بیوگرافی مریم کاویانی و همسر اول و دومش و پسرش و خانواده + عکس

بیوگرافی مریم کاویانی و همسر اول و دومش و پسرش و خانواده + عکس

متولد ۱ تیر ۱۳۴۹ در اهواز، بازیگر سینما و تلویزیون است فارغ التحصیل لیسانس پرستاری از دانشگاه بابل می باشد که در ۳۲ سالگی وارد عرصه بازیگری شد و از دو ازدواج خود صاحب یک فرزند پسر می باشد. مریم کاویانی در اهواز از پدر و مادری شمالی بدنیا آمد و تنها یک برادر کوچکتر از خود دارد و پدرش کارگر کارخانه نیشکر و مادرش خانه دار است. تا ۱۰ سالگی با خانواده در اهواز بودند، سپس به بابل مهاجرت کردند و تا ۳۰ سالگی آنجا به دانشگاه رفت سپس از سال ۱۳۷۹ به تهران آمدند.

مریم کاویانی در سال 1381 در بیمارستان مهرداد تهران به عنوان پرستار مشغول به کار بود و هیچ وقت فکرش را نمی کرد که روزی بازیگر شود. در یکی از این روزها که در در بیمارستان شیفت بود نادر مقدس برای گرفتن سکانسی از فیلم رویای جوانی به بیمارستان مهرداد می آید و به طور اتفافی مریم کاویانی را می بیند و از او درخواست می کند که مانتو سفید بپوشید و جلوی دوربین نقش خانم دکتر را بازی کند.

در ادامه بیوگرافی مریم کاویانی و همسر اول و دومش و پسرش + عکس و زندگی شخصی و هنری او را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی و عکس مریم کاویانی و پدر و مادر و برادر

بیوگرافی مریم کاویانی

مریم کاویانی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان از هنرمندان باسابقه و شناخته شده میباشد او متولد ۱۱ تیرماه ۱۳۹۰ در اهواز بوده ولی اصالتا مازندرانی است

تحصیلات

او در رشته پرستاری تحصیل کرد و مدرک خود را در این رشته اخذ نموده است

بیوگرافی مریم کاویانی و همسر اول و دومش و پسرش و خانواده + عکس

پدر و مادر

پدر مریم کاویانی کارگر کارخانه نیشکر بود و مادرش خانه دار بوده است اما هر دوی آنها اهل مطالعه و علاقه‌مندان به هنر بودند

همچنین ببینید:

بیوگرافی حسن جوهرچی و همسرش و فرزندان

بیوگرافی فرهاد قائمیان بازیگر و همسرش

بیوگرافی پوریا پورسرخ بازیگر و همسرش

سوابق مریم کاویانی

او در سال ۱۳۸۰ کار بازیگری را آغاز کرد و در چند نمایش و تئاتر به ایفای نقش پرداخته است اما حضور جدی او در سینما و تلویزیون مربوط به سال ۱۳۸۱ بوده که در فیلم سینمایی رویای جوانی بازی کرده است فیلمی که توسط نادر مقدس کارگردانی شد

بیوگرافی مریم کاویانی و همسر اول و دومش رامین مهماندوست و پسرش و خانواده + عکس

فیلم های مریم کاویانی

او در سال ۱۳۸۳ به کارگردانی محمد علی سجادی بازی کرد در این فیلم بازیگرانی همچون شهرام حقیقت دوست و گوهر خیراندیش و نیوشا ضیغمی و امیر جعفری بازی می‌کردند

در سال ۱۳۸۴ فیلم سینمایی حورا بازی کرد فیلم های ستایش و مخمصه و پایان را و شیرین و مانا و پوسته و بیداری و پایان نامه از دیگر کارهای او در دهه هشتاد بوده است که در دهه ۹۰ فیلم های سینمایی اخراجی ها و یکی برای همه و رسوایی و دلتنگی های عاشقانه و شهر اردیبهشت و قرارمون پارک شاه و معراجی ها را بازی کرد.

بیوگرافی مریم کاویانی و همسرش رامین مهماندوست + عکس

سریالهای مریم کاویانی

اما شهرت خانم مریم کاویانی برای بازی در سریال او یک فرشته بود در سال ۱۳۸۴ میباشد سریالی‌که دارد ماه رمضان پخش شد و یکی از کاراکترهای اصلی سریال را بر عهده داشت در این سریال نقش رعنا همسر بهزاد با بازی حسن جوهرچی را برعهده داشت

سریال راه شب و پدرخوانده و زیرزمین و روز رفتن از دیگر کارهای او به شمار می‌آید اما سریال‌های فاصله و دار و ندار و ویلای من و معراجی ها و بچه مهندس و بوی باران از مهمترین کارهای او در تلویزیون است

بیوگرافی مریم کاویانی و همسر اول و دومش و پسرش و خانواده + عکس

 

همسر اول و دوم

خانم مریم کاویانی تا به حال دو بار ازدواج کرده است ازدواج اولش در دهه هفتاد بود که حاصل آن یک فرزند پسر می باشد ولی از او جدا شد

بیوگرافی مریم کاویانی و سرش و خانواده + عکس

در سال ۱۳۹۷ با رامین مهمانپرست سخنگوی سابق وزارت امور خارجه ازدواج کرد که البته در سال ۱۳۹۹ از یکدیگر جدا شدند.

بیوگرافی مریم کاویانی و همسر اول و دومش و پسرش و خانواده + عکس

بیوگرافی رامین مهمانپرست

رامین مهمانپرست سیاستمدار و مدیر ارشد دولتی و دیپلمات متولد تیر ۱۳۳۹ در اصفهان، فارع التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه شریف در مقطع کارشناسی و فوق لیسانس مدیریت دولتی از مرکز آموزش مدیریت تهران و دوره MBA از دانشگاه لارکتون کانادا می باشد که از دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران که دستیار ویژه وزیر خارجه و سخنگوی این وزارت خانه بوده است.

بیوگرافی مریم کاویانی و همسر اول و دومش و پسرش و خانواده + عکس فعالیت مریم کاویانی در زمینه پرستاریاز بچگی دوست داشتید پرستار شوید یا به صورت اتفاقی وارد این رشته شدید؟ورودم به این رشته، خیلی اتفاقی بود. من تصمیم داشتم تحصیلاتم را ادامه بدهم و زمانی که پرستاری شهر بابل قبول شدم، ترجیح دادم در همین رشته درس بخوانم.

بعد از این که پرستار شدید، چرا آن را ادامه ندادید و به دنیای بازیگری پا گذاشتید؟من تقریبا سه سال پرستار بودم و عاشق این کار بودم. در ضمن، من آن را کنار نگذاشتم و از پرستاری منصرف نشدم، ولی آن قدر پیشنهاد از سینما و تلویزیون داشتم که تصمیم گرفتم وارد عرصه بازیگری بشوم. اوایل با این پیشنهادها، مدام مخالفت می کردم، اما کمی بعد احساس کردم که شاید سرنوشت تصمیم دیگری برای من گرفته است.گفتگو با مریم کاویانی بازیگر سینما و تلویزیونماجرای اولین باری که جلوی دوربین رفتید، ظاهرا از پیش برنامه ریزی شده نبوده. درست است؟

من در بیمارستان به عنوان پرستار مشغول به کار بودم. آقای نادر مقدس، به صورت اتفاقی من را در بیمارستان دید و از من دعوت کرد از پشت صحنه فیلم «رویای جوانی» که در دست ساخت داشت، دیدن کنم. در آن لحظه مخالفت کردم، اما چند روز بعد به پیشنهاد یکی از همکارانم در بخش آزمایشگاه بیمارستان قرار شد به پشت صحنه این فیلم برویم. وقتی به آن جا رسیدیم، گفتند که به اتاق گریم بروم و خودم را برای ایفای نقش به عنوان یک پزشک، آماده کنم.

بیوگرافی مریم کاویانی و همسر اول و دومش و پسرش و خانواده + عکس

من هم در عمل انجام شده قرار گرفتم و با یک برداشت، اجرا کردم و همین اتفاق باعث شد تا حد زیادی به ادامه این کار تشویق شوم. در این فیلم، عکس من روی پوستر هم رفت که طبیعتا انگیزه بیشتری برای ادامه فعالیت در من ایجاد کرد.مریم کاویانیاما دوباره به بیمارستان برگشتید و تصمیم گرفتید شغل پرستاری را ادامه بدهید. تصمیمی که عجیب به نظر می رسید؟بعد از حضور در «رویای جوانی» پیشنهاد های زیادی برای بازی داشتم، اما به سر کارم در بیمارستان برگشتم.

من در بخش شیمی درمانی کار می کردم و شبی یکی از بیمارانم که سه ماه تحت درمان بود ، فوت کرد. این چهل و هفتمین مرگی بود که می دیدم. سخت تحت تاثیر قرار گرفته بودم. به بالکن بیمارستان رفتم و گریه کردم. همان جا از خدا خواستم که اگر صلاح می داند وارد حیطه بازیگری شوم نشانه ای برایم قرار دهد. فردای آن شب برای فیلم «اسپاگتی در هشت دقیقه» دعوت به همکاری شدم و این بار، چون دیگر طاقت دیدن رنج بیماران را نداشتم، تصمیم به همکاری با «رامبد جوان» گرفتم.

بیوگرافی مریم کاویانی و همسر اول و دومش و پسرش و خانواده + عکس

خودش می‌گوید از میان بازیگران فقط هدیه تهرانی، محمدرضا فروتن و افسانه بایگان را می‌شناخته و بس. روزی گذر نادر مقدس به بیمارستان مهراد که او در آنجا مشغول به کار است، می‌افتد. نادر مقدس از او دعوت می‌کند تا بازدیدی داشته باشد از پشت صحنه فیلم رؤیای جوانی که در دست ساخت دارد. مریم کاویانی بر تردیدهایش غلبه می‌کند و از سر کنجکاوی در پشت صحنه این فیلم حاضر می‌شود. نادر مقدس به او می‌گوید که چهره خوبی برای بازیگری دارد و با اصرار مانتوی سفیدی بر تنش می‌پوشانند و روانه جلوی دوربینش می‌کنند تا ایفاگر نقش کوتاه یک خانم دکتر شود و این‌گونه مریم کاویانی بازیگر می‌شود

کارنامه مریم کاویانی بازیگر سینما و تلویزیون

از سریال «او یک فرشته بود» بگیرید تا «به دنیا بگویید بایستد»، «پنجمین خورشید»، «فاصله‌ها»، «مدینه»، «معراجی‌ها»، «اسپاگتی در هشت دقیقه»، «هوو»، «اخراجی‌ها»، «رسوایی» و … نمونه‌هایی از آثاری است که در کارنامه هنری «مریم کاویانی» به چشم می‌خورد. بازیگری که دانش‌ آموخته رشته پرستاری است، اما حرفه اصلی‌اش بازیگری است و اتفاقا اغلب نقش‌آفرینی‌های او در مجموعه‌های تلویزیونی به نوعی مضمون خانواده و سبک‌زندگی را به‌عنوان درون مایه اصلی دنبال می‌کردند.

به بهانه روز پرستار، گپ‌و‌گفتی با این بازیگر داشتیم تا درباره این شغل، خاطراتش از سه سال فعالیت به عنوان پرستار و سختی‌های این حرفه بپرسیم.

بیوگرافی مریم کاویانی و همسر اول و دومش و پسرش و خانواده + عکس

او میگوید ورودم به این رشته، خیلی اتفاقی بود. من تصمیم داشتم تحصیلاتم را ادامه بدهم و زمانی که پرستاری شهر بابل قبول شدم، ترجیح دادم در همین رشته درس بخوانم.

من تقریبا سه سال پرستار بودم و عاشق این کار بودم. در ضمن، من آن را کنار نگذاشتم و از پرستاری منصرف نشدم، ولی آن‌قدر پیشنهاد از سینما و تلویزیون داشتم که تصمیم گرفتم وارد عرصه بازیگری بشوم. اوایل با این پیشنهادها، مدام مخالفت می‌کردم، اما کمی بعد احساس کردم که شاید سرنوشت تصمیم دیگری برای من گرفته است.

بیوگرافی مریم کاویانی و همسر اول و دومش و پسرش و خانواده + عکس

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

یک نظر

  1. چرا اسم همسر وزیرش را ننوشتید وزیر کجا بوده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *