قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان درگذشت +همسرش و بیوگرافی

قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان درگذشت

بیوگرافی کامل قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان

قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان در ۲۹ ژوئن سال ۱۹۵۷ در روستای گوگ تپه در حومه عشق آباد به دنیا آمد. او در سال ۱۹۷۹ از دانشکده دندانپزشکی انیستیوی وزارت امورخارجه ترکمنستان با مدرک فوق لیسانس در رشته دندانپزشکی فارغ‌التحصیل شده و سپس دکترای خود را در تخصص بهداشت اجتماعی دریافت نمود.

همسر رئیس جمهور ترکمنستان + بیوگرافی و عکس و علت درگذشت

ریاست جمهوری

پس از مرگ نیازوف، بر اساس قانون اساسی اداره کشور پس از مرگ یا برکناری رئیس جمهور برعهده شورای امنیت ملی می‌باشد و گمان می‌رفت عوض گلدی آتایف که ریاست شورای امنیت ملی را بره عهده داشت به قدرت برسد ولی ناگهان پرونده‌های جنایی آتایف گشوده و از صفحه قدرت کنار زده شد و شانس به دست گرفتن قدرت را از دست داد.

در ۲۶ دسامبر سال ۲۰۰۶ قربان فلی بردی محمداف در مجلس شورای ملی با حمایت اکثریت نمایندگان نامزدی خود را برای تصدی ریاست جمهوری ترکمنستان اعلام و در ۱۱ فوریه سال ۲۰۰۷ با بدست آوردن ۸۹٫۲۳ ٪ کل آراء به عنوان دومین انتخاب شد.

قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان درگذشت +همسرش و بیوگرافی

قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان و همسرش

رئیس دولت کشور ترکمنستان بوده و بالاترین قدرت اجرایی و عالی‌ترین مقام رسمی ترکمنستان را دارد. رئیس جمهور وظیفه نگهبانی و اجرای درست و دقیق قانون اساسی و دفاع از تمامیت ارضی و استقلال و حاکمیت ترکمنستان و همچنین امضای توافقنامه‌های بین‌المللی را بر عهده دارد.

همچنین ببینید:

ماجرای رئیس جمهور شدن قربانقلی بردی محمداف

کمیته انتخابات ترکمنستان اعلام کرد که در انتخابات روز ۱۲ فوریه این کشور، قربانقلی بردی محمداف رئیس‌جمهور کنونی کشور برای سومین بار به این سمت انتخاب شد. ۹۷/۷ درصد آرا به نام او به صندوق‌ها ریخته شده است.

بردی محمداف سال گذشته طول مدت ریاست جمهوری را از پنج سال به هفت سال افزایش داد و شرط سنی حداکثر ۷۰ سال را نیز برداشت تا خودش بتواند مادام‌العمر رئیس‌جمهور باقی بماند.

قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان درگذشت +همسرش و بیوگرافی

انتخابات در این کشور آسیای مرکزی تفاوت چندانی با اغلب کشورهای شوروی سابق ندارد. روسای جمهور برخی از این کشورها تا لحظه مرگ در این مقام می‌مانند. گروه‌های اپوزیسیون اجازه فعالیت ندارند و انتخابات آزاد و دمکراتیک در این کشورها انجام نمی‌گیرد.

همچنین ببینید:

قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان درگذشت

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سفارت ترکمنستان در روسيه خبر درگذشت رئیس جمهور ترکمنستان را تکذیب کرد.
یک نماینده سفارت ترکمنستان در مسکو گفت: “این دروغ مطلق است. این گزارش ها صحت ندارد”.

گفتني است؛ ساعاتي پيش، برخی خبرگزاری ها از جمله اسپوتنيک روسيه و خبرگزاري اوکراين به نقل از اصلان روبایف، مدیر مرکز نظارت بر مشکلات اوراسیا، از درگذشت قربانقلی بردی محمدوف رئیس جمهور ترکمنستان خبر داده بودند. اصلان روبایف با اشاره به یک منبع محلی خبر درگذشت او را اعلام کرده بود. وی گفته بود که از تجار ترکمنستان درباره این موضوع مطلع شده است و زمانی که رئیس جمهور در تعطیلات بود، این اتفاق افتاده است.

رییس جمهور ترکمنستان درگذشت + بیوگرافی رييس جمهور ترکمنستان و همسرش

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *