بیوگرافی و درگذشت دکتر اسماعیل یزدی جراح فک + سوابق

درگذشت دکتر اسماعیل یزدی دندانپزشک + سوابق و بیوگرافی کوتاهی از او را در ادامه این بخش زا مجله شبونه مشاهده نمایید.

درگذشت دکتر اسماعیل یزدی دندانپزشک

دکتر اسماعیل یزدی، استاد برجسته دندان‌پزشکی و برادر مرحوم دکتر ابراهیم یزدی، درگذشت.

گفته شده که وی مشکوک به بیماری کرونا بوده است اما هنوز جواب قطعی تست این مرحوم نیامده است.

ایشان متخصص جراحی دهان، فک و صورت بودند.

بیوگرافی و درگذشت دکتر اسماعیل یزدی جراح فک + سوابق

ایشان از اساتید دندانپزشکی کشورمان بود که به عنوان استاد دانشگاه نیز دانشجوهای زیادی را در زمینه دندانپزشکی اموزش داده بود.

او صاحب 5 فرزند دختر بود.

بیوگرافی دکتر اسماعیل یزدی

دکتر اسماعیل یزدی در سال ۱۳۱۰ در شهر قزوین به دنیا آمده و در ۲۳ اسفند ۹۸ بر اثر کرونا درگذشت ، وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در تهران، دبستان ادب و دبیرستان دارالفنون به اتمام رسانید، و در سال ۱۳۳۲ از دانشکده دندان پزشکی با رتبه اول فارغ التحصیل شد

بیوگرافی درگذشت دکتر اسماعیل یزدی جراح فک دندانپزشک بر اثر کرونا + سوابق

استاد یزدی به واسطه خدمات و فعالیتهای علمی ارزنده موفق به دریافت دو نشان درجه اول و چندین جایزه و تقدیرنامه نیز شده است.

اسماعیل یزدی بود که ابتلای مصدق به سرطان را تشخیص داد. غلامحسین مصدق در گفت‌وگویی با حبیب لاجوردی در مجموعه تاریخ شفاهی هاروارد درباره پدرش گفته: «دو ماه به فوتش که بود یک ورم سینوزیت که من طبیب اجازه گرفتم طبیب برایش بردم آنجا دید و یک بایوبسی کردند و آوردند تهران، تهران منزل من بود. دکتر که بردیم دکتر اسماعیل یزدی، برادر همین دکتر یزدی، این متخصص جراحی فک صورت بود، در دانشگاه کار می‌کرد. این را بردم با یک دکتر دیگر بود که بردمشان آنجا و دیدند پدر مرا، بعد بردیم تهران بیمارستان نجمیه. دو روز هم آنجا خواباندیم و یک بایوبسی کردند و تیکه‌برداری کردند و دیدند یک پولیپی دارد که منزل من منزلش بود و می‌رفتش روزها برق می‌گذاشت بعد. یک پولیپی دارد که این ممکن است سرطانی بشود.»

تحصیلات

وی بعد از اخذ مدرک دکترای دندانپزشکی با دریافت بورس تحصیلی راهی آمریکا شد و تحصیلات تخصصی خود را در دو رشته جراحی و آسیب شناسی دهان و فک و صورت در مراکز وابسته به دانشگاه هاروارد Harvard و دانشکده دندان پزشکی تافتس Tufts در شهر بوستون به پایان رسانید.

دکتر اسماعیل یزدی جراح دهان و فک و صورت

دکتر یزدی در سال ۱۳۳۸ به ایران بازگشت و اولین ارزشنامه تخصصی در جراحی دهان و فک و صورت به عنوان یکی از رشته های تخصصی دندان پزشکی را دریافت کرد. وی نخستین مطب محدود به این رشته تخصصی را دایر و همزمان در بیمارستان پارس تهران به عنوان مسئول جراحی های دهان و فک و صورت شروع به فعالیت کرد

در سال ۱۳۴۵ به تأسیس و راه اندازی بخش و آزمایشگاه تخصّصی آسیب شناسی فک و دهان در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران اقدام و به عنوان بنیان گذار این رشته، برنامه درسی آن را تدوین کرد .

متاسفانه این روزها شیوع ویرووس کرونا باعث شده که تعدادی از پرسنل پزشکی کشورمان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا ناشی از بیمارانی که به آنها مراجعه میکند جان خود را از دست بدهند.

درگذشت دکتر اسماعیل یزدی دندانپزشک + سوابق

کادر پزشکی که بسیار فداکار و از جان گذشته بود و با این وضعیت مرگ بار ویروس کرونا همچنان سینه سپر میکنند تا بتواننند جان هموطنان خود را نجات بدهند.

 

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا