بیوگرافی مرجان شیرمحمدی بازیگر و همسرش بهروز افخمی +ماجرای ازدواج و اشنایی انها را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.
بیوگرافی مرجان شیرمحمدی بازیگر
مرجان شیرمحمدی بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون کشورمان بوده که در ۴ فروردین ۱۳۵۲ در شهر تهران متولد شده است
او همسر بهروز افخمی کارگردان شناخته شده ایران می باشد
سوابق هنری
خانم مرجان شیرمحمدی فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۷۵ با فیلم خانه به خانه به کارگردان کیانوش عیاری آغاز کرد
فیلمی که در آن هنرمندانی همچون محمدعلی کشاورز و اکرم محمدی و گیتی معینی بازی میکردند
یک سال بعد موفق شد وارد سینما شود و در فیلم سینمایی مرسدس به کارگردانی مسعود کیمیایی به هنرنمایی بپردازد
در این فیلم نقش زیبا را برعهده داشت
این فیلم یکی از کارهای معروف او به شمار میآید که توانست به عنوان بازیگر نقش اول زن به ایفای نقش بپردازد و در کنار بازیگرانی همچون محمدرضا فروتن و رامبد شکرابی و پارساپیروزفر هنرنمایی کند
مرجان شیرمحمدی در سال ۱۳۷۹ توانست 2 فیلم سینمایی را بازی کند فیلم مریم مقدس و پر پرواز در سال ۱۳۷۹ یکی از سال های پرکار این خانم هنرمند را رقم زد
در فیلم مریم مقدس نقش کاراکتر بانو میریام را بازی میکرد یکی از فیلمهای تاریخی و مذهبی کشورمان که با استقبال گسترده مردم روبرو شد و داستان مادر حضرت مسیح و ماجرای بدنیا آمدن پیامبر مسیحیان را به تصویر می کشید
- همچنین ببینید: بیوگرافی سید مهرداد ضیایی بازیگر و همسر و دخترش افروز
فیلم پرواز به کارگردانی خسرو معصومی یکی از کارهای ماندگار سینمای ایران بود که با درخشش شادمهر عقیلی همراه بود و مرجان شیرمحمدی نقش یاسمن را بر عهده داشت
از دیگر کارهای سینمایی خانم هنرمند می توان به ملاقات با طوطی و صحنه جرم و روباه اشاره کرد و همچنین در تلویزیون سریالهای دریایی ها و تا غروب آخرین دعوت و زمینه گرم را بازی کرده است
مرجان شیرمحمدی طراح صحنه و لباس
خانم مرجان شیرمحمدی علاوه بر بازیگری در طراحی صحنه و لباس نیز به صورت حرفهای فعالیت میکند او در سال ۱۳۸۷ به عنوان طراح صحنه و لباس در فیلم پسر تهرونی همکاری کرد و همچنین فیلم های سن پترزبورگ و روباه را به عنوان طراح صحنه حضور داشته است
- همچنین ببینید: بازیگر نقش فروغ در سریال زمین گرم کیست؟
نویسندگی
خانم مرجان شیرمحمدی یکی از نویسنده های شناختهشده و زبردست کشور محسوب می شود او چندین کتاب پرطرفدار را به چاپ رسانده است کتابهای بعد از آن شب و یک جای امن و این یک فصل دیگر است و خانه لهستانی ها از جمله کتابهای ایشان به شمار میآید
همسر بهروز افخمی
خانم مرجان شیرمحمدی در سال ۱۳۸۸ با بهروز افخمی کارگردان آشنا شد
ماجرای آشنایی آنها در فیلم سن پترزبورگ بود که خانم مرجان شیرمحمدی به عنوان طراح صحنه و لباس با بهروز افخمی همکاری میکرد و در نهایت آشنایی آنها با ازدواجشان ختم شدازدواج او با بهروز افخمی دومین ازدواج وی میباشد که از ازدواج اول پسری به نام ماکان دارد و از ازدواج خود با بهروز افخمی پسری به نام آهیل دارد که متولد کشور کانادا است.
تلویزیونی
سال | نام فیلم | کارگردان | نقش |
---|---|---|---|
۱۳۷۵ | خانه به خانه | کیانوش عیاری | |
۱۳۷۹ | مریم مقدس (فیلم) | شهریار بحرانی | |
۱۳۸۱ | دریاییها (مجموعه تلویزیونی) | سیروس مقدم | |
۱۳۸۳ | تا غروب (مجموعه تلویزیونی) | کمالالدین بنایی | |
۱۳۸۷ | آخرین دعوت | حسین سهیلی زاده | |
١٣٩٩ | زمین گرم | سعید نعمت اله | فروغ |
فیلم های سینمایی مرجان شیرمحمدی
سال | نام فیلم | کارگردان | نقش |
---|---|---|---|
۱۳۹۳ | روباه | بهروز افخمی | |
۱۳۹۲ | آذر، شهدخت، پرویز و دیگران | بهروز افخمی | آذر |
۱۳۸۴ | صحنه جرم، ورود ممنوع! | ابراهیم شیبانی | نگین |
۱۳۸۲ | ملاقات با طوطی | علیرضا داوودنژاد | ثریا |
۱۳۷۹ | پر پرواز (فیلم) | خسرو معصومی | یاسمن |
۱۳۷۶ | مرسدس | مسعود کیمیایی | زیبا |
طراح صحنه و لباس
سال | نام فیلم | کارگردان |
---|---|---|
۱۳۹۳ | روباه | بهروز افخمی |
۱۳۹۲ | آذر، شهدخت، پرویز و دیگران | بهروز افخمی |
۱۳۸۸ | سن پترزبورگ | بهروز افخمی |
۱۳۸۷ | پسر تهرونی | کاظم راستگفتار |
کتابشناسی
نام داستان | تاریخ انتشار | ناشر | جوایز |
---|---|---|---|
بعد از آن شب | ۱۳۸۰ | مرکز | جایزهٔ هوشنگ گلشیری |
یک جای امن (هفت داستان کوتاه) | ۱۳۸۴ | مرکز | جایزهٔ هوشنگ گلشیری |
این یک فصل دیگر است | ۱۳۸۷ | مرکز | |
آذر، شهدخت، پرویز و دیگران | ۱۳۹۳ | ثالث | |
خانه لهستانیها | ۱۳۹۷ | چشمه |
علت ازدواج
یکی از دلایل ازدواج ما با هم این بود که هر دو به طور غریبی شیفته داستان هستیم.
این نویسنده با تاکید بر اینکه داستان برای او یک اصل است توضیح داد: اگر داستان سرا داستان را خوب روایت کند مخاطب را با شخصیت ها درگیر می کند. داستان واقعی و هنر واقعی هنری است که می تواند با مخاطب خود ارتباط برقرار کند ما باید از پیچیده گویی فاصله بگیریم؛ هر اثری که نتواند این ارتباط را برقرار کند هنر نیست.