خبر جدید حکم اعدام سامان یاسین (سامان صیدی) خواننده کرمانشاهی +عکس

حکم اعدام سامان صیدی خواننده رپ به علت حمل سلاح گرم در اعتراضات اخیر به جرم محاربه متهم و به اعدام محکوم شده است و در صورت تایید شدن در دیوان عالی کشور اعدام خواهد شد.

خبرانلاین نوشت: فرجام‌خواهی سامان صیدی(یاسین) از متهمان اغتشاشات اخیر از سوی دیوان عالی کشور پذیرفته شد و با عنایت به نواقص تحقیقاتی و مستنداٌ به بند ۲ شق ب ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری پرونده نامبرده جهت رسیدگی مجدد به همان دادگاه ارجاع شده است.

جزئیات حکم اعدام سامان یاسین (سامان صیدی) خواننده

جلسه دادگاه

سامان یاسین در جلسه دادگاه گفته است که من به اسلحه علاقه دارم و در اغتشاشات این اسلحه را حمل کردم و آن را از یکی از دوستانم قرض گرفتم و بعد وقتی فهمیدم که جرم سنگینی دارد آن را بیرون انداختم.

جزئیات حکم اعدام سامان یاسین (سامان صیدی) خواننده

سامان صیدی متهم به شلیک هوایی در اغتشاشات شده است و به اتهام محاربه و فعالیت علیه امنیت ملی و سلب آسایش مردم به اعدام محکوم شده است.

سامان یاسین کیست

سامان یاسین در کرمانشاه شهرت زیادی دارد و کار خوانندگی میکرده و چند موزیک ویدیو را هم به صورت اینترنتی منتشر کرده است.

بیشتر آهنگ های او به سبک رپ و به زبان کردی کرمانشاهی میباشد بعد از انتشار خبر حکم اعدام سامان سعیدی رسانه‌های خارجی به آن واکنش نشان دادند روز گذشته حامد شکاری به علت بستن خیابان ستارخان و مسدود کردن عبور و مرور مردم و همچنین حمله به سلاح سرد به یک نیروی امنیتی بسیجی اعدام شد.

صحبت های پدر سامان صیدی با خبرانلاین

تیمور صیدی پدر سامان صیدی که به‌ اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح کلت کمری و شلیک سه عدد تیر هوایی به اجتماع و تبانی به‌قصد اقدام علیه امنیت کشور محکوم شده است در تماس با ایلنا، با اشاره به سابقه رزمندگی خود در دفاع مقدس عنوان کرد: نه تنها خودم زحمت زیادی برای جمهوری اسلامی ایران کشیدم و برادرم شهید شده است، بلکه باید بگویم ۶۰ درصد از فامیل‌هایم را در دوره جنگ از دست داده‌ام که باید هم از دست می‌دادیم چون باید از این آب و خاک دفاع می‌کردیم.

وی افزود: الان پسر من را در اعتراضات گرفته‌اند نسبت به اتهاماتی که به وی داده‌اند خیلی ناراحتم و درد وجدان می‌خورم زیرا ما از خانواده شهدا و ایثارگران هستیم.

پدر سامان صیدی ادامه داد: در یکی از موارد به پسرم گفته‌اند یازده مورد تهدید داشتی. نمی‌شود تهدید و درگیری وجود داشته باشد اما در این جریان پرونده یا دادگاهی نباشد. در صورتی که تاکنون کسی از او شاکی هم نبوده است و خدا شاهد است یک روز هم حبس نکشیده است. من پرونده‌اش را نخوانده‌ام در تلویزیون آقای قاضی با فرزندم صحبت می‌کند و می‌گوید شما قبلاً یازده فقره تهدید داشته‌اید، بچه من یک روز هم حبس نکشیده است و زندان هم نرفته است. اگر پسر من است این چیزها واقعیت ندارد؛ شاید سر تصادفی و حساب و کتابی تا پاسگاه مراجعه کرده و شکایتی کرده است اما سابقه زندان رفتن ندارد.

وی تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم روزنامه‌ها و شبکه‌های آن طرف با ما مصاحبه کنند تا خودمان هستیم باید مشکل‌مان را به خودمان بگویم خواسته ما این است.

وی یادآور شد: در حال حاضر در منطقه تحقیق کنید و ببینید خانواده ما چه طور خانواده‌ای هستند چه زحمت‌هایی برای انقلاب و آب‌وخاک‌مان که وظیفه‌مان بوده است، کشیده‌ایم. ما نه وابسته به حزبی بوده‌ایم و نه سیاسی بوده‌ایم و نه الحمدالله فامیل‌های‌مان سیاسی بوده‌اند. حالا نمی‌دانم از سر هیجان یا هر چیز دیگری بچه من جایی رفته است؛ خانوادگی، از طرف تمام فامیل‌ها تعهد می‌دهم اگر من و بچه من یا نزدیک‌ترین کس من در اغتشاشات بودند بدون چون و چرا محکوم به اعدام شویم.

تیمور صیدی در پاسخ به این سوال که آیا شما ملاقاتی با فرزندتان داشته‌اید، گفت: با بچه‌ام ملاقات داشتیم نمی‌شود دروغ گفت. همیشه زنگ می‌زند. اما تا سری آخر که حکم صادر کردند، نگذاشتند وکیل بر سر پرونده برود این اواخر یک لایحه روی پرونده گذاشته است. در حال حاضر هم وکیل اصلی ما آقای اسماعیل‌بیگی است. یک ابهاماتی در پرونده است نخست این که فیلم بسیار تاریک است. کسی که سطل آشغال را که تکان می‌دهد دستش تتو ندارد و پسر من تتو دارد. یک نکته‌هایی وجود دارد که باید اجازه دهیم آقای اسماعیل بیگی آنها را از نظر حقوق مشخص کنند.

وی در مورد شغل خود و فرزندش گفت: سامان در کار آهنگسازی و کارهای گرافیکی بود و خودم در چوبداری کارگر بودم.

تیمور صیدی با اشاره به درخواست خود از رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: درخواست دارم پسرم مورد بخشش قرار گیرد، اگر خطایی از پسر من سر زده است می‌خواهم که مورد بخشش و رأفت اسلامی قرار گیرد. حتی خانوادگی تعهد می‌دهیم اگر یکی از اعضای ما در یک جمعی به ضرر جمهوری اسلامی حرکتی کرد، بدون چون و چرا همه‌مان را اعدام کنند.

وی در پاسخ به این سوال که فرزندتان در کجا دستگیر شده است؟ وکیل فرزندتان می‌گوید در منزل یکی از دوستانش دستگیر شده است، گفت: بله درست است.

پدر سامان صیدی در پاسخ به این سوال که چند فرزند دارید، گفت: پسر اول‌مان در تصادف فوت کرد و مادر سامان همیشه مریض است و الان هم خیلی ناراحت است. ۲ دختر و یک پسر دارم.

منبع این مطلب روزنامه کیهان میباشد و سایت شبونه هیچ خبری را بدون منبع موثق درج نخواهد کرد

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *