بیوگرافی یحیی گل محمدی (مربی) و همسرش لیلا حق نظری و فرزندان +عکس
یحیی گل محمدی فوتبالیست سابق متولد 28 اسفند 1348 در روستای میناباد شهرستان نمین اردبیل بوده و همسرش لیلا حق نظری ورزشکار میباشد و دارای دو فرزند به نام های امیرحسین و وانیا است.

بیوگرافی یحیی گل محمدی و همسرش لیلا حق نظری و فرزندان +عکس

بیوگرافی یحیی گل محمدی و همسرش

یحیی گل محمدی (Yahya Golmohammadi) مربی و فوتبالیست سابق تیم ملی ایران متولد 28 اسفند 1348 در روستای میناباد شهرستان نمین در اردبیل بوده و همسرش لیلا حق نظری ورزشکار میباشد و دارای دو فرزند به نام های امیرحسین و وانیا است. یحیی گلمحمدی در دوران مربی گری اش سه بار پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر و یک بار نایب قهرمان آسیا کرده است.

  • تاریخ تولد: 28 اسفند 1348
  • محل تولد: روستای میناباد در شهر نمین، استان اردبیل
  • پست: مدافع
  • حرفه: فوتبالیست سابق و سرمربی فوتبال
  • سالهای فعالیت : 1368 تاکنون
  • تحصیلات: لیسانس تربیت بدنی
  • بازی ملی: 74
  • گل های زده ملی: 5
  • همسر: لیلا حق نظری
  • فرزندان: امیرحسین گل محمدی و وانیا گل محمدی

بیوگرافی یحیی گل محمدی و همسرش لیلا حق نظری و فرزندان +عکس

یحیی گل محمدی اهل کجاست

یحیی گلمحمدی در 28 اسفند 1348 در روستای میناباد شهرستان نمین در اردبیل به دنیا آمد پدرش پیمانکار ساختمان بود.

به دلیل شغل پدرش از یک سالگی به تهران آمدند و تا 6 سالگی در تهران زندگی کردند و سپس به محمودآباد رفته اند و در سن 17 سالگی مجدد به تهران بازگشتند و پدرش فوت کرد و در تهران ماندند او بعد از اینکه وارد دانشگاه شد در مدارس تهران در مقطع راهنمایی تدریس میکرد و معلم بود.

  یحیی گل محمدی (مربی) و همسرش لیلا حق نظری و فرزندان
هسمر یحیی گل محمدی | بیوگرافی یحیی گل محمدی و همسرش

از چهره های شناخته شده و قابل احترام بوده که علاوه بر این که در دنیای فوتبالیستی عملکرد بسیار درخشانی داشت در دنیای مربیگری افتخارات زیادی را هم کسب کرده است.

شروع فوتبال

یحیی گل محمدی فوتبالش را در سال ۱۳۶۸ آغاز کرد با تیم تراکتورسازی تبریز اولین حضور حرفه‌ای خود را در لیگ آزادگان ایران تجربه کرد.

حدود یک سالی که در تیم تراکتورسازی تبریز بازی می کرد پنج بازی به میدان رفت و با این که وظیفه گلزنی برعهده نداشته اما یک گل را هم به ثمر رساند.

سپس در سال ۱۳۶۹ به تیم فوتبال پورا پیوست تیمی که تازه تاسیس بود و در لیگ دسته اول حضور داشت اما به دلیل اینکه نتوانست به لیگ برتر ایران صعود کند کلا منحل گردید.

یحیی گل محمدی ۴ سال در تیم پورا بازی کرد و ۹۴ بار وارد زمین شد.

یحیی گلمحمدی و همسرش +پسر و دخترش سرمربی پرسپولیس

166 بازی برای پرسپولیس

در سال ۱۳۷۴ رسماً به تیم پرسپولیس تهران آمد و بیشترین حضور خود را در یک باشگاه تجربه کرد و سه بازی را برای تیم پرسپولیس تهران در ۴ سال انجام داد و ۷ گل را هم به ثمر رساند و به محبوبیت بسیار زیادی در نزد هواداران سرخ‌پوش دست یافت

در سال ۱۳۷۸ راهی فولاد خوزستان شد و چهل و یک بازی را برای تیم فولاد انجام دادم مجدداً به پرسپولیس بازگشت بیشترین سابقه را او با بازی در تیم پرسپولیس دارد که یک رکورد محسوب می شود ۱۶۶ بار با لباس پرسپولیس وارد زمین شد و در نهایت صبا باتری رفت

خداحافظی از فوتبال در سال 1387

پایان دوران فوتبالی خود را با تیم صبا باتری سپری کرد و ۶۳ بار برای این تیم به میدان رفت و در نهایت در سال ۱۳۸۷ به صورت رسمی از فوتبال بازی کردن کناره گیری کرد.

امیرحسین گل محمدی پسر یحیی گل محمدی

بازی های ملی

او  تجارب زیادی در تیم ملی دارد و از بازیکنان پرسابقه تیم ملی به شمار می‌آید

در سال ۱۳۷۲ برای اولین بار لباس تیم ملی ایران را پوشید

74 بازی ملی را در کارنامه فوتبالی خود دارد که 5 گل را هم به ثمر رسانده است یکی از گل های به یاد ماندنی او به تیم ایرلند بود که ایران نتوانست به جام جهانی صعود کند و در مجموع با نتیجه دو بر یک شکست خورد.

بیوگرافی یحیی گل محمدی و دخترش وانیا عکس

تلخ ترین چیپ تاریخ فوتبال ایران

تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا در روز ۱۳ مرداد در شهر پکن به مصاف چین رفت و پس از تساوی ۱-۱ در وقت عادی و اضافی در ضربات پنالتی شکست خورد.

در این بازی علی دایی، مهدی مهدوی کیا و جواد نکونام ضربات خود را گل کردند تا ایران ۳-۲ از چین پیش بیافتد

اما در ادامه ایمان مبعلی پنالتی خود را هدر داد و پنالتی تعیین کننده را نیز یحیی گل محمدی به صورت چیپ زد که دروازه بان چین آن را مهار و تیمش را ۴-۳ برنده راهی فینال کرد.

گزارشگر آن بازی عادل فردوسی پور بود که در انتقاد از عملکرد یحیی گفت: چه وقت چیپ زدن بود آقای گل محمدی!

 

شروع مربیگری

یحیی گل محمدی بعد از اینکه از فوتبال بازی کردن کناره گیری کرد تصمیم گرفت وارد دنیای مربیگری شود

در سال ۱۳۸۸ برای اولین بار تجربه مربیگری را با تیم تربیت یزد کسب کرد و یک سال بعد به تیم نساجی مازندران رفت

یحیی گل محمدی در سال ۱۳۹۰ به عنوان دستیار علی دایی در تیم راه آهن به فعالیت های خود ادامه داد

در سال ۱۳۹۱ تیم صبای قم او را به عنوان سرمربی خود برگزید اما به دلیل حواشی که پیرامون او به وجود آمد بعد از چند ماه از این تیم جدا شد و دستیار تیم پرسپولیس شد.

همچنین ببینید:

مدتی دستیار تیم مانوئل ژوزه در پرسپولیس فعالیت کرد و بعد از اینکه این سرمربی خدا اخراج شد یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی اصلی تیم پرسپولیس برگزار شد

اما به طولی نینجامید که در برنامه نود اعلام کرد نمی خواهد هدایت تیم پرسپولیس را برعهده بگیرد و استعفا داد

اما مدیر عامل پرسپولیس با استعفای او را نپذیرفت تا این که در فینال جام حذفی در مقابل سپاهان قرار گرفت و پرسپولیس شکست خورد تا با انتقادات بسیار زیاد هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس همراه شود

یحیی گل محمدی و پسرش امیرحسین

با اینکه کارنامه بسیار خوبی را در پرسپولیس داشت اما مجدداً استعفای خود را نوشت و تقدیم محمد رویانیان مدیرعامل وقت پرسپولیس کرد و به نفت تهران پیوست

یحیی گل محمدی بهترین نتیجه را با تیم نفت تهران گرفت و برای مدت ها در صدر جدول قرار داشت و به یک رکورد شکست ناپذیری تبدیل شده بود

افتخارات یحیی گل محمدی

او در سال ۱۳۹۳ از طرف کانون مربیان فوتبال ایران به عنوان بهترین سرمربی انتخاب شد

در سال ۱۳۹۳ موفق شد تیم ذوب‌آهن اصفهان را قهرمان جام حذفی کند و در لیگ برتر این تیم را به مقام چهارم برساند او همچنین در فصل بعد ذوب‌آهن اصفهان را قهرمان جام حذفی کرد.

بیوگرافی امیرحسین گل محمدی پسر یحیی گل محمدی

با خلاق و روحیه پهلوانی

وی را به عنوان یک بازیکن با اخلاق می شناسند کسی که بسیار خوش اخلاق بوده و در زمین کمتر می دیدیم که او کارت زرد دریافت کند تا بازیکنان حریف درگیر نمی‌شد که از شاخصه های بارز این فوتبالیست پیشکسوت کشورمان به شمار می‌آمد.

همسر و فرزندانش

یحیی گل محمدی متاهل می باشد و دارای دو فرزند یک پسر و یک دختر است

همسر يحيي گل محمدي | بیوگرافی یحیی گل محمدی و همسرش

او در زندگی شخصی خود نیز بسیار خوش اخلاق است او می‌گوی خوش اخلاق است همسرش می گوید که در خانه عصبی نمشود همیشه با فرزندانمان رفتار بسیار خوب و مناسبی داشته است و حتی با آنها غضب هم نکرده است.

یحیی گل محمدی | بیوگرافی یحیی گل محمدی و همسرش لیلا

رستوران یحیی گل محمدی کجاست؟

یحیی گل‌محمدی دارای یک رستوران می باشد

بیماری یحیی گل محمدی

یحیی گل محمدی در سال 1380 و در آستانه بازی های مقدماتی جام جهانی 2002 درگیری یک بیماری ریوی شد که مدتی او را از میاین فوتبال دور کرد و برخیها معتقد بودند که او به سرطان مبتلا شده است و حتی نامش در آستانه حذف از تیم ملی بود تا اینکه توانست خود را به تیم ملی برساند و در بازی با ایرلند به میدان برود.

بیوگرافی یحیی گل محمدی و همسرش لیلا حق نظری و فرزندان +عکس

که یک پنالتی را برای ایران خراب کرد ولی در بازی برگشت در آزادی گل پیروزی بخش ایران را به ایرلند به ثمر رساند که با مجموع نتیجه بازی رفت و برگشت ایران دو بر یک مغلوب ایرلند شد و از رفتن به جام جهانی بازماند.

هشتگ یحیی گل محمدی در اینستاگرام: #یحیی_گل_محمدی

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

7 نظر

  1. AIi طرفدار آقای یحیی گل محمدی

    سلام آقای یحیی گل محمدی سرمربی دوست داشتنی پرسپولیس لطفان آقای سید جلال حسینی رو براش جایگزین بیار دورسته خیلی برای فوتبال ایران زحمت کشیده سنش بالا رفته یک بازیکن جوان بجاش بیار

  2. چرا طبق قوانین انقلاب اسلامی چرا همسر اکثر فوتبالیستها بی حجاب هستند .و گشت ارشاد با همسران سلبریدیها کار نداره و حتما یکی مثل دکتر عباسی مثل سگ بزنه تو سر اینها .

  3. یحیی حیا کن ….

  4. آقای یحیی گل محمدی ترسوس چرا اول امید عالیشاه سروش رفیعی یاسین سلمانی از اول نگذاشتی میلاد سرلک کارت زرد داشت باید میکشیدی بیرون

  5. ای یحیی یحیی یحیی یحیی یحیی یحیی گریه نکن یحیی یحیی یحیی یحیی یحیی

  6. علی طرفدار پرسپولیس

    آقای یحیی گل محمدی نباید مهدی عبدی رد می کردی چرا پرسپولیس بازیکن گل زن نداره

  7. علی طرفدار پرسپولیس

    آقای یحیی گل محمدی چرا بازی با الدحیل محمد عمری از اول نگذاشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *