بیوگرافی علی اوسیوند بازیگر و همسرش حمیرا ریاضی و دخترش +عکس

بیوگرافی علی اوسیوند

علی اوسیوند بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون متولد ۱ آذر ۱۳۳۶ است. دارای فوق لیسانس بازیگری و کارگردانی نمایش بوده و همسرش حمیرا ریاضی از دیگر بازیگران سینما است که در سال ۷۸ ازدواج کردند و دارای یک فرزند دختر به نام یاسمین است.

بیوگرافی علی اوسیوند بازیگر و همسرش حمیرا ریاضی و دخترش یاسمین +عکس

 

زندگی شخصی

آقای علیرضا اوسیوند از بازیگران عرضه فیلم و سانس سینمای ایران در یکمین روز از آذرماه سال ۱۳۳۶ در شهر مسجدسلیمان دیده به جهان گشوده است.

وی دارای مدرک فارغ التحصیلی رشته تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس تهران می باشد.

عاشقی و خواستگاری دردسرساز

خانم حمیرا ریاضی همسر علی اوسیوند است که آقای اوسیوند برای به دست آوردن او سختی های زیادی کشیده چرا که پدر خانم ریاضی با ازدواج انها مخالف بوده و میگفته که تو لات هستی و قیافه ات غلط انداز است و او آنقدر پافشاری کرده تا رضایت پدر خانم ریاضی کسب کرده است

آغاز فعالیت هنری

علاوه بر حرفه بازیگری دوبله را مدتی زیر نظر استاد ناظر طهماسب نیز طی کرد و توانست در چندین نمایش رادیویی حضور داشته باشد و بعد از آن توانست در فیلم پناهنده نقش کوتاهی را بازی کند و بعد از آن توانست با درخشش خود به عنوان یک بازیگر توانا در فیلم های مختلف حضور داشته باشد.

بیوگرافی علی اوسیوند بازیگر و همسرش حمیرا ریاضی و دخترش یاسمین

آقای علیرضا اوسیوند نخستین فعالیت خود را در حوزه بازیگری در فیلم بازداشتگاه ارسالش استاد و آغاز کرد و تاکنون در زمینه بازیگری دستیار کارگردان نیز فعالیت بسیار زیادی داشته است.

علی اوسیوند در سال ۱۳۶۲ وارد دنیای بازیگری شد

سینمایی بازداشتگاه به کارگردانی کوپال مشکوت اولین تجربه هنری او به شمار می آید که در کنار بازیگران شناخته شده همچون جمشید هاشم پور و حسین شهاب به ایفای نقش پرداخت

این فیلم درباره گروهی نظامی و غیرنظامی که در بازداشتگاه ای در عراق به سر می بردند میباشد این اسرای ایرانی با یکدیگر هماهنگ شده و با زندانبان های عراقی درگیر می شوند و موفق می شوند که از زندان فرار کنند

در سال ۱۳۷۶ فیلم سینمایی قاعده بازی را نقش آفرینی کرد و با فیلم های رقص شیطان و پل سیزدهم گام های دیگر خود را در بازیگری برداشت

بیوگرافی علی اوسیوند بازیگر و همسرش حمیرا ریاضی و دخترش یاسمین

درخشش علی اوسیوند در فیلم اخراجیها

اما مهم‌ترین تجربه هنری او که باعث شهرت و در بین مردم شد درخشش در فیلم سینمایی اخراجیها بود که نقش مصطفی را برعهده داشت فیلم سینمایی اخراجی ها یکی از کارهای پرفروش سینمای ایران بود که در سال ۱۳۸۶ بیش از دو میلیارد تومان فروش گیشه داشت که با توجه به تورم امروزی بالا و ۲۸ میلیارد تومان در آمده این فیلم سینمایی بود

سریال تلویزیونی رباعیات عشق به کارگردانی انوشیروان ارجمند اولین تجربه تلویزیونی آقای علی اوسیوند بود این سریال از شبکه اول سیما بر روی آنتن رفت و در کنار بازیگران شناخته شده همچون انوشیروان ارجمند در ایفای نقش پرداخت

بیوگرافی علی اوسیوند بازیگر و همسرش حمیرا ریاضی و دخترش یاسمین

سریال تلویزیونی رعنا در سال ۱۳۶۹ به کارگردانی داوود میرباقری نیز از دیگر کارهای هنری به شمار می‌آید

در این سریال تلویزیونی فاطمه گودرزی و پرویز پرستویی و رویا تیموریان و بهزاد فراهانی بازی می‌کردند آیا تا به حال سریال‌های زیادی را بازی کرده است که آخرین آن سریال دلدار و سلام آقای مدیر بوده است

همسر و دختر علی اوسیوند

آیا اوسیوند در سال ۱۳۷۸ با خانم حمیرا ریاضی بازیگر سینما و تلویزیون ایران ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دختری به نام یاسمن میباشد این دو زوج هنری سابقه همکاری در فیلم سینمایی شرفناز را دارا می باشند.

بیوگرافی علی اوسیوند بازیگر و همسرش حمیرا ریاضی و دخترش یاسمین

بیوگرافی حمیرا ریاضی

خانم حمیرا ریاضی در عرصه فیلم و سریال ایرانی در سال ۴۶ در شهر تهران دیده به جهان گشوده است ، وی فارغ التحصیل رشته کارگردانی و تئاتر از دانشگاه هنرهای زیبایی می باشد.

وی فعالیت خود را پس از ورود به دانشگاه در سال ۶۹ در عرصه تئاتر آغاز کرد و توانست در نمایشنامه تراژدی اسفندیار و نمایشنامه مهرگیاه نیز حضور پیدا کند ، اولین فعالیت رسمی خود را در فیلم ساز و ستاره ساخته محرم زینال زاده در سال ۷۳ کسب کرد.

عکس های همسر و دختر علی اوسیوند بازیگر

نحوه آشنایی علی اوسیوند و همسرش حمیرا ریاضی

حمیرا ریاضی به روایت آشنایی‌اش با علی اوسیوند در دوران دانشجویی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران پرداخت.

حمیرا ریاضی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون عکسی از خود و علی اوسیوند (همسرش) را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و درباره چگونگی آشنایی‌شان نوشت: «آغاز سفرمان از کجا بود… تاتر هنر نمایش و هنرهای زیبا و دانشگاه تهران،گهواره عشق بود و امید و زندگی، هست… تا باد چنین بادا…روز جهانی تاتر مبارکمان.»

اوسیوند درباره ازدواج با حمیرا ریاضی گفت: «من ۱۰ سال خواستگار همسرم بودم، اما پدر خانم من قبول نمی‌کرد، کم نیاوردم و البته همسرم هم پای من ایستاد.»

عکس های همسر و دختر علی اوسیوند بازیگر

وی افزود: «پدر خانمم دوست نداشت من بازیگر باشم، اما نمی‌دانست دخترش هم شروع کرده (خنده) البته الان من را دوست دارد.»

بازیگر فیلم «اخراجی‌ها» درباره وضعیت سینما گفت: «به نظر من سینما فاجعه است، شاید به خاطر اینکه به من کار نمی‌دهند و شاید به دلیل تحلیل من که گفتم هر کسی جای خودش باشد این کار یک مقداری از تئاتر استفاده می‌کند، حالا با مصاحبه من به عده‌ای برخورده است و پنج سالی است کار چشم گیری نکرده ام.»

وی افزود: «شاید یک مقداری تقصیر خودم بود و باید روش‌ام را تغییر می‌دادم، اما متاسفانه نمی‌توان خیلی از مسائل را توضیح داد، که من چرا کار نمی‌کنم.»

بیوگرافی علی اوسیوند بازیگر و همسرش حمیرا ریاضی و دخترش یاسمین

این بازیگر عنوان کرد: «من برای بازی یک کاری رفته بودم و قرار شد نقش یک جنوبی را بازی کنم، اما صاحب کار گفت فلانی را بیاورید، من خود جنس بودم و اصالتا جنوبی هستم، اما آن فرد، بازیگر را تعیین می‌کرد و من گفتم خداحافظ.»

بازیگر سریال «هیچکس» درباره ترک سیگار خودش گفت: «من سی سال سیگار کشیدم و یک روزی همسرم گفت ما کسی را بعد از تو نداریم، از من خواست سیگار ترک کنم الان ۷ سال است ترک کردم البته خیلی سخت گذشت. به خودم فحش دادم من ۶ ماه خودم را به تخت بسته بودم و سیگار جلوی خودم گذاشته بودم ومی لرزیدم، اما شرایطم خوب شد.»

عکس های همسر و دختر علی اوسیوند بازیگرعکس های دختر و همسر علی اوسیوند بازیگر  بیوگرافی علی اوسیوند بازیگر و همسرش حمیرا ریاضی و دخترش یاسمین

دردسر نقش های منفی

خیلی از دوستان. حتی کسانی که اصلا مرا نمی‌شناسند. فقط بر اساس نقش‌هایم قضاوت می‌کنند و بر این باورند که چون بیشتر نقش‌هایم منفی بوده پس خودم هم آدم بدی هستم. امسال اصلا کاری نکردم، سال گذشته هم همین‌طور. من که کارشناس ارشد این رشته هستم هیچ‌گاه درباره حتی همکارانم هم نظر نداده‌ام که این دوستان بی‌تخصص این‌گونه در موردم قضاوت می‌کنند. سریال سال‌های ابری اولین کارم در ده ماهه سال 93 است و این یعنی فاجعه.

بیوگرافی علی اوسیوند بازیگر و همسرش حمیرا ریاضی و دخترش یاسمین +عکس

می‌گویند یکی از بازیگران سینمای قبل از انقلاب در طول یک‌سال 11 فیلم بازی کرده بود و هر تهیه‌کننده‌ای که صبح‌ها زودتر جلوی خانه‌اش بوده او را به سر کار خودش می‌برده است. حتی وقتی دیالوگ‌هایش را فراموش می‌کرده کارگردان از او می‌خواسته فقط 1، 2، 3 بگوید تا در دوبله صداگذاری کنند. (می‌خندد) او فرق می‌کرده، اگر تداخل در کارها نباشد و عشق به کار هم وجود داشته باشد، چرا پرکار نباشم. وقتی می‌بینم همکارانم سر کار هستند و همه دارند از قبل کار فرهنگی نان می‌خورند من هم به وجد می‌آیم.

عکس خانوادگی علی اوسیوند بازیگر و همسرش حمیرا ریاضی و دخترش یاسمین

هنوز هم پیشنهادهایی از سینما دارم، اما نه آنچنان که دلخواهم باشد و آنها را در حد و شأن خودم بدانم. البته امسال پیشنهاد نقشی محوری در یک کار سینمایی را هم داشتم که به علت درگیر بودن در سریال سال‌های ابری نتوانستم در آن حضور پیدا کنم. سینما که این روزها محل آدم‌های بی‌تخصص است، در تلویزیون هم که 35 سال است با آن همکاری دارم زیرآب آدم را می‌زنند.

 تجربه های زیاد علی اوسیوند در پشت صحنه

من همه کاری کرده‌ام. دستیار کارگردان و تهیه هم بوده‌ام. دستیار خدابیامرز حسین پناهی بودم در برش‌های نمایشی‌ که کارگردانی می‌کرد با عنوان «ماجراهای رونالدو و مادرش». مرحوم پناهی در دهه 60 تازه به تهران آمده بود، من هم همین‌طور. آن زمان اجازه نمی‌دادند حتی بازی کنیم.

در کارنامه ام تئاتر ننوشته اند البته خودم هم اطلاعاتم را به جایی نداده‌ام! من «شاه لیر» را با تاجبخش فناییان کار کردم، «سردار مغلوب» را هم با علیرضا نادری. کار عملی پایان‌نامه فوق‌لیسانسم هم نمایش «خیجو» بود که در دوره شانزدهم جشنواره تئاتر فجر نامزد چند جایزه شد.

 

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *