تعطیلی دانشگاه های تهران و البرز (کرج) فردا دوشنبه 2 دی 98

تعطیلی دانشگاه های تهران و البرز (کرج) چهارشنبه و پنجشنبه 4 و 5 دی 98

تعطیلی دانشگاه های تهران و البرز (کرج) چهارشنبه و پنجشنبه 4 و 5 دی 98 را به همراه جزئیات کامل در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

آلودگی هوا در استان های تهران و کرج روز به روز در حال افزایش است و متاسفانه خبری از باران و باد نیست و همین باعث شده که مدارس تهران و البرز تا اخر هفته تعطیل شوند.

تعطیلی دانشگاه های تهران و البرز (کرج) چهارشنبه و پنجشنبه 4 و 5 دی 98

معاون استاندار البرز از تعطیلی دانشگاه‌های استان البرز در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به دلیل آلودگی هوا خبر داد. دانشگاه های تهران تعطیل نیست/ایرنا

تعطیلی دانشگاه های تهران و البرز (کرج) فردا دوشنبه 2 دی 98

ماجرای های تعطیلی مدارس تهران و البرز

آلودگی هوای تهران به شدت افزایش یافته است و متاسفانه دولت با طرح زوج و فرد و تعطیلی مدارس هیچ راهکاری دیگر به ذهنش نمیرسد.

طرح زوج و فرد هم که خرید و فروش میشود عملا کارایی ندارد جز کسب درامد برای دولت برای تامین بودجه خود که با این شرایط نباید به پاک شدن هوا در تهران دلخوش کرد.

تعطیلی تنها اقدامی که به اجرا درمی‌آید

شهردار تهران در همین جلسه تاکید کرده که برای کنترل آلودگی هوا باید به کاهش آلاینده‌ها توجه شود. آیا کاری در این زمینه می‌شود؟

تنها اقدامی که مسئولان در اینگونه موارد انجام می‌دهند تعطیلی مدارس و بسیار از فعالیت‌های روزمره اهالی است. انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران به ایرنا گفته است مهد کودک‌ها، دوره‌های پیش‌دبستانی‌ و مدارس استان تهران در تمام پایه‌های تحصیلی به جز دو شهرستان دماوند و فیروزکوه روز سه‌شنبه ۲۶ آذر (۱۷ دسامبر) تعطیل خواهند بود. تمام مسابقات ورزشی در فضای باز و فعالیت‌هایی مانند معادن شن و ماسه و صنایع نظیر آن نیز به گفته استاندار تهران «تا اطلاع ثانوی متوقف است.»

خبرگزاری ایسنا نیز از تعلطیلی همه دانشگاه‌های تهران در این روزخبر داده است. ولی در چنین شرایطی تکلیف بقیه شهروندان چیست؟ آلودگی هوا اکنون به قدری است که مسئولان خود اذعان دارند دیگر سالمند و خردسال نمی‌شناسد و برای همه خطرناک است.

آیا با یک روز تعطیلی مشکل حل می‌شود؟ تجربه گذشته پاسخ منفی به این سوال می‌دهد.

در هفته‌ها و ماه‌های آینده کلان شهرهای ایران و در اولین مرحله پایتخت بارها و بارها باید تعطیل شوند.

به گفته انوشیروان محسنی بندپی کمیته اضطرار آلودگی هوا طرح ممنوعیت طرح زوج و فرد از درب منازل را اجرا خواهد کرد.

وضعیت هوای استان البرز اضطراری شد

آقای مهرداد بابای رئیس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز درباره هوای امروز و فردای استان البرز اعلام کرد که به دلیل وارونگی هوا و پایدار شدن آلاینده ها بر سطح زمین باعث شده که بسیاری از افراد که سابقه بیماری تنفسی و قلبی عروقی دارند در وضعیت بسیار حادی قرار بگیرند و از همین جهت تمامی پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی البرز در امادگی کامل به سر می برند.

ایشان افزود که برای امدادرسانی سریع به مردم اورژانس های سیار در اماکن  مسیرهای پر تردد مستقر شده اند که در صورت مشاهده بد شدن حال هر فردی به سرعت رسیدگی های لازم و اولیه بر روی بیمار صورت بگیرد.

رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان البرز  با بیان اینکه  به بیماران قلبی، تنفسی و به ویژه مبتلایان به عارضه آسم توصیه می‌کنیم که از فعالیت در فضای باز خودداری کنند و تا حد امکان در منزل بمانند،متذکر شد:استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به بیماری‌های تنفسی از جمله آسم و عفونت‌های تنفسی  را در بین کودکان افزایش می‌دهد.

وی گفت: از شهروندان عزیز البرزی تقاضا داریم به توصیه‌ها و هشدارهایی که از طریق رسانه و یا فضاهای مجازی از سوی سازمان‌های متولی به کرات اعلام می‌شود توجه کرده و توصیه‌ها را جدی بگیرند.

شرط تعطیلی ادارات و دانشگاه های استان تهران در آلودگی هوا

شاهسونی به شرط تعطیلی ادارات استان تهران به دلیل آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه هیئت وزیران در صورتی‌ که میانگین شاخص کیفیت هوای تهران به بالاتر از ۲۰۰ برسد و کمیته اضطرار تعطیلی ادارات استان تهران را تصویب کند؛ پس از تایید رئیس جمهور یا معاون اول رئیس جمهور ادارات استان تهران تعطیل خواهد شد.

او ادامه داد: در صورتی که میانگین کیفیت هوای تهران بالای ۱۵۰ باشد بنابر تصویب کمیته اضطرار هوا دانشگاه‌ها می‌توانند تعطیل شوند.

 رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد: تعطیلی یک روزه ادارات و مدارس استان تهران بار اقتصادی فراوانی به دنبال دارد و راهکار درستی برای حل معضل آلودگی هوا نیست اما در شرایط آلودگی هوا برای حفظ سلامت مردم چاره‌ای جز تعطیلی نیست.

تعطیلی دانشگاه های تهران و البرز (کرج) چهارشنبه و پنجشنبه 4 و 5 دی 98

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *