عکس جسد مومیایی رضا خان

شباهت مومیایی کشف شده به رضا خان + عکس جسد مومیایی رضا خان

عکس جسد مومیایی رضا خان + شباهت مومیایی به رضا خان را در مجله شبونه با عکس های جدید مشاهده کنید.

عکس جسد مومیایی رضا خان

جنازه ای که مومیایی شده بعد از کشف جنجال و حواشی زیادی را ایجاد کرده و حرف های ضد و نقیضی زده می شود.
اما شباهت م حمل کشف که مربوط به محل دفن چهلوی اول است همه را بر این عقیده محکم می کند که جسد مومیایی متعلق به رضا خان می باشد و گمانه زنی ها به سمت صحت جسد مربوط به پادشاه اسبق ایران می رود.

عکس جسد مومیایی رضا خان در شهر ری

عکس جسد مومیایی رضا خان

عکس جسد مومیایی رضا خان در شهر ری

محل حفاری شده که در اطراف حرم عبدالعظیم بود دارد قبلاً و در زمان‌های دور یک قبرستان بوده که بعدها این محله توسعه یافته و ساخت و ساز انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان درباره این اتفاق نوشت که روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم گفته که این جنازه سالم نبوده و بقایای یک جنازه دیگر است و خبرهایی که در شبکه های اجتماعی به خصوص کانالهای تلگرام منتشر می شود صحت ندارد.

 

عکس جسد مومیایی رضا خان

عکس جسد مومیایی در شهر ری

بعد از این خبر به سرعت عکس های جسد مومیایی رضا خان که توسط کارکنان شهرداری با آن
سلفی گرفته بودند منتشر شد.

 

محل دفن رضا خان در منطقه کشف شده

درباره اینکه دقیقا محل کشف شده جنازه همان محل دفن رضا خان است ،احمد ابوحمزه، ری‌شناس هم در گفت‌وگو با «شهروند» این موضوع را تأیید می‌کند: «منطقه‌ای که عملیات در آن انجام می‌شد، جنازه دیگری دفن نبوده است.
در منابعی که من به آن رجوع کرده‌ام گفته شده در آن نقطه فرد دیگری به شکل مومیایی دفن نشده.
بنابراین اگر این جنازه کشف شده مومیایی باشد، صددرصد مربوط به پهلوی اول است. به‌خصوص که آن‌جا هیچ‌وقت محل تدفین مومیایی نبوده است.»

عکس جسد مومیایی رضا خان

جسد مومیایی شده رضا خان

او از منابعی از آستان حرم عبدالعظیم نقل می‌کند که یک جسد کشف شده است: «آنچه من می‌دانم این است که دوستان آستان گفته‌اند که یک جسد پیدا شده و حتی آقای خلیل آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای‌شهر تهران هم تأیید کرده است.
در این عملیات عمرانی آن محوطه را ١٠ متر حفر کرده‌اند. این‌جا همان نقطه‌ای است که قبلا مقبره اصلی پهلوی اول بود و همان اوایل انقلاب از سوی انقلابی‌ها تخریب شد.
حوزه علمیه در روزهای اخیر درست در همان منطقه درحال بازسازی بود. من حدس می‌زنم با توجه به شور انقلابی مردم آن زمان فقط مقبره را تخریب کردند و دنبال جنازه نگشتند، پس اگر جنازه تاریخی باشد، مربوط به پهلوی اول است.»ه خبر را تکذیب کرده است.

عکس جسد مومیایی رضا خان

و با اولین تصویری که از مومیایی رضاخان که سالها پیش ضبط شده بود مقایسه گردید که شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند.

تخریب توسط خلخالی در اوایل انقلاب

مقبره پهلوی اول در اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ به دستور صادق خلخالی با دینامیت کاملاً تخریب شد اما خبرهای ضد و نقیضی درباره انتقال پیکر او به مصر وجود دارد که هیچکدام را تایید و تکذیب نمی توان کرد.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران درباره این ماجرا می گوید که اگر به گفته کارشناسان جنازه مومیایی رضاخان باشد و یا متعلق هر شخصی دیگر باشد جنبه آثار باستانی دارد و باید از آن نگهداری به عمل آید

عکس جسد مومیایی رضا خان

محمدی ادامه می دهد به گفته تاریخ نویسان خلخالی مقبره او را تخریب کرده هیچ جنازه‌ای از پیدا نکردند و شایعه شد که پیکرش توسط پسرش محمدرضا به خارج از کشور انتقال داده شده.

تکذیب کردن اخبار بیست و سی

اما اخبار بیست و سی به کلی این ماجرا را تکذیب کرد و اعلام نمود که هیچگونه جسدی در اطراف حرم شابدالعظیم یافت نشده است .

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *