درگذشت دکتر موسی زرگر دومین وزیر بهداشت بعد از انقلاب +بیوگرافی

بیوگرافی و درگذشت دکتر موسی زرگر دومین وزیر بهداشت بعد از انقلاب

دکتر موسی زرگر درگذشت (دومین وزیر بهداشت بعد از انقلاب) +بیوگرافی وی را به همراه جزئیات کامل در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

دکتر موسی زرگر درگذشت

یکی از بزرگترین پزشکان ایرانی که بعد از انقلاب خدمات بسیاری به مردم ارائه داد در نهایت در سن 84 سالگی جان به جان افرین تسلیم کرد.

درگذشت دکتر موسی زرگر دومین وزیر بهداشت بعد از انقلاب +بیوگرافی

ایشان دومین وزیر بهداشت بعد از انقلاب بود که زحمات زیادی برای بهداشت عمومی و سلامت مردم کشید و برای خلق خدا اقدامات زیادی را انجام داد.

به گفته خودش سلامتی مردم ایران همچون سلامتی خانواده خود میدانست و میگفت حاضرم شب ها نیز کار کنم ولی هیچ ایرانی بیمار نشود.

بیوگرافی دکتر موسی زرگر

ایشان متولد 1314 در شهر شهریار بوده بعد از اینکه تحصیلات ابتدایی خود را در شهر زادگاهش یعنی شهریار به پایان رساند به تهران آمد و به دبیرستان مروی تهران رفت و از سال 1333 تا سال 1340 در دانشگاه علوم پزشکی تهران تحصیلات را ادامه داد و موفق شد که دکترای پزشکی عمومی را در سال 1340 اخذ نماید

وی سپس در سال ۱۳۴۴ دورهٔ دکترای تخصصی جراحی عمومی را به پایان رسانده و در سال ۱۳۴۷ موفق به اخذ مدرک فوق تخصص جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران شده‌است.

درگذشت دکتر موسی زرگر دومین وزیر بهداشت بعد از انقلاب +بیوگرافی

بیوگرافی و درگذشت دکتر موسی زرگر

او در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدماتی بهداشتی، درمانی تهران و مدیر گروه جراحی دانشکدهٔ پزشکی این دانشگاه می‌باشد. وی همچنین نمایندهٔ ادوار اول (شهریار) دوم و پنجم (تهران) مجلس شورای اسلامی است. موسی زرگر (زادهٔ ۱۳۱۴ شهریار) دومین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی[۱] (در آن دوره: وزیر بهداری و بهزیستی)جمهوری اسلامی ایران بود که از تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۵۸ تا تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۵۹ تصدی این منصب را به عهده داشت. او در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدماتی بهداشتی، درمانی تهران و مدیر گروه جراحی دانشکدهٔ پزشکی این دانشگاه می‌باشد. وی همچنین نمایندهٔ ادوار اول (شهریار) دوم و پنجم (تهران) مجلس شورای اسلامی است.

مصاحبه خواندنی با این مرحوم

دکتر موسی زرگر از ریش‌سفیدان و پیشکسوتان بااخلاق جامعه پزشکی است او دومین وزیر بهداری ایران بعد از انقلاب است. یکی از پزشکانی که سهم زیادی در تربیت نسل جدیدی از جراحان دارد، حالا در آستانه 81 سالگی بیمار است و چندان حال خوشی ندارد . نگاهی گذرا به زندگی او نشان می‌دهد که هرچند او فرد صاحب سبکی در سیاست بوده است، اما هیچ موقع در انتخابات خود و جاهایی که وابسته به تصمیم‌گیری ایشان بوده است، بر اساس خط سیاست عمل نکرد.

بلکه همه این تصمیمات بر اساس عدالت و مصالح ملی بوده و همه به این موضوع اذعان دارند که دکتر زرگر هیچ‌وقت خطی و گروهی حرکت نکرده است.او بیش از 45 سال در بیمارستان سینا کارکرد و همیشه به حسن اخلاق و نیک‌رفتاری و نیک منشی شهره بوده است. او خودش می‌گوید:(این الگو را من از برادرم دکتر شیبانی یاد گرفتم. دکتر شیبانی درجایی که غیبت باشد نمی‌نشیند و می‌رود. من از او یاد گرفتم که هیچ‌وقت نسبت به افراد بدبین نباشم و حرف‌هایم را روبه روی آن‌ها بگویم. این اصل اساسی اسلام است. چراکه غیبت کردن مانند خوردن گوشت میت است.)

درگذشت دکتر موسی زرگر دومین وزیر بهداشت بعد از انقلاب +بیوگرافی
این مطلب به پاس بیش از 50دهه طبابت مردی است که بی هیچ چشمداشتی به قداست حرفه‌اش پای‌بند ماند. این زندگی‌نامه به دلیل کسالت استاد با کمک از سایر منابع مکتوب درباره ایشان تدوین شده است تا بتواند معرفی و یاری از شخصیت علمی ایشان باشد.

 

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *