بیوگرافی محمدعلی کریمخانی خواننده آمدم ای شاه پناهم بده +درگذشت

محمدعلی کریمخانی  خواننده قطعه مشهور «آمدم ای شاه پناهم بده» محمدعلی کریمخانی متولد سال 1329 در شهر نرجه استان قزوین بود که روز دوشنبه مورخ 30 خرداد 1401 در سن 72 سالگی دار فانی را وداع گفت. بهزاد کریمخانی فرزند زنده یاد محمدعلی کریمخانی، درگذشت پدر را تایید کرد و گفت: پدرش در شامگاه 30 خرداد ماه به دلیل ایست قلبی در سن 72 سالگی درگذشت.

بیوگرافی محمدعلی کریمخانی و همسر و فرزندان و خواننده آمدم ای شاه پناهم بده و فوت و درگذشت محمدعلی کریمخانی خواننده و مداح را در این صفحه ببینید.

بیوگرافی محمدعلی کریمخانی خواننده آمدم ای شاه پناهم بده +درگذشت

بیوگرافی محمدعلی کریمخانی

محمدعلی کریمخانی از خواننده ها و مداحان سرشناس کشورمان بوده که با آهنگ آمدم ای شاه پناهم بده به شهرت رسید.

او متولد ۱۳۲۹ در روستای نرجه واقع در استان قزوین بوده از دوران کودکی کار آواز و مداحی را آغاز کرد او روز گذشته در سن ۷۲ سالگی دار فانی را وداع گفت علاوه بر خوانندگی در زمینه مداحی نیز فعال بود آهنگ او برای امام رضا محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرد ساخت آهنگ این قطعه را آریا عظیمی نژاد برعهده داشت که یکی از قطعات معروف و پرطرفدار مذهبی به شمار می آید.

بیوگرافی محمدعلی کریمخانی خواننده آمدم ای شاه پناهم بده +درگذشت

خواننده آهنگ آمدم ای شاه پناهم بده

محمدعلی کریمخانی در سن نوجوانی به تهران آمد و استعداد بسیار زیاد در خوانندگی داشت از ویژگی ها و خصوصیات خاص صدایش میتوان به تن بلند صدا و اشاره کرد که با اینکه ده هفتم عمر خود را پشت سر می گذاشت اما از توانایی صدای کم نشده بود .

✅ همچنین ببینید بیوگرافی حمید هیراد خواننده از بیماری 

محمد اصفهانی درباره او گفته است که از سال ۱۳۶۴ با این خواننده آشنا شده و در رادیو با آقای صبحدل همکاری کرده است متوجه شده که استعداد زیادی در خوانندگی دارد و دوست داشته که او را فریاد بزند جالب است بدانید همایون شجریان قطعه من کجا باران کجا از آلبوم ایران را به سبک آقای کریمخانی خواند و به او تقدیم کرده است.

بیوگرافی محمدعلی کریمخانی خواننده آمدم ای شاه پناهم بده +درگذشت

آثاری که او می خواند برای اهل بیت بوده و در همین جهت آلبوم ساقی سرمست به آهنگسازی آریا عظیمی نژاد را در رثای شهیدان کربلا منتشر کرده است که تنظیم و حال و هوای آن با آثار دیگری برای امام سوم شیعیان خوانده شده متفاوت است.از آثار مشهور وی می توان به “نجوای عاشورایی – حسین آرام جانم – حسین روح و روانم” اشاره کرد.

درگذشت

بهزاد کریم‌خانی فرزند مرحوم محمدعلی کریم‌خانی خبر درگذشت پدرش را تایید کرد و گفت که این هنرمند فقید ساعاتی پیش (شامگاه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱) به علت بیماری در ۷۲ سالگی درگذشت.

محمدعلی کریم‌خانی متولد سال ۱۳۲۹ در نرجه استان قزوین، مداح و خواننده مذهبی ایرانی بود. او با خواندن قطعه «آمده‌ام ای شاه پناهم بده-خط امانی زِ گناهم بده» برای امام رضا (ع) با آهنگسازی آریا عظیمی‌نژاد شناخته شد.

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا