حذف واژه خودالقایی بدلیل شباهت به خودارضایی، از فیزیک دبیرستان

حذف واژه خودالقایی بدلیل شباهت به خودارضایی از فیزیک دبیرستان

‏حذف واژه خودالقایی بدلیل شباهت به خودارضایی، از فیزیک دبیرستان واقعیت دارد ؟ جزئیات را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

ماجرای حذف واژه خودالقایی بدلیل شباهت به خودارضایی

در شبکه های اجتاعی گفته میشود که واژه‌ی خودالقایی بدلیل شباهت به خودارضایی، از فیزیک دبیرستان حذف، و واژه‌ی خودالقاوری جایگزین شده است!

البته این خبر هنوز توسط رسانه های معتبر کشورمان تایید یا تکذیب نشده است اما در برخی از کانالهای تلگرامی این خبر منتشر شده است که صحت و سقم آن مشخص نیست.

حذف واژه خودالقایی بدلیل شباهت به خودارضایی، از فیزیک دبیرستان

لازم به ذکر است که تغییر جریان گذرنده از یک القاگر باعث تغییر اندازۀ میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط القاگر می‌شود. این تغییر میدان مغناطیسی باعث تغییر شار گذرنده از القاگر می‌شود و باعث القای جریان الکتریکی در القاگر می‌شود. طبق قانون لنز این جریان مخالف تغییر جریان گذرنده از آن می‌شود. یعنی اگر جریان گذرنده از القاگر رو به افزایش باشد (dI >0)٬ جریان خودالقایی مخالف جهت جریان و ساعی در کاهش آن است و اگر جریان گذرنده از القاگر رو به کاهش باشد (dI < 0)٬ جریان خود القایی هم‌جهت جریان و ساعی در افزایش آن است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که القاگر به کمک پدیدۀ خودالقایی سعی در حفظ جهت و مقدار جریان دارد.(دوگان خازن که سعی در حفظ ولتاژ دارد)

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. جمشید محسنی

    سلام ؛ ممنون از ابن خبر!
    خیلی بامزه بود 😄😄

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *