علت مرگ ابوعلی سینا چه بود؟ آیا رابطه زیاد با زنان بود؟

علت مرگ ابوعلی سینا (این سینا) چه بود؟ آیا رابطه زیاد با زنان بود؟

بیماری قولنج علت مرگ ابو علی سینا بوده است ابو علی سینا در طول مدتی که در اصفهان زندگی میکرد مورد توجه علاءالدوله قرار داشت و زندگی آرامی را گذراند تا اینکه در اصفهان مورد حمله مسعود غزنوی قرار گرفت. در این حمله برخی از آثار مهم این دانشمند بزرگ از بین رفت. این اتفاق ضربه بزرگی به او وارد کرد. پس از این اتفاق ابو علی سینا که درگیر بیماری قولنج نیز شده بود، تصمیم گرفت به همدان برود و آنجا زندگی کند. سر انجام در دوم تیر ماه سال ۴۱۶ هجری شمسی، در ۵۷ سالگی از دنیا رفت و در شهر همدان به خاک سپرده شد. در برخی منابع گفته شده است.

علت مرگ ابوعلی سینا (ابن سینا) چه بود؟ آیا رابطه زیاد با زنان بود؟ به همراه جزئیات  را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

علت مرگ ابوعلی سینا (ابن سینا) چه بود؟

در شبکه های اجتماعی صحبت هایی درباره علت مرگ ابن سینا همه چیز دان ایرانی گفته میشود که منبع موثقی برای ان نیست.

برخی از کاربران با نشر متنی درباره ابن سینا میگویند که این دانشمند به دلیل رابطه زیاد با زنان فوت کرده است ! که این کاملا دروغ میباشد.

طبق منابع موثق این دانشمند بر اثر بیماری قولنج فوت کرده است.

قولنج بیماری سخت و درد اور بوده که مانع حرکت و خارج شدن مدفوع در روده میشود  و به این ترتیب بیمار قادر نخواهد بود که مدفوع را دفع کند و با درد شدید روده مواجه خواهد شد.

علت مرگ ابوعلی سینا چه بود؟ آیا رابطه زیاد با زنان بود؟

ابو على سینا در سال 370هـ.ق متولد شد و در روز جمعه اول ماه رمضان سال 428 هجری قمری (1037میلادی)، در سن 58 سالگی و در همدان از این جهان رخت بربست.

مورّخان و تراجم‌نویسان، علت مرگ ابوعلی سینا را قولنج نقل کرده‌اند؛ در برخی از این گزارشات چنین آمده است:

1. ابن سینا، شمس الدّوله دیلمى را که بیماری قولنج داشت، درمان کرد، و به وزارت دست ‏یافت؛

امّا مخالفان شمس الدّوله و شیخ الرّئیس، همواره آنان را تهدید می‌کردند، و شیخ در بیم و ترس به سر می‌برد. پس از مرگ شمس الدّوله، پسرش سماء الدّوله به جاى او نشست، در این هنگام، بو على سینا با علاء الدّوله کاکویه حکمران اصفهان و رقیب سماء الدّوله مکاتبه می‌کرد؛ لذا او را گرفته، و زندانی کرد.

سپس علاء الدّوله به همدان تاخت، و شیخ را از زندان آزاد کرد.[5] ابن سینا بعد از رهایى از زندان، به اصفهان نزد علاء الدّوله کاکویه رفت، و در حضر و سفر با او بود، تا این‌که در راه اصفهان و همدان به جهت بیماری قولنج درگذشت.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

4 نظر

  1. ،گفته شده به دلیل رابطه زیاد با زنان ،قوای جسمانی شون تحلیل رفته

    • یکی از اقوام خودم به دلیل همین بیماری قلنج در سن 86 سالگی فوت کرده. در طی 3 روز (که البته آثار و درد و عدم تخلیه روده هم از قبل داشتن ولی بروز نمیدادند) درد بشدت زیاد شد و نهایتاً فوت کردن. من هم در یه سایتی از رابطه زیاد با زنان خوندم اما به نظر من هم کسی که اینهمه فکر و ذکرش کسب تجربه و دانش و بازگشایی درب های بسته علوم بوده از لحاظ ذهنی چندان جای خالی برای فکر کردن به سایر امور نداره.

  2. درد معده انقدر آزاردهنده هست که بنظرنمیرسه طرف تواون حالت بفکر عیاشی باشع مخصوصاکسی ک دنبال علم و حکمت بوده .‌‌.اگرهم شایعات درست باشه طبیعیه که سکس نیاز بدن هس واینم دلایل خودشوداره اینکه یکنفر همه چیزدان باشه به این معنی نیست ک تامقام قداست بالابره حتی خود پیامبر هم نه تازن داشته بعلاوه دیگراندیشمندانی هستن اونطور ک باید و شاید مقدس نیستن یامثلا اینکه میگن برتراند راسل فیلسوف قرن بیست با عروسش رابطه داشته یا صادق هدایت خودکشی کرده ومااینها رو بعنوان روشنفکر قبول داریم باورش برای عده ای سخته چون این اعمال از چنین افرادی بدور از انتظاره زمینه شایعات و بحث های زیادی رو فراهم میکنه جداازاینکه زندگی شخصی افراد به ما دخلی نداره و دربرابر علم و دانشی و آسایشی که برای مردم عرضه کردن ناچیزی.. روح همشون شاد..

  3. محمدجواد ABNER

    درود به فرض که رابطه زیاد داشته ولی دلیل مرگ نمیشه که بنده خدارو چی به نافش میبندن مریضیش باعث مرگش شده یکی از بزرگ ترین دانشمندان مسلمان بوده طرف اینا ترور شخصیتیه افراد ساده هم باور میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *