بیوگرافی سید محمدحسین طباطبایی و همسر و فرزنداش (نابغه قرآنی)

بیوگرافی سید محمد حسین طباطبایی

بیوگرافی سید محمدحسین طباطبایی و همسر و فرزنداش (نابغه قرآنی) را به همراه سوابق و شغل و تصاویر در این صفحه مشاهده نمایید.

همه این شصتی ها با چهره کودکانه سید محمدحسین طباطبایی آشنا هستند که در دهه هشصت به عنوان اولین پسربچه حافظ کل قرآن مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و حتی برنامه هایی برای او در صدا و سسیما نظر گرفته شد تا سخنرانی کند

او بهترین الگو برای بسیاری از از کودکانه دهه شصتی بود.

بیوگرافی سید محمدحسین طباطبایی و همسر و فرزنداش (نابغه قرآنی)

بیوگرافی سید محمدحسین طباطبایی

ایشان متولد ۲۰ بهمن ۱۳۶۳ در شهر قم می باشد.

زمانی که کودک بود پدر و مادرش او را به کلاس قرآن فرستادند و کمک زیادی کردند تا او حافظ کل قرآن شود.

او درباره نحوه شروع فعالیت قرآنی می گوید که پدر و مادرم نقش بسیار مهمی این کار داشتند چرا که آنها خودشان از حافظان قرآن بودند و علاقه زیادی به قرائت قران داشتند.

دو خواهر از خودش بزرگتر دارد که آنها هم حافظ کل قرآن هستند و یک خانواده کاملاً قرآن دوست بوده که ارادت ویژه‌ای به آیات و دستورات الهی دارند.

بیوگرافی سید محمدحسین طباطبایی و همسر و فرزنداش (نابغه قرآنی)

سید محمدحسین طباطبایی زمانی که دو سال سن داشته شروع به حفظ قرآن کرده است

شروع فعالیت قرانی

سال ۱۳۶۵ در مسابقات قرآن کشوری موفق شد مقام اول را به دست آورد

پدرش اولین استاد و رهنمای او بوده و حجت الاسلام سید احمد خاتمی و استاد پناهیان نیز از جمله معلمان او به شمار می آیند.

ایشان علاوه بر اینکه به کتاب قرآن کاملاً مسلط است احادیث بسیاری از اهل بیت را نیز از بر می باشد و همچنین کتاب گلستان سعدی و اشعار محتشم کاشانی را نیز در ذهن خود ذخیره کرده است.

او در جهان تنها کسی بوده که در سن پنج سالگی موفق شده کل قران را حفظ کند از دیگر عجایب ایشان که در سن پنج سالگی مشاهده می‌شد می‌تواند آیه‌ها و نام صفحه سوره های قرآن را هم از بر بگوید

شغل سید محمدمهدی طباطبایی

در حال حاضر به عنوان مدیر موسسه قران الکریم و اهل بیت مشغول به کار بوده و همچنین در دانشگاه و حوزه علمیه دروس حوزوی و مذهبی را تدریس می کند

بیوگرافی سید محمدحسین طباطبایی و همسر و فرزنداش (حافظ قرآن)

همسر و فرزندان سید محمدمهدی طباطبایی

ایشان در سال ۱۳۸۹ ازدواج کرده و در حال حاضر صاحب دو فرزند پسر و دختر می باشد.

درباره نحوه آشنایی با همسرش می گوید که مادربزرگم پیشنهاد داد و او را با من آشنا کرد

به این شکل که خانواده همسرش مجالس روضه و عزاداری برپا می‌کردند و مادربزرگش همیشه در این مراسم حضور داشتند و همانجا همسرش را دیده و برای او انتخاب کرده است و این موضوع را با محمدمهدی در میان گذاشته است

بیوگرافی سید محمدحسین طباطبایی و همسر و فرزنداش (نابغه قرآنی)

گفتگوی خواندنی با سید محمدحسین طباطبایی

در خانواده چند نفر حافظ قرآن دارید؟
پیش از من هم پدرم و هم مادرم حافظ و استاد قرآن بودند و زمانی که من شروع به حفظ کردم، دوخواهر بزرگترم در حال حفظ بودند. در حال حاضر خواهر بزرگم حافظ کل و برادر کوچکم حدود ده جزء را حفظ هستند.

«علم‌الهدی» به چه معناست و چرا به این صفت ملقب شدید؟
«علم الهدی» لقبی به معنای پرچم هدایت است که از کودکی پدرم برای من انتخاب کردند و به جز من برادرم «مصباح الهدی» به معنی چراغ هدایت و خواهرم «نور الهدی» به معنی نور هدایت بودند. پدرم از همان بدو تولد این القاب را برای تشویق ما و رسیدن به این درجات والا در آینده انتخاب می‌کردند.

بیوگرافی سید محمدحسین طباطبایی حافظ قرآنی

شما برای فرزندانتان هم آموزش قرآن در سنین پایین را اجرا می‌کنید؟
خب ما هم در خانواده و هم در موسسه اعتقاد داریم که بچه ها در سنین پایین این استعداد رو دارند که شروع به یادگیری کنند. ما در موسسه بچه هایی را داریم که در سنین پایین توانایی روخوانی کلمات عربی و قرآنی را دارند، اما نوع آموزش و شیوه صحیح آن مد نظر است. مطمئنا من هم دوست دارم فرزندانم را از سنین پایین‌تر از 4 سال به یادگیری قرآن تشویق کنم البته از هیچ گونه اجبار و اکراهی برای این کار استفاده نخواهم کرد.

از دیدارتان با مقام معظم رهبری در چند روز اخیر برایمان تعریف کنید.
در دیداری که در روز اول ماه مبارک رمضان انجام شد، در پایان این جلسه قرآنی ایشان من را صدا کردند و بعد از حال و احوال به بنده توصیه کردند تا دوره قرآن و تثبیت محفوظات قرآنی‌ام را جدی بگیرم و همچنین از سطوح حوزوی‌ام سوال کردند، البته این دیدار دو دقیقه بیشتر نبود.

بیوگرافی سید محمدحسین طباطبایی حافظ قرآنی

بچه‌ها در دوران مدرسه به شما حسادت نمی‌کردند؟
من اصلا مدرسه نرفتم و زمانی را که باید در مدرسه باشم در کشور های خارجی و یا در محافل داخلی در حال اجرای برنامه بودم و دروسی را که تا دبیرستان خواندم، همه را غیر حضوری امتحان دادم. من 5 سال دبستان را ظرف 9 ماه خواندم و امتحان دادم. شرایط من ویژه بود و نمی‌توانستم در مدرسه حضور پیدا کنم به همین دلیل با بچه ها ارتباط و همراهی نداشتم که توسط آنها حسادتی متوجه من باشد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

5 نظر

  1. ایشون متولد ۲۷بهمن سال ۶۹ هستن. لطفا اصلاح نمایید.
    ایشون در ۲۷ بهمن سال ۸۹ ازدواج کردن و یک دختر ۸ ساله و یک پسر ۵ ساله هستن. و به گفته خودشون گرایش سیاسی خاصی ندارن.

  2. سلام
    چرا پدر و مادر محمدحسین از هم جدا شده و طلاق کاری کردند.!!!

  3. کسی که در ۷ سالگی نابغه قرآنی منحصر به فرد بوده و مورد حیرت همه دانشمندان قرآنی دنیا بوده در ۲۷ سالگی چه شاخصه حیرت آور و منحصر به فردی داره ؟
    ایشون که در کودکی قرآن رو در سینه داشته که از همسناش هیچکس نداشته الان چی داره که هیچکس نداشته باشه؟
    انتظار نداشتم شخصیت زندگی و تحصیلات علم و…یک کودک نابغه قرآنی در بزرگسالی در این حد باشه ، فرهنگ قرآنی و اسلامی با وجود امثال شما باید شکوفاتر میشد ولی ….
    بنظرم اون سرعت رشد ترقی که در ۹ سالکی دکتری افتخاری گرفتید اصلا ادامه دار نبوده و الان جایی هستید که بنظرم خیلی ها میتونن باشن بدون اینکه حافظ کل قرآن در ۵ سالکی باشن،

  4. همین که حافظ قرآنه و یه نسل پاک ودوستدار اهل بیت خدا بهش داده از من و تو ۱۰۰ هیچ جلوِ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *