تک نرخی شدن بنزین 1500 تومانی و 1800 تومانی (بنزین تک نرخی)

تک نرخی شدن بنزین 1500 تومانی و 1800 تومانی +جزئیات

تصویب بنزین تک نرخی 1500 تومانی و 1800 تومانی و جزئیات کامل را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

این روزها خبر از تصویب طرح تک نرخی شدن بنزین در مجلس به گوش میرسد که گفته میشود همه نمایندگان مجلس به این طرح نظر مثبت داشته و تلاش میکنند که بنزین را به قیمت 1500 تومان یا 1800 تومان به تصویب برسانند.

تک نرخی شدن بنزین 1500 تومانی و 1800 تومانی (بنزین تک نرخی)

ماجرای تصویب بنزین تک نرخی 1500 تومانی

آقای بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفته که با ارائه دادن این طرح سعی میکنیم که خواسته مردم را براورده کرده و بنزین را تک نرخی کرده و از طرح یارانه معیشتی را نیز از میان برداریم.

همچنین ببینید: مهلت مصرف سهمیه بنزین در کارت سوخت 6 ماه است +جزئیات

خبرنگار خبرگزاری ایسنا با آقای بهرام پارسایی گفتگویی انجام داده است که او گفته تجربه ثابت کرده که دو نرخی بودن بنزین باعث ایجاد فساد میشود به همین دلیل با برخی از نمایندگان مجلس طرح دوفوریتی تک نرخی کردن بنزین را ارائه داده ایم و هیئت رئیسه مجلس قرار است که این طرح را بررسی کنند.

تعداد نمایندگانی که این طرح را امضا کرده اند 60 نفر بوده اند و درخواست کرده اند که قیمت بنزین را 1500 تومان تصویب کنند.

ماجرای تک نرخی شدن بنزین

امضاکنندگان طرح که به گفته پارسایی ۶۰ نفر هستند خواستار تعیین بهای یک هزار و ۵۰۰ تومان برای هر لیتر بنزین هستند.

نماینده شیراز در مجلس معتقد است که بسته‌های حمایتی باید تنها به اقشار آسیب‌پذیر “یعنی حدود ١٠ میلیون نفر” داده شود.

پارسایی همچنین گفته است که بر خلاف توصیه های رهبر انقلاب افزایش قیمت بسیاری از کلاها ادامه داشته است چرا افزایش قیمت بنزین شوک بسیار بزرگی به بازار وارد کرده است

او همچنین گفت قیمت پیشنهادی ما 1500 تومان شدن بنزین است و قیمت های بیشتر از این باعث ناراضایتی های زیادی از جمله راننده  تاکسی ها خواهد شد.

کاهش چشمگیر قدرت خرید مردم

روز یکشنبه خبرگزاری ایلنا هم گفت‌وگوی خود با وحید شقاقی شهری، استاد اقتصاد دانشگاه خوارزمی در باره پیامدهای افزایش بهای بنزین را منتشر کرد.

ایلنا به نقل از این کارشناس اقتصادی نوشت، افزایش قیمت بنزین به طور میانگین حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بر هزینه‌های مصرفی خانوارها اضافه کرده است و این می‌تواند قدرت خرید مردم را حدود هشت درصد کاهش دهد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *