عید فطر ۱۴۰۱ چندمه و چند شنبه ست؟ تاریخ دقیق عید فطر ۱۴۰۱ مشخص شد

عید فطر ۱۴۰۱ چندمه و چند شنبه ست؟ تاریخ دقیق عید فطر ۱۴۰۱ مشخص شد

انتشار 06 فروردین 1401 * عید فطر ۱۴۰۱ چندمه و چند شنبه ست؟ تاریخ دقیق عید فطر ۱۴۰۱ مشخص شد  دوشنبه 12 اردیبهشت ماه عید فطر میباشد و تعطیلات آن  دو روز است.

عید فطر ۱۴۰۱ چندمه و چند شنبه ست؟ تاریخ دقیق عید فطر ۱۴۰۱ مشخص شد

عید فطر ۱۴۰۱ چندمه؟

دوشنبه 12 اردیبهشت ماه عید فطر میباشد

عید فطر یکی از اعیاد مهم مسلمان بوده که بعد ماه مبارک رمضان میباشد که در بسیاری از کشورهای جهان نیز تعطیلی رسمی اعلام شده است.

جشن مذهبی عید فطر یا «جشن افطار» یکی از دو جشن مهم مسلمانان در سراسر جهان است. عید فطر که به «عید صغیر» نیز معروف است، یادآور پایان ماه روزه رمضان است. مناسبتی برای دعاهای ویژه، دیدار با خانواده، هدیه دادن و خیرات، در طول یک تا سه روز، از روز اول شوال، دهمین ماه در تقویم اسلامی آغاز می شود.

اگرچه برخی از مسلمانان روزهای خاص دیگری را در طول سال برگزار می‌کنند، از جمله آغاز سال جدید طبق تقویم اسلامی و روز ولادت حضرت محمد، اما این دو عید تنها تعطیلاتی است که توسط کل جامعه مسلمانان در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود. عید فطر پایان روزه ماه رمضان است، در حالی که عید قربان (“جشن قربانی”) در پایان فصل زیارت سالانه برگزار می شود.

تقویم اسلامی یک تقویم قمری است که در آن تاریخ ها بر اساس مراحل قمری محاسبه می شود و هر ماه جدید با ظهور هلال ماه در آسمان شروع می شود. از آنجایی که سال قمری 12 ماهه تقریباً 11 روز کوتاهتر از تقویم میلادی شمسی (تقویم 365 روزه مورد استفاده در دنیای غرب) است، ماه ها و تعطیلات اسلامی بسته به سال در فصول مختلف قرار می گیرند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *