رهنمای سایت وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir +نحوه ثبت نام و پیگیری

آموزش نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ tem.mrud.ir +اقساط و پیگیری

سایت وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir +نحوه ثبت نام و پیگیری ثبت نام را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

ثبت نام بدیعه مسکن تا پایان آذرماه تمدید شد محمود محمودزاده روز چهارشنبه به خبرگزاری ایرنا گفته است که پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی درباره اینکه مهلت ثبت نام وام اجاره مسکن رو به پایان بود مجدداً تمدید شد تا مستاجرانی که هنوز در سامانه ثبت نام نکرده اند بتوانند ثبت نام خود را انجام دهند

رهنمای سایت وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir +نحوه ثبت نام و پیگیری

سایت وام ودیعه مسکن

tem.mrud.ir

آقای محمودزاده گفت تا به حال یک میلیون و دویست هزار نفر درخواست کننده در این سایت ثبت نام کرده اند که حدود ۳۴۰ هزار نفر مدرک خود را آماده و در سایت آپلود کرده اند و ۱۷ هزار نفر تسهیلات بدیهی مسکن را اخذ نموده اند

به گزارش خبرگزاری ایرنا ثبت نام وام ودیعه مسکن از ۲۶ خرداد شروع شده است و همه کسانی که مستاجر هستند می توانند در این سامانه ثبت نام کنند و مبلغی را به عنوان کمک هزینه برای ودیعه اجاره مسکن دریافت خواهند کرد

افرادی که برای ودیعه مسکن در این سامانه ثبت نام کرد نباید منتظر پاسخ استعلام بانکی باشند و سپس با آنها تماس گرفته می‌شود و برای معرفی ضامن به بانک اقدام خواهند نمود گفتنی است که ساخت و تحصیلات کمک و اجاره مسکن در تهران ۷۰ میلیون و در سایر کلانشهرها ۴۰ میلیون تومان می باشد از شهرهای کوچک و پایین‌تر از جمعیت یک میلیون نفر مبلغ ۲۵ میلیون خواهد بود که این مبلغ به سرپرست خانوار واریز خواهد شد البته افراد مجرد شامل این طرح نخواهند بود

محاسبه اقساط وام ودیعه مستاجران

وام ودیعه مستاجران توسط 19 بانک و موسسه اعتباری پرداخت می‌شود. رقم این وام برای مستاجران در تهران ۵۰میلیون تومان، در شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، اهواز، و کرمانشاه 30 میلیون تومان و در باقی شهرهای کشور 15 میلیون تومان است.

نحوه ثبت نام در سایت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ tem.mrud.ir + پیگیری

پرداخت وام در دو نوع انجام می‌شود؛ روش اول برای خانواده‌هایی کم درآمد مناسب است اما بقیه هم می‌توانند روی آن حساب باز کنند چون باتوجه به اینکه اصل وام سر یک سال به بانک برمی‌گردد، مستاجر تنها به پرداخت سود می‌پردازد. پس اقساط ماهیانه رقم ناچیزی خواهد بود.

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن چیست؟

مدت زمان بازپرداخت وام ودیعه مسکن پنج سال است و نرخ سود این وام، ۱۸ درصد است. هنوز مبلغ اقساز وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ مشخص نشده اما به نظر میرسد که اقساط ماهانه این وام در تهران کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه باشد و در دیگر شهرها حدود یک یا زیر یک میلیون تومان باشد.

متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن باید برای ثبت‌نام این وام به «سامانه وزارت راه و شهرسازی» به آدرس saman.mrud.ir مراجعه کنند. بعد از ثبتا‌نام این سامانه افراد واجد شرایط را به بانک عامل معرفی میکند.

کدام بانک‌ها وام ودیعه مسکن می‌دهند؟

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی ۲۰ بانک وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ را پرداخت میکنند. بانک مسکن، ملی ایران، سپه، پست بانک، تجارت، صادرات، رفاه، ملت، آینده، پارسیان و پارسارگاد از جمله بانک‌هایی هستند که وام ودیعه مسکن می‌دهند. در جدول زیر اسامی کامل و سهمیه بانک‌هایی که وام ودیعه مسکن می‌دهند آمده است:

نحوه ثبت نام در سایت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ tem.mrud.ir + پیگیری

منصور غیبی، کارشاس بازار مسکن درمورد وام‌های ودیعه توضیح داد: وام ودیعه کمکی به مستاجر نمی‌کند، زیرا انتظار برخورداری مستاجرین از وام باعث افرایش قیمت اجاره مسکن می‌شود.

او ادامه داد: با مراجعه به آمار بانک مرکزی و گزارش‌های مربوط به این حوزه از اقتصاد مسکن ارقام اجاره و رهن بالاتر از حد عادی است و یکی از دلالیل آن می‌تواند وام‌هایی باشد که دولت تا ۴۰ هزار میلیارد تومان برای مستاجرین تصویب کرده است.

غیبی دراین مورد بیان کرد: به‌نظر بنده اگر این مبالغ که مقدار کمی هم نیست در توسعه زیرساخت‌ها و تحویل به موقع آپارتمان‌ها در حوره اجاره‌داری هزینه می‌شد، خیلی بهتر از این بود که مستقیم به دست مستاجر داده شود.

او درمورد پیش‌بینی خود از بازار گفت: بازار از حوزه رکود نسبی خارج می‌شود و در ماه‌های پیش رو بازاری متناسب با نیاز واقعی مصرف‌کننده در حوزه اقتصاد مسکن را داریم.

میزان اقساط وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ اعلام شد

طبق بررسی‌های صورت گرفته با توجه به افزایش ۵ درصدی نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن متقاضیان دریافت این تسهیلات، باید ماهانه حدود یک میلیون تومان اقساط پرداخت کنند.

براساس این گزارش هم اکنون برای متقاضیان در استان تهران تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده که این میزان تسهیلات نسبت به سال گذشته کاهش ۱۰ میلیون تومانی داشته است. اما میزان تسهیلات در سایر کلان شهرها و شهرهای کوچک به ترتیب افزایش ۵ میلیون و ۱۰ میلیون تومانی داشته به طوری برای سایر کلانشهرها ۴۵ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۳۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

میزان نرخ سودی که برای این تسهیلات در نظر گرفته شده امسال از ۱۳ درصد به ۱۸ درصد افزایش یافته و مدت بازپرداخت تسهیلات هم ۵ سال در نظر گرفته اند.

با بررسی و حساب کتاب‌هایی که صورت گرفت هم اکنون میزان اقساط تسهیلات ۶۰ میلیون تومان ودیعه مسکن برای استان تهران یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده به طوری که متقاضیان باید ۹۱ میلیون تومان در مدت ۵ سال بازگردانند.

واکنش های مردم به وام ودیعه مسکن

یکی از کابران گفته :

دولت با وام های بیشتر مسکن از مافیای مسکن حمایت می کند مردم بیچاره برای اینکه بتوانند از پس افزایش سنگین اجاره های سالانه بر آیند مجبورند وام بگیرند و در شکم مافیایی کنند که با پول‌های پیش مردم به تعداد واحدهای آپارتمانش اضافه می کند.
دولت اگر واقعا دلش به حال مردم می سوزد با احتکار مسکن مقابله کند.
مالیات سنگین بر مازاد مسکن خانوار وضع کند تا مسکن از کالای سرمایه ای خارج شود طبق گزارش آقایان در کشور ده درصد مازاد بر تقاضا مسکن وجود دارد پس چرا هشت و نیم میلیون خانوار مستاجر داریم؟
مسکن کالای اساسی است آن را از کالای سرمایه ای خارج کنید

کاربری دیگر گفته:

شما روبخدا بگید ما اونوبت هستیم از برج ۹ پارسال اول وام به ما بدن زن سرپرست خانوارم با سه تا بچه کلی هم خرج کردم ضامن هم با نامه حسابداری بردم ولی برای ۲۵ ملیون چقدر از جونم کشیدم ولی پولی نریختن تکلیف ما چیه تو بانک ملی بردم

کاربری دیگر گفته:

من پارسال ثبت نام کردم به خاطر ضامن نتونستم بگیرم، ولی اون سودش۱۲یا۱۳در صد بود الان میگن۱۸درصد چرا؟ مثلا میخواین کمک به مستاجر کنین؟ اینجوری؟
الان همه بانکها با سود۱۸در صد وام میدن،

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

یک نظر

  1. داودصلیب

    سلام دولت بجای وام‌های مسکن که هیچ دردی آرمستاجران دوانمیکنه بلکه اونهارو بدهکارترمیکنه، مسکن دولتی بده وطبق درامد فرد مبلغی پیش پرداخت بطوراقساطی خونه راواگذارکنه این راه خوبیه، اما……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *