زمان دقیق ماه گرفتگی ۱۷ آبان ۱۴۰۱ در شهرهای مختلف ایران

زمان دقیق ماه گرفتگی 17 آبان 1401 در شهرهای مختلف ایران همراه با جزئیات کامل و فیلم و تصاویر مربوط به خسوف و ماه گرفتگی میتوانید اینجا ببینید.

ماه گرفتگی از ساعت 17 تا 8 صبح در همه شهرها صورت میگیرد و در همه شهرهای مختلف ایران قابل مشاهده است البته اگر هوا ابری نباشد.

زمان دقیق ماه گرفتگی 17 آبان 1401 در شهرهای مختلف ایران

زمان دقیق ماه گرفتگی 17 آبان 1401

ماه گرفتگی در 17 آبان رخ خواهد داد که پیشنهاد میکنیم این پدیده مجومی زیبا را از دست ندهید این پدیده در حالی رخ خواهد داد که تا 25 سال دیگر چنین پدیده ای را نخواهیم دید.

ماه گرفتگی زمانی اتفاق می افتد که زمین خود را بین خورشید و ماه قرار می دهد و سایه ای بر سطح ماه می اندازد.

آنها فقط در طول ماه کامل می توانند رخ دهند و یک رویداد محبوب برای تماشاگران آسمان در سراسر جهان هستند زیرا برای لذت بردن از آنها به تجهیزات تخصصی نیاز ندارند (برخلاف خورشید گرفتگی).

دو ماه گرفتگی کامل در سال 2022 رخ خواهد داد و در سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود. اولین ماه گرفتگی سال در 15 تا 16 می و دومین ماه گرفتگی در 8 نوامبر رخ می دهد و به ماه گرفتگی Beaver Blood Moon معروف است.

ماه گرفتگی زمانی اتفاق می‌افتد که زمین مستقیماً از بین خورشید و ماه عبور می‌کند و سایه‌ای عمیق بر سطح ماه می‌اندازد. در تئوری، ماه گرفتگی باید هر ماه اتفاق بیفتد، زیرا ماه و خورشید در طول گذر از ماه به دور سیاره هر 27 روز یک بار در طرف مقابل زمین قرار می گیرند. اما مدار ماه نسبت به استوای زمین 5 درجه متمایل است، به این معنی که بیشتر اوقات، سایه زمین از بالا یا زیر ماه می گذرد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *