن بقیه اش هم حله

  7. دلم نمی خواست این رو بنویسم ولی دیگه چاره چیه؟ کاش به سردخونه هم کسی سر بزنه. مورد بوده پسر جوان کاملا سالم تو خیابان چمران تصادف می کنه و چون تنها بوده و راننده هم فرار کرده تا مدتها خانواده ش هیچ اثری ازش نتونستن پیدا کنن تا دیگه کسی بهشون گفته به سردخونه هم سری بزنن که…

  8. خدا کمک کنه هرچه سریع تر با سلامتی به آغوش خانوادش برگرده . خیلی سخته

  9. کاش خواستگارش باشه یاهرجا باشه به حق پنج تن ال عبا فقط زنده باشه.یا امام حسین برس به دادش😭

  10. معجزه نزدیکه

  11. بحق حصرت زهرا و بحق دل شکسته ی خونوادش هر چه سریعتر انشااله پیدا میشه با سلامتی

  12. انشالله که زودتر پیدا بشه واقعا قلبم شکست🖤
    خیلی سخته یه دختر آلان چطوری میتونه بدون خانوادش سر کنه انشالله که تو شرایط سختی نباشه

  13. هیچ نقطه نیست که زیر دوربین اطلاعات نباشه ” مطمئن باشید زیر پل معالی آباد هم دوربین های اطلاعات وحود داره ” به اداره اطلاعات برید و از اونا بخواهید خواهرتان را پیدا کنه ”
    صد در صد دوربیتهای اطلاعات در آنجا وجود دارند “

  14. سلام فیلم که خانم فاطمه گودرزی فرستاده همه چی گویا همه چی هست پسر با تیشرت قرمز تو فیلم نگاه کنید شش بار پشت گردن لمس میکنه داره به کسی امار میده .

  15. سلام فیلمی که خانم فاطمه گودرزی فرستاده گویا همه چی هست پسر با تیشرت قرمز با کسی همدست بودند تو فیلم داره پشت گردنش رو شش بار لمس میکنه داره به کسی امار میده تابلو

  16. امیدوارم به حق این ماه محرم این دختر پیدا بشه ، هر وقت بیکار باشم نگاه میکنم ببینم پیدا شده یا نه ولی متاسبانه هنوز پیدا نشده ، منم دانشگام شیراز بوده ، شهری نیست که دیر وقت یه دختر اونم تتها بزنه بیرون، خدا به پدرمادرش صبر بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *