بیوگرافی علی طولابی خواننده کوهدشتی عصر جدید +اینستاگرام و آهنگها

بیوگرافی علی طولابی خواننده لر و لک عصر جدید +اینستاگرام و آهنگها

بیوگرافی علی طولابی پسر نوجوان خواننده کوهدشتی عصر جدید +اینستاگرام و آهنگهای علی طولابی خواننده 13 ساله عصر جدید همراه تصاویر خانواده او را در این صفحه ببینید.

علی طولابی نفر اول مسابقه عصر جدید در فصل سوم بوده که حدود 5 میلیون و نیم رای را به دست اورد و موفق شد به عنوان نفر اول این مسابقه انتخاب شد او اولین شخص بوده در عصر جدید که به عنوان خواننده به قهرمانی دست پیدا کرده است.

بیوگرافی علی طولابی خواننده کوهدشتی عصر جدید +اینستاگرام و آهنگها

بیوگرافی علی طولابی پسر نوجوان خواننده کوهدشتی

علی طولابی دو پسر نوجوان ۱۳ ساله اهل کوهدشت میباشد و اصالتاً لک بوده و در برنامه عصرجدید آهنگ لکی را به اجرا گذاشت که استقبال زیادی از آن صورت گرفت با اجرای آهنگ مقامی کردی که یک آهنگ دشوار بود توانست استعداد خود را نشان بدهد.

زندگی در خانه 60 متری

او دارای یک خواهر و یک برادر میباشد که در یک خانه اپارتمانی 60 متری در شهر قدس (قلعه حسن خان) شهریار زندگی میکند او میگوید هر کدام از خواهر و برادرانم که تصمیم به درس خواندن دارند به صورت نوبتی به این اتاق میرویم. زندگی و شرایط سخت علی طولابی مانع پیشرفت او نشد و توانست در عصر جدید شرکت کن و مقام اول را به خود اختصاص  دهد صدای عجیب او بدون شک استعداد بسیار بالای او را در خوانندگی بان میکند.

بیوگرافی علی طولابی خواننده کوهدشتی عصر جدید +اینستاگرام و آهنگها

صدای زیبا

صدای زیبای پسر نوجوان مورد توجه کارن همایونفر آهنگساز نامدار کشورمان قرار گرفت و بعد از اجرایش به شدت از او تعریف و تمجید کرد کارن همایونفر برای نخستین بار بود به یک شرکت کننده میگفت که شش دانگ صدا داری.

در نهایت او توانست 4 چراغ سفید دریافت کند و به فینال راه پیدا نماید تا به مرحله بعد برود.

اجرای علی طولابی در مرحله اول عصر جدید

خوانندگی از دوران کودکی

علی طولابی در این برنامه می گوید که زمانی ۵ سال سن داشته شروع به خواندن آهنگ‌های مختلفی کرده ام و با خواندن آهنگ هوای تو کردم از علی علیزاده مورد تشویق خانواده اش قرار گرفته است و به همین دلیل همیشه او را برای خوانندگی حمایت می‌کردند.

درخشش علی طولابی در نیمه نهایی عصر جدید

علی طولابی در مرحله نیمه نهایی هم توانست اجرای بسیار زیبا و خارق العاده داشته باشد و با چهار چراغ سفید به فینال راه پیدا کند و در فینال هم موفق شد به مرحله رای مردمی برود.

اجرای طولابی در مرحله نیمه نهایی با آهنگ کردی از ابراهیم تاتلیس خواننده ترکیه شروع شد و به سرعت 4 چراغ سفید گرفت سپس آقای همایونفر از او خواست که یک آواز شور با چهچه نیز بخواند که این کار را هم به خوبی انجام داد و به درخواست خانم ژاله صامتی هم یک آهنگ لری به نام تفنگ خواند که باعث شد همه او را تشویق کنند.

فیلم اجرای علی طولابی در نیمه نهایی فینال عصر جدید

✅ همچنین ببینید همه اجراهای علی طولابی را کلیک کنید و ببینید

 

بیوگرافی علی طولابی خواننده کوهدشتی عصر جدید +اینستاگرام و آهنگها

علی طولابی و دیگر راه یافتگان به مرحله فینال عصرجدید باید در مرحله بعدی با یکدیگر به رقابت بپردازند و باید دید این خواننده نو جوان با استعداد در مرحله بعدی چه خواهد کرد.

فصل سوم برنامه عصر جدید از نوروز ۱۴۰۱ آغاز شده و تا پایان رمضان ادامه یافت

بیوگرافی علی طولابی خواننده کوهدشتی عصر جدید +اینستاگرام و آهنگها

 

آهنگی که علی طولابی نوجوان 13 ساله کوهدشتی اجرا کردند به نام نایه نایه از آهنگ ها یا به عبارتی یکی از مقام های کلاسیک استاد عزیز شاهرخ خواننده بزرگ و محبوب مهابادی (ملقب به بلبل کردستان) است.که ضمن تبریک به علی خوش صدا،اما قبل از اجرا می بایست هم به نام آهنگ و هم استاد عزیز شاهرخ اشاره می کردند.

زبان لکی از جای شروع شد که بعد از جدا شدن دو طایفه ای که به کرد ها معروف بودند.

زبان لکی در طول تاریخ بسیار زبان مهمی بوده.مثال:« در دوران حکومت زندیه که به عنوان یکی از زبان های اصلی دربار ومردم بوده است.

بیوگرافی علی طولابی خواننده کوهدشتی عصر جدید +اینستاگرام و آهنگها

صعود علی طولابی به فینال با رکورد رای مردمی

علی طولابی خواننده نوجوان که صدایش مورد توجه همگان قرار گرفت ه بود با نزدیک به 2 میلیون رای مردمی به فینال عصر جدید صعود کرد. در ادامه لحظه اعلام رای او را ببینید.

قسمت دوم برنامه اعلام نتایج مرحله نیمه نهایی فصل سوم عصر جدید دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ روی آنتن رفت و تکلیف رای مردم به «ساینا شیخی»، «گروه جنگجویان وشو»، «احسان یاسین»، «گروه زاگرس»، «علی طولابی» و دختران خورشید را مشخص شد.

علی طولابی قهرمان عصر جدید

علی زولابی در فینال عصر جدید موفق شد نفر اول شد و به عبارتی قهرمان این مسابقه شود. او در این مسابقه 5.5 میلیون رای را به خود اختصاص داد و قهرمان این مسابقه شد.

زبان لکی زبانی جدا از کردی ولری است.
اول کردها،زبانی از اول مستقل داشته اند.
دوم لر ها که یک لحجه میان زبان لکی و فارسی است.

زبان لکی امروزه در استان لرستان ،ایلام،کرمانشاه،همدان وغیره…..وبخش های از عراق و ترکیه است.

یکی از مهمترین و گران‌ترین آثار ادبی زبان لکی را می‌توان ««««شاهنامه لکی»»»» دانست؛ که به همت حمید ایزدپناه گردآوری شده‌است.

برخی آثار سرایندگان لک در تذکره به همت اسفندیار خان غضنفری تحت عنوان «گلزار ادب لرستان» گردآوری شده‌است.
شاعران برجسته‌ای از حوزه کولیوند (الشتر) مانند ملا پریشان، ملا منوچهر کولیوند شعرهایی به این زبان سروده‌اند.

زبان لکی به درخواست مردم لک لرستان به عنوان یک زبان مستقل ایرانی در مرداد ماه ۱۳۹۶ ثبت ملی شد.

لکی در فارسی به معنی صد هزار بوده و احتمال می‌رود نام گذاری لک‌ها به خاطر جمعیت خانوار آنها بوده‌است. این جمعیت اتحادیه‌ای از قبایل کوچ‌رو بوده‌است.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

19 نظر

  1. این خزعبلات چیه سر هم کردید طولابی ها از طوایف معروف لر هستند و اینکه یه نفر بره کردی بخونه باعث نمیشه یک طایفه را مصادره کنید

    • سام طولابی

      من عمو زاده علی طولابی هستم ولک هستیم وافتخار هم میکنیم.

      • سلام زاگرس نشینان از شیراز گرفته تا سلماس و ماکو همه عشیرتی و قبیله بودند ریز مجموعه کوردستان بزرگ الان انقذر تفرقه درست کرده اند بنده به تنهایی ادعای فرهنگ و زبان حداگانه می کنم یه زمانی نوار کاست ممنوع بود عروسی محلی ممنوع بود فکر می کنید کیا بودند ممنوع کردند ؟ همین فارسها بودند ! همین اخوندا :!
        اون دوستمان راست می گفت به زحمت بخودتان بدهید ببیتید اصل این اهنگها مال کیه ؟
        الان عر کس یه چهچهه خوب می زنه می خواهند مصادرش کنند !!؛! همین فارسها انواع لوازم موسقی را حرام کردند ، همین اخوندا !!: نمی دانم با ج رویی چند تا اخوند در زمان اجرای علی طولابی عزیز کنارش روی سن نشسته بودند

  2. فردین خدادادیان

    آهنگ از ابراهیم تاتلیس نبود اصل آهنگ ایرانیست که ناصر رزازی خونده بعد ابراهیم از ناصر تقلید کرد که در اون تایم ایران به موسیقی اهمیت نمی‌داد و ممنوع بود ترکیه خیلی از موسیقی های ایران رو دزدید و به نام خودش کرد پس لطفاً درست تحقیق کنید تا فرهنگ و موسیقی ایران با دست خودمون به دیگران هدیه نکنیم مهم نیست اسم خواننده رو هم که ایران ممنوع کرده بیارین ولی مهم وخیلی واجب هست اصل موسیقی رو بگین که ایرانی کلاسیک هست

  3. دوست عزیز لری یک لهجه فارسی است ولی لکی گویش است و به نظر خیلی از زبان شناسان مشهور دنیا جزو گویش های کردی جنوبی قرار دارد.
    اگر یک لک زبان سخن بگوید یک لر نمی تواند درک معنائی از آن داشته باشد ولی یک کرد منظور را درک می کند. اگر اینچنین باشد که شما می فرمایید باید بخش های زیادی از استان های کرمانشاه و ایلام هم جزو طوایف لر باشند!! اگر شما شناخت کمی از زبان اورامی داشتید که شباهت زیادی به لکی دارد اینچنین حرفی را نمی زدید.به هر حال لکی یک زبان مستقل هست که از دسته زبان های کردی جنوبی میباشد.

    • سلام یک کلام
      کرد، لک و لر عشقن عشق..
      از هر استاد ماهر موسیقی به پرسی میدونه همانطور که در تاریخ هست ریشه موسیقی ایرانی(سنتی) در این منطقه بوده

    • لهجه به آهنگ حرف زدن می گویند؛ مثلا طرف، فارسی صحبت می کند؛ ولی لهجه اصفهانی دارد. گویش به زیرمجموعه زبان گفته می شود؛ مثلا لری گویشی از زبان فارسی است. لکی تا حدودی گویشی از فارسی است و تا حدودی، یک زبان مستقل است. ایلامی ها و کرمانشاهی ها در اصل، لک هستند؛ نه کرد.

    • لکی زبان مستقل نیست، دایلیکتی کوردی هست.

  4. بیرانوند

    لکی هیچ ربطی به اورامی نداره
    فرانسویها آب و عدد ۲ را کاملا شبیه لرها تلفظ می کنند
    آیا فرانسویها لر هستند؟
    و یا بسیاری شباهتهای تصادفی در زبانهای مختلف دنیا
    الکی ابراز فضل نکنید.

    • خدا هر قوم و ملتی را که به خواهد عزیز می کند حتی اگر همه اقوام و ملتها علیهش باشند و به ظلم و تکبر هر قوم و ملتی پایان می دهد و ذلیلش می کند حتی اگر تمام دنیا پشتش باشد . روشنایی صبح نزدیک است از همان نقطه شروع خواهیم کرد که از اول شروع کرددیم .

  5. لک های عزیز هم در لرستان هم در کرمانشاه، ایلام وهمدان زندگی میکنن

  6. اولا کاری کنید علی طولابی همه جور آوازهای محلی بخواند و نوار بیرون بدهد چون ممکنه این صدای این دوره سنی دیگر تکرار نشود .ثانیا علی طولابی خیلی زیبا آواز کردی می خواند و حنجره علی طولابی برای آهنگهای کردی زیباست .

    • علی محمدی

      من واقعا با حرف شما موافقم . من خودم کورد هستم و این خواننده نام کورد را دوباره زنده کرد و باعث افتخار برای کوردان شد.
      من و هم شهریانم از همین جا از علی نظری طولابی تشکر میکنیم و تا آخر عمر مدیون ایشان هستیم

  7. منظور شما ایرانی است که به دستور انگلیس (انگلستان) رضاخان را با کودتا علیه احمدشاه قاجار سرکار آورد. و بعد شروع به نابودی هویت های مختلف بخصوص تورک ها در ایران دست زد.
    به هدف یکسان سازی هویتی همه اقوام به نفع فقط یک قوم( پارس تاجیکی) و انکار سایر هویت های ملل مختلف در ایران و تحمیل ۱۷ درصدی تاجیک بر کل ملل در سرزمین موسوم به ایران
    به چه دلیل موسیقی فارس تاجیکی(۱۷ درصدی) را موسیقی اصیل ایرانی می دانید؟
    پس موسیقی بیش از ۵۰ درصد مردم تورک ایران (ایالت ها و شهرهای آذربایجان)چه می شود؟ لابد میگین برگ چغندره دیگه؟؟
    شما موسیقی اقلیت فارس تاجیک را موسیقی ملی تمام سرزمین های ایران می دانید؟؟؟
    قبل از ۱۰۰ سال پیش(قبل از رضاخان) سرزمین های ایران بصورت ایالتی اداره می شد که هر ایالت از نظر هویت و و ادبیات و زبان و تاریخ و فرهنگ مستقل بود و موسیقی هم همینطور.
    هر ایالتی از نظر ابعاد هویتی مستقل بود.
    این توهم است که اون موقع موسیقی به نام موسیقی ایران وجود داشته
    باشد این داستان ها در زمان دیکتاتوری رضاخان و فرزندش بافته شده است. و همچنان ادامه دارد. به هدف تحمیل هویت فارس تاجیک بر کل هویت های ملل مختلف در سرزمینی موسوم به ایران.
    تا حق و حقوق همه اقوام به نفع یک قوم مصادره شود. تا اهداف استعمارگرا بخصوص انگلیس تامین شود.

  8. پیمان تاجمیر رستمی

    طبق اسناد: قوم لک از نژاد لر هستند همه میدانیم تشابه زیاد فرهنگی بین دو قوم بزرگ و ریشه دار ایرانی یعنی لر و کرد وجود دارد.اما زبان مردم لک،لری خلط شده با کردی است و دارای وزن و آهنگ زیبایی است و ثبت ملی نیز شده است.به هر روی فاصله سرزمینی بین لر و کرد بیشتر ،لک ها زندگی می کنند و در طول تاریخ شاهد مهاجرت شان به جای جای ایران هستیم که بیشتر بصورت اجباری بوده است.

  9. نیما طولابی

    لکی گویش هشت و ربطی هویت نژادی ندارد۔ امروز طولابیها در خرمٱباد لری میانچی حرف میزنند پرحالیکه طولابیهای چگینی و کوهدشت لکی حرف میزنند و انهایی که در ایلام و سردشت و کرماشان زندگی میکنند کوردی کلهر یا اورامی حرف میزنند۔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *