فیلم / سارا خادم‌ الشریعه و نخست‌ وزیر اسپانیا با هم شطرنج بازی کردند

فیلم / سارا خادم‌ الشریعه و نخست‌ وزیر اسپانیا با هم شطرنج بازی کردند

بازی شطرنج سارا خادم الشریعه با نخست وزیر اسپانیا یکی از خبرهای جالبی بوده که در رسانه ها مورد توجه قرار گرفته است دختر شماره یک شطرنج ایران که به همراه خانواده اش به اسپانیا مهاجرت کرد حالا با تصویری از خود به اشتراک گذاشت که در حال شطرنج بازی با نخست وزیر اسپانیا بود تصویری که توجه کاربران شبکه های اجتماعی را به خود جلب کرد.

فیلم / سارا خادم‌ الشریعه و نخست‌ وزیر اسپانیا با هم شطرنج بازی کردند

بازی شطرنج سارا خادم الشریعه با نخست وزیر اسپانیا

خادم الشریعه تصمیم گرفت با تغییر تابعیت زیر پرچم اسپانیا مسابقه بدهد تصمیمی که گویا با استقبال نخست وزیر اسپانیا مواجه شده است و پدرو سانچز  نخست وزیر اسپانیا به دیدار او آمد و با وی به بازی شطرنج پرداختند.

همچنین ببینید:

واکنش رئیس فدراسیون شطرنج به مهاجرت سارا خادم الشریعه

خادم الشریعه بعد از مهاجرت به اسپانیا گفت مهاجرت من یک تصمیم خانوادگی است و نه سیاسی. خادم الشریعه همچنین از بازگشت در زمان مناسب به ایران خبر داد و به شدت از فدراسیون شطرنج انتقاد کرد و اعلام کرد چون با هزینه شخصی خود در مسابقات شرکت می کند در قبال فدراسیون و وزارت ورزش مسئولیتی نخواهد داشت.

فیلم / سارا خادم‌ الشریعه و نخست‌ وزیر اسپانیا با هم شطرنج بازی کردند

پناهندگی دروغ است

او درباره پناهندگی اش گفت اولین مسابقه جهانی بعد از یک سال و نیم غیبت از شطرنج (به دلیل بارداری و تولد پسر ده ماهه ام سام) که به دعوت فدراسیون جهانی شطرنج و برگزارکنندگان شطرنج در آن شرکت کردم. شایعاتی مبنی بر پناهنده شدنم وجود داشت که میخواهم آن را روشن کنم.من از هیچ کشوری پناهنده نشدم!در واقع لزومی به این کار نبود و سالها توانستم این کار را انجام دهم. با توجه به موفقیت من در رشته ام و این واقعیت که همسرم چند ملیتی است و هرگز نگران دریافت اقامت از طریق پناهندگی نبودم.

خادم الشریعه تاکنون در مسابقات متعددی شرکت کرده و توانسته به مقام های قهرمانی و نایب قهرمانی دست یابد. او در ۱۳۹۴ قهرمان شطرنج زنان ایران و در سال ۲۰۱۴ موفق به کسب عنوان دومی مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان جهان و دومی گرندپری ۲۰۱۶ شد. وی تنها نماینده ایران در پایان دور ششم گرندپری شطرنج بانوان ۲۰۱۶ در خانتی مانسیسک روسیه بود.

 

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *