بیوگرافی شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن و همسرش +فیلم و عکس و ترور

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و همسرش به همراه تصاویر شخصی و ماجرای ازدواج آنها را در ادامه مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن و همسرش +فیلم و عکس و ترور

از سال ۲۰۱۲ به عنوان نخست وزیر ژاپن مشغول به کار بوده است و تا به حال در پیشرفت اقتصادی ژاپن تلاش بسیار زیادی کرده و موفق شده که تورم را در این کشور به صفر برساند

کشوری که همه نخست وزیر های آن صلح طلب بوده و فقط به دنبال پیشرفت در علم و اقتصاد و فناوری بوده اند که آقای شینزو آبه از این قاعده مستثنی نبوده و تا به حال تلاش فراوانی برای تحقق این هدف انجام داده است.

بیوگرافی شینزو آبه نخست وزیر ژاپن

او در ۲۱ دسامبر ۱۹۵۴ چشم به جهان گشوده و در سال ۲۰۱۲ به عنوان نخست وزیر ژاپن رسماً فعالیت خود را آغاز کرد

عکس های شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و همسرش آکی آبه

وی در بین نخست وزیران ژاپنی اولین کسی بود که توانست به صورت طولانی مدت این سمت را داشته باشد و مورد اعتماد مردم قرار بگیرد.

او فرزند یکی از وزرای سابق امور خارجه ژاپن، متعلق به یک خاندان بزرگ دست راستی است که هرگز از این سنت فاصله نگرفته است.

پدرش شینتارو نیز وزیر امورخارجه در سال ۱۳۶۲ بود که در دوم شهریور ماه ۱۳۶۲ ،در سفر به تهران با علی‌ اكبر‌ ولایتی ، وزیر خارجه و آیت الله سید‌علی‌خامنه‌ای رییس جمهور وقت ، دیدار و گفتگو كرد

تصاویر شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و همسرش آکی آبه در ایران

محبوبیت در ژاپن

شینزو آبه نزد مردم ژاپن از محبوبیت بسیار فراوانی برخوردار است به گونه ای که در سال ۲۰۱۲ او به همراه وزیر دفاع سابق رقابتی را برای نخست وزیری آغاز کردند که شینزو آبه موفق شد با اکثریت آرا و با اختلاف رقیب خود را شکست داد و به نخست وزیری دست پیدا کند.

ازدواج با آکیه آبه همسر نخست وزیر ژاپن

او در سال ۱۹۸۶ ازدواج کرد و همسرش همیشه او را در مسائل سیاسی و سایر زمینه های دیگر مشورت می دهد

حجاب همسر نخست وزیر ژاپن در ایران

همسرش همیشه در مسائل اجتماعی سایت کرده که بسیاری از مشکلات ژاپنی ها را حل کند او با تاسیس بیمارستان و مدارس پیشرفته فعالیت های معدنی فراوانی دارد و در حمایت از حقوق زنان گام برداشته است.

همسر شینزو آبه نخست وزیر ژاپن

همچنین ببینید:

همچنین مولف چند کتاب در زمینه تربیت نیروی انسانی، فرهنگ غذایی و محصولات کشاورزی ارگانیک بوده و درسال ۲۰۱۴ یک مدرسه خصوصی برای کمک به مشارکت زنان در جامعه تاسیس کرده و حالا در حوزه های مختلفی از جمله حقوق زنان و ارتقای نقش و سهم مشارکت های اجتماعی زنان فعالیت می کند.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و همسرش و ترامپ و ملانیا

رابطه شینزو آبه نخست وزیر ژاپن با ایران

او همیشه با ایران رابطه بسیار خوبی داشت و تلاش می‌کرد تا بتواند تحریم‌ها را برای ایران آسان‌تر کند تحریم که آمریکایی ها به صورت بی رحمانه در ایران اعمال کرده بودند و همیشه نخست وزیر ژاپن پادرمیانی می‌کرد تا بتواند از این تحریم‌ها معاف شود

بیوگرافی شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و همسرش

او در سال ۱۳۹۸ در حالی که دولت ترامپ از او درخواست کرد که بین ایران و آمریکا میانجیگری کند به تهران سفر کرد و با استقبال بسیار زیاد مسئولان ایرانی مواجه شد.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و همسرش آکی آبه | بیوگرافی نخست وزیر ژاپن
ترور و مرگ

شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن که در یک تجمع انتخاباتی در شهر نارا در غرب ژاپن سخنرانی می‌کرد، هدف تیراندازی قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، نیروهای امنیتی عامل تیراندازی را دستگیر کرده‌اند.رسانه‌های ژاپنی گزارش داده اند که عامل سوءقصد به شینزو آبه، یک مأمور سابق نیروهای دفاعی دریایی این کشور بوده است.

ترور شینزو آبهبیوگرافی شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و همسرش +فیلم و عکس و ترور

رسانه های ژاپنی از مرگ شینزو آبه نخست وزیر پیشین این کشور که صبح امروز – جمعه – مورد سوء قصد قرار گرفت، خبر دادند.

شینزو آبه امروز در حال سخنرانی در شهر «نارا» که برای انتخابات پارلمانی در آخر هفته تبلیغات می‌کرد از ناحیه پشت سر هدف گلوله قرار گرفت.

باسابقه‌ترین رهبر ژاپن، حوالی ساعت ۱۱:۳۰ در حالی که در مقابل ایستگاه راه‌آهن «کینتتسو» سخنرانی می‌کرد از پشت هدف گلوله قرار گرفت و پس از شنیده شدن دو گلوله به زمین افتاد.

واکنش شخصیت ها و مقامات

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پی اقدام تروریستی سوء قصد به نخست وزیر سابق ژاپن اظهار داشت: به عنوان یک کشور قربانی تروریزم که رهبران بزرگی را توسط تروریست‌ها از دست داده، خبر ترور شینزو آبه نخست وزیر پیشین ژاپن را از نزدیک و با نگرانی دنبال می‌کنیم.

او تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران این اقدام تروریستی را به شدت محکوم می‌کند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا هم در واکنش به این حمله گفت که ایالات متحده از تیراندازی به شینزو آبه عمیقا نگران است.
بیوگرافی شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و همسرش آکی آبه
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در رسانه اجتماعی خود گفت: «آبه یک دوست واقعی برای من و مهمتر از آن آمریکا بود. این ضربه بزرگی به مردم فوق‌العاده ژاپن است که او را بسیار دوست داشتند و تحسین می‌کردند. همه ما برای شینزو و خانواده عزیزش دعا می‌کنیم.»

«رام امانوئل – Rahm Emanuel» سفیر ایالات متحده در ژاپن گفته که از این تیراندازی ناراحت و شوکه است.

طولانی ترین مدت نخست وزیری

شینزو آبه از دسامبر ۲۰۱۲ تا سپتامبر ۲۰۲۰سکان سیاست ژاپن را در دست داشت. او طولانی‌ترین مدت نخست‌وزیری این کشور را بر عهده داشته است . در زمان او سیاست‌های ژاپن به شکل قابل توجهی چرخش به راست کرد. آبه یکی از مدافعان سرسخت بازنگری در قانون اساسی صلح طلب ژاپن پس از جنگ جهانی دوم بوده است. در اصل ۹ قانون اساسی ژاپن آمده که این کشور “برای همیشه از جنگ به عنوان حق حاکمیت ملت و تهدید یا استفاده از زور به عنوان وسیله‌ای برای حل و فصل اختلافات بین المللی چشم پوشی می‌کند.”

آبه دو سال پیش به‌دلیل رنج بردن از یک بیماری مزمن روده‌ای که او را سال‌ها درگیر خود کرده بود، استعفا داد.

او رکورد طولانی‌ترین نخست‌وزیر ژاپن را به نام خود ثبت کرده است و تقریباً هشت سال در این سمت بوده است. او پیش از این نیز از سال 2006 تا 2007 نخست وزیر ژاپن بوده است.

اگرچه آبه نقشی پررنگ در تقویت وجهه ژاپن در صحنه جهانی داشت، اما حزب او گرفتار رسوایی‌ شده بود. از طرف دیگر وی متهم شده بود که واکنش مناسبی به همه‌گیری کووید‌ـ‌19 از خود نشان نداده و این معضل را نادرست مدیریت کرده است.

ایران سوءقصد به نخست‌وزیر سابق ژاپن را محکوم کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پی اقدام تروریستی سوءقصد به نخست وزیر سابق ژاپن اظهار داشت: به‌عنوان یک کشور قربانی تروریسم که رهبران بزرگی را توسط تروریست‌ها از دست داده است، خبر ترور شینزو آبه نخست وزیر پیشین ژاپن را از نزدیک و با نگرانی دنبال می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری ایران این اقدام تروریستی را به‌شدت محکوم می‌کند.

رهبر سابق ژاپن در حال سخنرانی در یک کارزار انتخاباتی بود که صدای گلوله شنیده شد و آبه از ناحیه گردن هدف گلوله قرار گرفت.
در خبرها آمده است که آبه از پشت سر با یک اسلحه دست‌سازِ خانگی هدف قرار گرفته است و تصویری از سلاحی که وی با آن ترور شد در شبکه‌های مجازی منتشر شده است.
بنابر گزارش‌ها مظنون به ترور نخست وزیر سابق ژاپن افسر ۴۱ ساله نیروی دریایی به نام تتسویا یاماگامی است که برای شلیک از تفنگ ساچمه‌ای بهینه سازی شده استفاده کرده است. طبق قوانین ژاپن این تنها سلاحی است که یک غیرنظامی می‌تواند داشته باشد. تصویر زیر لحظه دستگیری ضارب آبه را نشان می‌دهد.
ضمن اینکه هنوز از انگیزه ضارب خبری در دست نیست.
در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده تصویر فرد ضارب هنگامی سخنرانی آبه دیده می‌شود. ضارب در تصویر زیر فردی است که در کنار پرچم و پشت به جمعیت به حالت دست به کمر ایستاده و در انتظار موقعیت مناسب برای شلیک است.
به نوشته نیویورک تایمز، آبه پیش از زخمی شدن در روز جمعه، در یک رویداد تبلیغاتی در نارا سخنرانی می‌کرد و از رای‌دهندگان خواست که از حزب او در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه حمایت کنند.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *