بیوگرافی پیمان جبلی رییس صداوسیما و سوابق و تحصیلات +همسر و فرزندان

بیوگرافی پیمان جبلی رییس صداوسیما و همسر و فرزندان +عکس

پیمان جبلی متولد 134 میباشد او رئیس صدا و سیما است و سوابق زیادی در زمینه اجرایی در کارنامه خود دارد

پیمان جبلی در خانواده‌ای مذهبی در شمیران به دنیا آمده است. وی تحصیلات خود را در دبیرستان نیکان به پایان رساند و در زمینه معارف اسلامی و تبلیغ از دانشگاه امام صادق کارشناسی ارشد گرفت. سپس در سال 1383 مدرک دکترای فرهنگ و ارتباطات را دریافت کرد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا به اتهام پخش برنامه‌هایی خاص، پیمان جبلی را تحت تحریم قرار داده است. همچنین، در تاریخ 21 آذر 1401، پیمان جبلی به دلایلی خاص در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

در این صفحه به بیوگرافی پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما و سوابق و تحصیلات و همسر و فرزندان وی خواهیم پرداخت.

بیوگرافی پیمان جبلی رییس صداوسیما و سوابق و تحصیلات +همسر و فرزندان

پیمان جبلی در هفتم مهر ۱۴۰۰ در پی حکم رهبر انقلاب به ریاست سازمان صدا و سیما منصوب شد در این صفحه به بیوگرافی و سوابق و خواهیم پرداخت

بیوگرافی پیمان جبلی

پیمان جبلی متولد ۱۳۴۵ در تهران می باشد او از اساتید دانشگاه و تحلیل‌گر مسائل سیاسی بوده و از سوابق او می توان به مدیریت اخبار شبکه العالم در تهران و بیروت اشاره کرد و همچنین سابقه مدیریت اخبار داخلی واحدمرکزی خبر را در کارنامه خود دارد

بیوگرافی پیمان جبلی رییس صداوسیما و سوابق و تحصیلات +همسر و فرزندان

همه سوابق او در دهه هشتاد بوده و در ۱۰ سال اخیر سابقه رسانه‌ای در کارنامه نداشته است

تا اینکه در ۷ مهرماه توسط رهبر انقلاب به ریاست سازمان صدا و سیما منصوب شد و از مهمترین سوابق او محسوب خواهد شد

بیوگرافی پیمان جبلی رییس صداوسیما و سوابق و تحصیلات +همسر و فرزندان

تحصیلات

آقای پیمان جبلی ‌ سابقه زیادی در صدا و سیما به عنوان کارمند فعالیت داشته و مهمترین آن معاونت سیاسی و مسئولیتهای مختلفی در بخش‌های اخبار بوده است او در سال ۱۳۷۲ مدرک خود را در رشته معارف اسلامی و تبلیغ از دانشگاه امام صادق اخذ نمود و در حال حاضر دارای فوق لیسانس این رشته می باشد و همچنین در سال ۱۳۸۳ دکترای فرهنگ و ارتباطات را از دانشگاه امام صادق نمود

بیوگرافی پیمان جبلی رییس صداوسیما و سوابق و تحصیلات +همسر و فرزندان

مرتبط نبودن رشته تحصیلی با سمت صداوسیما

یکی از انتقاداتی که به پیمان جبلی وارد شده است مرتبط بودن رشته تحصیلی نسبت به سمتی است که بر عهده گرفته است تحصیل کردن در رشته معارف اسلامی و همچنین فرهنگ و ارتباطات که ارتباط چندانی با رسانه و صدا و سیما ندارد

بیوگرافی پیمان جبلی رییس صداوسیما و سوابق و تحصیلات +همسر و فرزندان

سوابق اجرایی پیمان جبلی

سوابق شغلی و اجرایی وی به شرح زیر است:

دبیر و سردبیر بخش‌های مختلف صداوسیما

مؤسس بخش گفتگوی ویژه خبری شبکه ۲ در سال ۷۹

مدیر دفتر شبکه العالم در بیروت

مدرس دانشگاه

معاونت رسانه‌ای شورای‌عالی امنیت ملی

عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی

نگارش مقالات متعدد در حوزه‌های مرتبط با فرهنگ و ارتباطات و خبر

بیوگرافی پیمان جبلی رییس صداوسیما و سوابق و تحصیلات +همسر و فرزندان

دبیر اخبار خارجی بخش شامگاهی صدای جمهوری اسلامی ایران ۱۳۷۰

دبیر اخبار خارجی و داخلی اخبار سیمای جمهوری اسلامی ایران

جانشین سردبیر اخبار بخش خبری (۲۱) ۱۳۷۷-۱۳۷۲

سردبیر اخبار سراسری شبکه ۲ سیما (۲۲:۳۰) ۱۳۷۸

حکم رهبری برای پیمان جبلی

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

جناب آقای دکتر پیمان جبلّی دام‌توفیقه

با پایان یافتن دوره‌ی مسئولیت پر تلاش جناب آقای دکتر علی‌عسکری که کوشش خستگی‌ناپذیر و دلسوزانه‌ی آن مدیر مؤمن و با اخلاص را به همراه داشت، جنابعالی را که از صلاحیت دینی و انقلابی، و تخصص و تجربه‌ی طولانی در مدیریت‌های سازمان صداوسیما، و آگاهی از ماهیت و عملکرد و وظائف رسانه‌ی ملی برخوردارید، برای یک دوره‌ی پنج‌ساله به ریاست آن سازمان منصوب میکنم.

رسانه‌ی ملی، دانشگاهی برای ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی، و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه‌ی تحریف و تفتین، و آسایشگاهی برای بهره‌مندی چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبائی و هنر، و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است.

هدایت فرهنگی، تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی، ترویجِ سبک زندگی اسلامی- ایرانی، و افزایش همبستگی ملی، در شمار اولویت‌هائی است که باید با ارتقاء سرمایه‌ی انسانی و رشد کیفی برنامه‌ها و بهره‌گیری از ابتکار و با تلاش شبانه‌روزی به آن دست یابید ان‌شاءالله.

وظیفه‌ی خود میدانم که از تلاش خستگی‌ناپذیر جناب آقای دکتر عسکری در مدت مسئولیتشان که حقاً در خور تقدیر است، صمیمانه تشکر کنم و جنابعالی را به بهره‌مندی از طرحهای بلندمدت و ناتمام دوره‌ی ایشان توصیه نمایم. توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال مسألت میکنم.

سیّدعلی خامنه‌ای

پناهندگی برادرانش

سه سال قبل و بعد از سرنگونی هواپیما اعلام شد نام یکی از قربانیان محمد امین جبلی دانشجوی 29 سالۀ رشته پزشکی در دانشگاه تورنتوی کانادا – فرزند دکتر محمد جبلی متخصص قلب – است و تصویری هم از حضور پیمان جبلی که در آن زمان معاون برون مرزی سازمان بود در مراسم منتشر شد. مصاحبه‌ای هم به نقل از پدر محمد امین انتشار یافت که در آن گفته بود پسرم عزادار سردار سلیمانی بود. با این اوصاف پدر محمد امین جبلی به لحاظ فکری مانند پیمان بوده و مشخص نیست چرا برادر دیگر او به خاطر فرزند برادرش چنین تصمیمی گرفته و این در حالی است که برخی هم از پناهندگی هر دو برادر (دکتر محمد و میثم) خبر داده‌اند ولی آنچه تأیید شده میثم جبلی است.

ختلافات سیاسی در هر خانواده‌ای ممکن است و در بسیاری از خانواده های سیاسی که پیش از انقلاب فعال بودند مسبوق است. وقتی فرزند آیت الله جنتی از اعضای ارشد مجاهدین خلق ( منافقین) بوده یا دو پسر آیت الله محمدی گیلانی در خانۀ تیمی کشته شدند یا فرزند حجت الاسلام حسنی اعدام شده بود در رده‌های دیگر نیز محتمل است اما از نگاه اصول‌گرایان حکایت فردی که از دنیا رفته با برادر یا فرزند زنده تفاوت دارد و به همین خاطر به پیروز حناچی شهردار پیشین تهران گیر می‌دادند. در این فقره هم برادر زنده پناهده شده است.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. پیمان جون جبلی تبلیخ کن برا پوتین جونت ساکت نشین عمت قربونت بره الهی با ان عکس های قشنگت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *