بیوگرافی محسن رضایی و همسر و فرزندان + عکس و حواشی عملیات فریب

بیوگرافی محسن رضایی و همسرش معصومه خدنگ و فرزندان +اینستاگرام

بیوگرافی محسن رضایی و همسر و فرزندان + عکس و حواشی عملیات فریب و اینستاگرام و سن و محل تولد و زندگی و عکس های شخصی و همسر و فرزندان را در مجله شبونه مشاهده کنید.

محسن رضایی از چهره های مهم نظام میباشد که سالها برای انقلاب فعالیت های زیادی انجام داده است و از قبل انقلاب با ساواک درگیری بوده و بعد از انقلاب در جبهه به عنوان فرمانده سپاه حضور داشت او بعد از جنگ  چندین بار شانس خود را برای ریاست جمهوری امتحان کرد اما نتوانست میزان رای لازم را به دست آورد در این صفحه بیوگرافی کامل از محسن رضایی خواهیم پرداخت.

بیوگرافی و عکس جوانی و قدیمی محسن رضایی و همسر و فرزندان + عکس و حواشی عملیات فریب

بیوگرافی محسن رضایی و همسر و فرزندان

سیاستمدار و از فرماندهان ارشد نظامی و استاد دانشگاه و از بنیانگذاران سپاه پاسداران در ۱۰ شهریور ۱۳۳۳ در مسجد سلیمان به دنیا آمده و با پسوند نام خانوادگی میرقائد بوده و فارغ التحصیل رشته اقتصاد می باشد

بیوگرافی محسن رضایی + عکس قدیمی در جبهه و حواشی عملیات فریب

سوابق شغلی و مدیریتی و سیاسی

از جمله فعالیت های ایشان استاد دانشگاه و فرمانده ارشد نظامی و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام می باشد و حزب سیاسی وی جبهه ایستادگی ایران اسلامی و چند حزب دیگر می باشد.

بیوگرافی محسن رضایی و عکس محسن رضایی با سردار قاسم سلیمانی

ازدواج و همسر و فرزندان

ایشان با خانم معصومه خدنگ در اوایل جوانی ازدواج کرده و صاحب پنج فرزند ، سه پسر به نام های احمد و علی و مهدی دو دختر به نام‌ های سارا و زهرا می باشد.
از سال ۱۳۵۸ و پس از پیروزی انقلاب با تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عضویت این سازمان درآمد و درجه کنونی به سرلشکر پاسدار میباشد.

بیوگرافی محسن رضایی و همسر و فرزندان + عکس و حواشی عملیات فریب

عکس محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران

در بیوگرافی محسن رضایی می‌خوانیم که ایشان در فاصله سال‌های ۱۳۶۰ و ۷۶ به مدت ۱۶ سال فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده داشت .
وی یکی از اعضای هیئت ۱۲ نفره تدوین اساسنامه سپاه بود و در سال ۱۳۵۸ به دستور امام خمینی ره ،واحد اطلاعات سپاه را تاسیس کرد.
در سال ۱۳۷۶ از این سمت استعفا داد و با دستور حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد این مجمع شد.

بیوگرافی محسن رضایی سپاه + عکس و حواشی عملیات فریب

عکس شخصی محسن رضایی

همچنین هنوز فعالیت‌های ذکر شده ایشان موسسه دانشگاه امام حسین، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و بنیانگذار دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله و موسس نیروهای سه گانه سپاه می باشد و خدمات ارزنده ای را بعد از انقلاب به کشور انجام داده است.
این فرمانده ارشد نظامی در اوایل دهه پنجاه گروهی به نام منصورون را پایه گذاری کرد.
وی عضو هیئت ۱۲ نفره تدوین اساسنامه سپاه در زمستان ۵۷ بود و در اردیبهشت سال ۱۳۵۸ با نظر روح‌الله خمینی واحد اطلاعات سپاه را تأسیس کرد.
در بیوگرافی محسن رضایی میخوانیم که در زمان مبارزات قبل از انقلاب چند بار دستگیر و زندانی شد.سردار قاسم سلیمانی
اما بعد از آزادی دوباره عضو گروه های مبارزاتی چریکی علیه رژیم شاه شد و در خانه های تیمی به مبارزه علیه شاه می پرداخت و یکی از اعضای بلندپایه گروه های مبارزاتی و چریکی بود.بیوگرافی محسن رضایی

زندگی خانوادگی و شخصی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام زمانی پا به عرصه وجود گذاشت که هنگام کوچه ایل بختیاری به سوی قشلاق در روستای بابا احمد از توابع شهرستان مسجد سلیمان بود.
دوران تحصیلش را در مقاطع ابتدایی و راهنمایی در مسجد سلیمان گذراند و سپس وارد هنرستان صنعتی شرکت ملی نفت در اهواز شد.
بعد از قبولی در رشته مهندسی مکانیک در سال ۱۳۵۲ وارد دانشگاه علم و صنعت شده و به تهران کوچ کرد و به دلیل مبارزات سیاسی تحصیل را نیمه کاره رها کرد.
بعد از جنگ دوباره وارد دانشگاه شده و در سال ۷۹ مدرک دکترای اقتصاد را اخذ می کند.تیمسار داریوش ضرغامی

عملیات فریب کربلای ۴ و اصلی کربلای ۵

فرمانده اسبق سپاه پاسداران در دی ماه ۹۷ طی توئیتی گفته که عملیات کربلای ۴ فریبی برای دشمن بود که این توئیت باعث جنجال و واکنش های منفی در بین رزمده های سابق جنگ و فعالان سیاسی و کاربران شبکه‌های مجازی و حتی خانواده های شهدا شد .
در واقع عملیات کربلای ۴ و ۵ یکی از بزرگترین چالش های فرمانده هان در دوران جنگ تحمیلی بود.

اما شکست نیروهای ایرانی در عملیات کربلای ۴ با هزاران شهید و اسیر و مجروح یکی از سخت ترین عملیات های نیروهای ایرانی بود که با لو رفتن عملیات باعث شکست شد‌
اما این شکست بلافاصله در کربلای پنج جبران شده و منجر به آزادسازی ۱۵۰ کیلومتر مربع خاک ایران و تصرف جزایر مهم بوآرین، فیاض، ام‌الطویل و تصرف شهرک دوعیجی، رودخانه دوعیجی، نهر جاسم و قسمتی از جاده شلمچه به بصره گردید.بیوگرافی محسن رضایی

بیوگرافی محسن رضایی و فرزندان + عکس و حواشی عملیات فریب

گریه در برنامه حالا خورشید

بعد از ایجاد واکنش های گوناگون ایشان در برنامه حالا خورشید حاضر شده و توضیحاتی درباره توئیت کربلای چهار داد و فرمودند که همه توئیت های پاسخ را خواندم.

ایشان وقتی از برادر صحبت کردند به گریه افتاده و گفتند که همیشه وقتی از شهید باکری حرف میزیم گریه می کنم.بیوگرافی محسن رضایی

بیوگرافی محسن رضایی + عکس و حواشی عملیات فریب

انتخابات ریاست جمهوری

بیوگرافی محسن رضایی ،عضو ارشد نظامی در سال ۱۳۸۴ برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری کاندید شد اما پس از مدتی انصراف داد.
دوباره در سال ۱۳۸۸ در دهمین انتخابات ریاست جمهوری کاندیداتوری خود را اعلام کرد اما موفق به کسب رای نشد و نتوانست خانه رئیس جمهور خدمت کند .
ایشان در سال ۱۳۹۲ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد که که این بار نیز موفق نبود و رتبه چهارم قرار گرفت.

نسبت فامیلی با چهره های سیاسی

علی فرزند محسن رضایی همسر هدی طباطبایی نوه امام خمینی ره می باشد که پدر تنها نبیره امام به نام محمد بنیامین رضایی می باشد.
علی رضایی معاون اطلاع‌ رسانی و پژوهش و امور بین‌الملل دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

بیوگرافی محسن رضایی و پسرش علی رضایی + عکس و حواشی عملیات فریب

عکس علی رضایی فرزند محسن رضایی

برادر فرمانده ارشد جنگ نیز به نام امیدوار رضایی سابقه نمایندگی مجلس را از حوزه های انتخاباتی مسجدسلیمان، لالی و هفتکل را دارد.

ماجرای فوت پسر بزرگ محسن رضایی

احمد رضایی فرزند ارشد محسن رضایی در دور اول ریاست جمهوری محمد خاتمی به آمریکا پناهنده شد.

او در ۲۲ آبان ۱۳۹۰ در هتل گلوریای دبی در طبقه ۱۸ اتاق ۲۳ درگذشت. در بیانیه منتشر شده مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرگ او مشکوک خوانده شده‌است. علت مرگ احمد رضایی از سوی منابع مختلف دلایل متعددی از قتل و خودکشی با مصرف داروی ضد افسردگی اعلام شد. گزارش بازرس ویژه در تهران حاکی است که او به قتل رسیده‌است.

فعالیت های محسن رضایی در جبهه

نکته جالب این است که نام رضایی در شناسنامه به صورت «سبزوار رضایی میر قائد» آمده است، اما امام حکم صادر شده خود را به نام «محسن رضایی» صادر کرد و از همان هنگام بود که رضایی شناسنامه المثنی گرفت و نامش را به طور رسمی به محسن تغییر داد.

محسن رضایی توانست در طول دوران فرماندهی خود و در عملیات‌های طریق‌القدس، ثامن‌الائمه، فتح المبین و بیت‌المقدس عملکرد مثبتی نشان داده و ارتش عراق را از بخش زیادی از خاک کشور بیرون براند.

از سایر اقدامات رضایی در دوره تصدی‌گری وی در سپاه می‌توان به تأسیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص)، دانشگاه امام حسین (ع) و دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) اشاره کرد.

عملیات‌های کربلای ۴ و ۵

در اردیبهشت ماه سال ۹۴ پیکر پاک ۱۷۵ شهید غواص که با دستان بسته زنده به گور شده بودند به وطن بازگشت. این جوانان غیور در طول عملیات کربلای ۴ به شهادت رسیده بودند. عملیاتی که در پنجم دی ماه ۶۵ آغاز شد و اکنون به عنوان بزرگترین و پر تلفات ترین عملیات ایران در طول جنگ هشت ساله شناخته می‌شود.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *