(فیلم) شتر کشی عید قربان در کاشان + ماجرا و جزئیات

(فیلم) شتر کشی عید قربان در کاشان + ماجرا و جزئیات

(فیلم) شتر کشی عید قربان در کاشان + ماجرا و جزئیات را به همراه واکنش ها در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

(فیلم) شتر کشی عید قربان در کاشان

فیلمی در شبکه های اجتماعی منتشر شده با توضیح اینکه در شهر کاشان با وجود شیوع بیماری کرونا و وضعیت قرمز آن مردم در مراسمی تجمع کرده و اقدام به سر بریدن یک شتر زبان بسته کرده اند.

(فیلم) شتر کشی عید قربان در کاشان + ماجرا و جزئیات

البته این فیلم احتمالا مربوط به سالهای قبل است چرا که در این فیلم حتی یک نفر هم ماسک بر چهره ندارد و حداقل در بین این همه افراد باید یک نفر ماسکی بر صورت داشته باشد که احتمال داده شود فیلم برای امسال است.

به هر حال این فیلم در شبکه های اجتماعی سر و صدای زیادی کرده است و جدا از اینکه بحث بیماری کرونا باشد حمله به یک حیوان و ایجاد رعب و وحشت برای آن کار پسندیده ای نیست و برای ذبح حیوان آداب اسلامی را باید رعایت کرد.

این امر در تهران تا اوایل سلطنت رضا شاه پهلوی معمول بود . با توضیح فوق بعد از تهران به مدت ۶۰ تا ۶۵سال یعنی تا سال ۱۳۶۵این مراسم در بعضی از شهرهای ایران مخصوصا کاشان / یزد/ کرمان / اصفهان و روستاهای این شهرها سنت شتر کشی رواج داشته و از ان تاریخ به بعد به فراموشی سپرده شده است

در این شهرهامخصوصا کاشان این مراسم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده به طوری که در روز عید قربان حدود یکصد شتر را در محلات و نواحی مختلف شهر همانند روز عاشورا همراه با حرکت هیات خود و علم و کتل وکاروانی از شتران که شتر قربانی را همراهی می کردند تا به قربانگاهی که از پیش مشخص شده بود می رسیدند و با اداب و رسوم خاصی در قربانگاه شتر را ذبح می کردند .

 

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *