درگذشت محمد مرسی | بیوگرافی محمد مرسی و همسرش + فیلم لحظه مرگ

درگذشت محمد مرسی

درگذشت محمد مرسی

درگذشت محمد مرسی رییس جمهور سابق مصر سیاستمدار و مهندس مصری در هشتمین روز از اوت سال ۱۹۵۱ در استان شرقیه مصر دیده به جهان گشود و در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۹ در حین محاکمه درگذشت

درگذشت محمد مرسی | فیلم لحظه مرگ محمد مرسی در دادگاه

وی به عنوان پنجمین رئیس جمهور جمهوری عربی مصر و عضو سابق حزب آزادی و عدالت و به عنوان شاخه ای از اخوان مسلمین بود.

بیوگرافی محمد مرسی

محمد مرسی دوشنبه ۲۷ خرداد ماه سال ۱۳۹۸ شمسی مصادف با ۱۷ ژوئن ۲۰۱۹ در جلسه ای در محاکمه دادگاه درگذشت.

فیلم درگذشت محمد مرسی | فیلم لحظه مرگ محمد مرسی مصر دادگاه

وی در سال ۱۹۷۹ با نجلا محمود ازدواج کرده و حاصل این ازدواج پنج فرزند بوده است.

تحصیلات محمد مرسی

دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس مهندسی فلزات و متالوژی از دانشگاه قاهره مصر در سال ۱۹۷۸ و دارای مدرک دکترا و فوق دکترای محافظت از موتورهای فضاپیما را از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی از آن خود کرد بعد از فارغ التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیا مشغول به تدریس شد.

محمد مرسی و فرزندانش , عکس دختر محمد مرسی

مرسی در دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر در تاریخ ۱۷ ژوئن ۲۰۱۲ برگزار شد بر اساس آمار رسمی در رقابت با ژنرال احمد شفیق پیروز شد و توانست عنوان ریاست جمهوری مصر را از آن خود کند.

رابطه خوب با احمدی نژاد

وی در نهمین روز از شهریور ماه سال ۱۳۹۱ جهت سخنرانی در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد وارد تهران می‌شود به ریاست اجلاس جنبش غیر متعهدها را به محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت ایران در آن زمان واگذار کرد.

بیوگرافی محمد مرسی و همسرش نجلا محمود

برکناری از سمت ریاست جمهوری

چند روز بعد از اولین سالگرد تحلیف و موج جدیدی از اعتراضات علیه مرسی به نام جنبش تمرد به نمایندگی شخصی به اسم محمد البرادعی  شکل گرفت و پس از آن محمد مرسی را برای تلاش برای گسترش اختیارات خود و اخوان‌المسلمین متهم و خواهان کناره‌گیری مرسی از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام و رئیس جمهور جدید شدند

همچنین ببینید:

محمد مرسی گفته بود که منتخب مردم است و هرگز از پست خود کناره گیری نمی کند چند روز پس از این اوج گیری اعتراضات هفت تن از وزرای مرسی و نخست وزیر وقت مصر هشام قندیل استعفا خود را ارایه داداند .

سکته محمد مرسی | فیلم لحظه سکته محمد مرسي در دادگاه مصر

بازداشت و محاکمه

در تاریخ ۲۱ آوریل ۲۰۱۵ ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۴ دادگاه جنایی قاهره وی را به جرم تحریک خشونت بین نیروهای امنیتی کشور و معترضین که منجر به مرگ سه نفر از شهروندان شده بود به ۲۰ سال زندان محکوم کرد و در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه سال 1394 او را به اعدام محکوم کردند اتهام وی سازماندهی در حمله به یک زندان در سال ۲۰۱۱ که فرار هزاران زندانی از جمله خود او را در پی داشت اعلام شده است.

درگذشت محمد مرسی | بیوگرافی محمد مرسی و همسرش + فیلم لحظه مرگ

 

جلسه دادگاه

در روز یکشنبه ۳۱ خرداد ماه سال ۱۳۹۴ دادگاه جنایی قاهره برای محاکمه مجدد مرسی و تعداد زیادی از رهبران اخوان‌المسلمین در پرونده جاسوسی برای قطر تشکیل جلسه داده شده و می رسی با لباس قرمز که لباس عید آمپول در این جلسه حضور پیدا کرد در مصر زندانیان محکوم به اعدام باید لباس قرمز رنگ را بر تن کنند.

بیوگرافی محمد مرسی و فرزندانش

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. پس فیلمش کو؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *