درگذشت نصرالله وحدت بازیگر و کارگردان قدیمی سینما + نصرالله وحدت کیست

درگذشت نصرالله وحدت بازیگر و کارگردان قدیمی سینما + نصرالله وحدت کیست

درگذشت نصرالله وحدت بازیگر و کارگردان قدیمی سینما + نصرالله وحدت کیست و جزئیات را در مجله شبونه مشاهده نمایید.

درگذشت نصرالله وحدت بازیگر و کارگردان قدیمی سینما

این هنرمند در سالهای اخیر به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود و در نهایت در سن 95 سالگی درگذشت

درگذشت نصرالله وحدت بازیگر و کارگردان قدیمی سینما و همسرش + نصرالله وحدت کیست

نصرالله وحدت از بازیگران شناخته شده سینما و تئاتر ایران بوده که به عنوان بنیان گذار تئاتر اصفهان به شمار می اید

او علاوه بر بازی های درخشان اش فیلم های زیادی را هم کارگردانی کرده است و از هنرمندانی بود که در فیلم های خود نیز بازی میکرد و به همین دلیل خیلی زود توانست به شهرت زیادی در بین مردم دست یابد.

بعد از وقوع انقلاب او از معدود هنرمندانی بود که ایران را ترک نکرد و در ایران ماند ولی از سینما کنار گذاشته شد.

وی پس از مدتی وارد سینما شد. او می‌گوید: «از زمانی که به عرصه سینما راه یافتم روزها روی صحنه فیلمبرداری بودم و شب‌ها ساعت ۶ به تئاتر می‌رفتم و تا ساعت ۸ تمرین می‌کردم که ساعت ۸ موقع اجرای عمومی بود» وحدت علاوه بر بازیگری در عرصه کارگردانی نیز موفق بود در بسیاری از فیلم‌ها کارگردانی سناریو را به عهده داشت.

او درباره علاقه به بازیری میگوید این علاقه از دوران دبیرستان در من پیدا شد. دوره ابتدایی را در مدرسه ثروت بودم و بعد به هنرستان ثروت اصفهان رفتم تا در رشته فنی تحصیل کنم. همان جا با زنده یاد رضا ارحام صدر آشنا و متوجه شدیم هر دو علاقه مند به بازیگری هستیم.

درگذشت نصرالله وحدت بازیگر و کارگردان قدیمی سینما  و همسرش + نصرالله وحدت کیست

یک روز با رضا ارحام صدر در چهارباغ قدم می زدیم که به یک آگهی برخوردیم. روی آن نوشته بود تئاتر فرهمند، هنرجو می پذیرد. با سرعت خودمان را رساندیدم و دیدیم مرحوم فرهمند با عده ای مشغول تمرین نمایش حاکم یک روزه هستند. یکی دو نفر از اعضا نمی توانستند نقش را حفظ کنند.

همان جا آقای فرهمند من و رضا را صدا کرد که هنر خود را نشان دهیم. رضا شد خلیفه و من هم نقش میرزابنویس را گرفتم. دیالوگ نداشتم اما باید به همه تعظیم می کردم. یادم هست حین اجرا برای تماشاچیان باید یک نفر با الاغش وارد صحنه می شود. من هم برای مرد و هم برای الاغش تعظیم کردم و سالن از خنده منفجر شد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *