قطعی اینترنت واتساپ و اینستاگرام تمام شد فردا وصل میشوند

قطعی اینترنت اینستاگرام و واتساپ فیلتر برای همیشه چشم انتظار نمانید

قطعی اینترنت واتساپ و اینستاگرام تمام شد فردا وصل میشوند

قطعی اینترنت اینستاگرام و واتساپ فیلتر برای همیشه چشم انتظار نمانید

با توجه به اعتراضات اخیر در کشورمان که متاسفانه به اغتشاش تبدیل شد شورای عالی امنیت ملی کشور تصمیم گرفته دسترسی واتساپ و اینستاگرام را برای کاربران داخل کشور مسدود کند به گونه‌ای که حتی در برخی از مواقع با فیلترشکن کاربران قادر به استفاده از این اپلیکیشن پیام‌رسان نیستند.

قطعی اینترنت واتساپ و اینستاگرام

از عصر روز گذشته موج جدیدی درباره محتوای فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتساپ راه افتاده است و استنادشان به سخنان سه روز قبل دادستان کل کشور است. ولی تا این لحظه هیچ تصمیم جدیدی درباره فیلترینگ دائمی گرفته نشده و حتی وزیر ارتباطات به تازگی گفته بود شورای عالی فضای مجازی هیچ جلسه جدیدی نداشته است . همچنین هیچ دادگاهی در قوه قضاییه هم چنین حکمی نداده است

اگرچه حجه الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در مقام دادستان کل کشور انتقادات جدی به این پلتفرم ها داشته و مثل بسیاری از بزرگان و مقامات عالی کشور ، ازفضای مجازی انتقاد کرده اما تا امروز هیچ یک از قضات حکم قضایی برای بستن این پلتفرم ها مثل آنچه پیشتر درباره تلگرام رخ داد ، اتفاق نیفتاده است.

فیلترینگ فعلی تصمیم صریح شورای امنیت کشور به ریاست وزیر کشور است که تصمیم آنها موقت بوده اما فعلا شرایط را برای برداشتن این محدودیت ها صلاح ندانسته اند. در سوی دیگر یکی از چالش های بزرگ برای تصمیم به فیلترینگ پلتفرمی چون اینستاگرام ، نقش کلیدی این اپلیکیشن بر زندگی جمعیت زیادی دارد. به شکلی که حتی مرتضی آقا تهرانی مرد شماره یک پایداری و طراح و حامی اصلی طرح صیانت هم در جدیدترین گفت و گویش با رد فیلترینگ اعلام کرده این شیوه جوابگو نیست و تاکید داشته فیلترینگ این پلتفرم ها در شرایطی که کسب و کار و زندگی مردم به آنها گره خورده است ، کار درستی نیست.

با این شرایط و بر اساس اخبار منتشره تا این لحظه می توان گفت فعلا تصمیمی بر فیلترینگ دائم اینستاگرام و واتساپ وجود ندارد و امروز حتی اخباری درباره رفع فیلتر گوگل پلی و صفحه جست و جوی گوگل برای تعداد بیشتری از کاربران اینترنت بر روی اپراتورهای مختلف اعلام شده است.

در برخی از شهرهای کشورمان ساعات نیمه شب تا ۱۶ بعد از ظهر بافیلترشکن این پیام رسان ها در دسترس هستند.

همچنین دسترسی به اینستاگرام و واتساپ بدون فیلتر شکن دیگر در دسترس قرار نخواهد گرفت.

لازم به ذکر است که علاوه بر واتساپ اینستاگرام برخی از بازی ها و اپ های خارجی نیز فیلتر شده اند برخی از کاربران اینستاگرام که دارای پیچ های پر فالوئر هستند نگرانند که نکند سرنوشت تلگرام برای این دو پیام رسان به وجود می آید.

برآوردهایی وجود دارد که سایت‌های ایرانی سالانه حدود ۳۰۰میلیارد تومان برای SEO فقط روی گوگل هزینه می‌کنند که هنگام جست‌وجوی کالاها و خدمات توسط مشتریان بالاتر و بهتر دیده شوند. وقتی گوگل قطع است کل این هزینه‌ها هدر می‌رود.

تنها فروش شرکت‌ها نیست که کاهش می‌یابد، عملیات جاری آنها هم لطمه می‌بیند که می‌تواند منجر به افزایش هزینه یا از دست دادن مشتریان شود.

در تابستان۱۴۰۰، ۷۹درصد مردم گفته‌اند که از رسانه‌های اجتماعی مجازی استفاده می‌کنند که ۷۱درصد از واتس‌اپ، ۵۳درصد از اینستاگرام و ۴۰درصد از تلگرام استفاده می‌کردند؛ اما پراستفاده‌ترین رسانه داخلی روبیکا بوده که فقط ۸درصد مردم از آن استفاده کرده‌اند. در همین پیمایش ۵۰درصد جامعه گفته‌اند ترجیح می‌دهند فقط از رسانه‌های اجتماعی خارجی استفاده کنند و فقط ۲درصد گفته‌اند که ترجیح می‌دهند از رسانه داخلی استفاده کنند.

پیشنهاد عجیب خبرگزاری فارس برای جایگزینی واتساپ و اینستاگرام

روبیکا و ایتا را به عنوان جایگزینی مناسب برای واتس‌آپ و اینستاگرام در شرایط فعلی پیشنهاد کرده‌ است.

قطعی اینترنت واتساپ و اینستاگرام تمام شد فردا وصل میشوند

یکی از موارد ضروری در موفقیت شبکه های اجتماعی، اقبال مردمی به آن است و بهترین شبکه اجتماعی با برترین امکانات، تا زمانی که نتواند میزبان ارتباطات واقعی کاربران باشد شانس موفقیت و همه گیری ندارد.

از سوی دیگر، اقبال کاربران به یک شبکه اجتماعی باعث معرفی آن از سوی کاربران به جمعیت زیادی از کاربرها می شود و به یکباره جهشی در پیشرفت آن ایجاد خواهد شد.

اینستاگرام و واتس آپ از ابتدای ناآرامی‌های اخیر در ایران فلیتر شده اند.

وزارت ارتباطات در هفته های گذشته از بسترسازی برای توسعه پلتفرم های ایرانی پیام رسان خبر داده است اما تجربه های گذشته نشان داده به رغم همه هزینه های انجام گرفته همچنان تمایل به پیام رسان های بین المللی به دلیل سطح وسیع قابلیت های شان بیشتر بوده و همین آمار جدید در روزهای اخیر نشان می دهد تلگرام دوباره در اوج فیلترینگ از مرز 45 میلیون مخاطب ایرانی گذشته است.

به نظر می رسد چنانچه هدف توسعه پلتفرم های ایرانی باشد ، به جای تلاش برای ایجاد انحصار ، مدیران وزارت ارتباطات و شرکت های دانش بنیان این حوزه باید به سوی به روز کردن قابلیت هایی باشند که مخاطب را به خود جلب کند. توسعه ای که البته به دلیل هزینه بر بودن ایجاد تکنولوژی ، شاید در حال حاضر امکان دست یابی به آن دشوار باشد اما برای رسیدن به چنین روزی باید تمام ملاحظات لازم در دستور کار باشد در غیر این صورت اقبالی ایجاد نمی شود و تنها باری دیگر هزینه های بسیاری هدر خواهد رفت!

قطعی اینترنت اینستاگرام و واتساپ فیلتر برای همیشه چشم انتظار نمانید

در همین راستا عضو ناظر مجلس کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای به خبرگزاری مهر گفته است که: اینستاگرام و واتس‌اپ با دستور دستگاه امنیتی فیلتر شده و مادامی که شرایط امنیتی در کشور حاکم است محدودیت دسترسی ادامه دارد.

مهدی باقری در رابطه با مسدودشدن دو مورد از کاربردی‌ترین برنامه‌های کاربران ایرانی گفته است که نگاه مجلس به پلتفرم‌های از دسترس خارج شده برای مردم کاملاً حقوقی است. وزیر ارتباطات هم اخیراً با حضور در مجلس از بعد حقوقی فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام را بررسی کردند.

او در ادامه با تکرار صحبت‌های مسئولین قبلی در رابطه با پذیرفتن قوانین کشور توسط این پلتفرم‌ها گفت:

هر پلتفرمی در هر کشوری قصد فعالیت داشته باشد باید از قوانین آن کشور تبعیت کند. تبعیت از قانون شامل مواردی از قبیل راه‌اندازی کسب و کار، پرداخت عوارض و مالیات و رعایت حاکمیت سایبری است. فضای مجازی امروز تبدیل به فضای بسیار وسیعی شده است که بخش زیادی از فعالیت‌های روزانه مردم در آن انجام می‌شود. از همین رو پلتفرم مورد استفاده مردم باید حاضر به تبعیت از قوانین کشور در حال ارائه سرویس باشد.

 سرنوشت اینستاگرام و واتساپ چه می‌شود؟

بهادری جهرمی این استانداردهای دوگانه را اینگونه تشریح کرد : همین پلتفرم اینستاگرام را همه عزیزان اشراف دارند که اگر الان تصویر شهید سلیمانی را در آن منتشر کنید به بهانه‌های واهی پست شما را مسدود می‌کند. بهانه اش هم این است که تصویر او که نماد مقابله با تروریست است مروج خشونت است . جلوی انتشار ـن را می‌گیرد و حتی ممکن است که به طور کلی صفحه را حذف کند.اما همزمان در این ایام آموزش خشونت را داشتیم و سو استفاده از کودکان؛ برای مثال تصویری وجود داشت که گلوی یک فرد مدافع امینت را می‌برند، اما این صحنه مروج خشونت تلقی نمی‌شود.

سخنگوی دولت در ادامه تاکید کرد: من کاری به قواعد بین المللی ندارم بلکه اینها حتی قواعد ادعایی خود را هم رعایت نمی‌کنند. باید تدابیری اندیشیده شود تا متولیان این پلتفرم‌ها خود را به قواعد حقوقی ملزم بدانند. دولت از هر پلتفرمی که قواعد خود را رعایت کند استقبال می‌کند و دولت هم با جدیت مسیر درست فعالیت کسب و کار‌ها را به شیوه‌ای که امکان فعالیت پایدار را داشته باشند را دنبال می‌کند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

34 نظر

  1. اره واقعاوصل کنید همه برنامه ها رو این چه زندگی برای مردم ساختین اینستا رو وصل کنید کار داریم به خدا تو اینستا چند تا پیج آموزشی فالو کردم چند جلسه هست از این کلاس ها جا موندم

  2. یعنی فردا واقعا وصل میشه؟ جواب بدین لطفا

  3. همش دروغع

  4. دروغه برا من ک قطع هست هنوز تازه از گوگل پلی هم فیلتر نصب میکنم ن میریزه گوگل پلی من هم هنوز قط هست

  5. واقعا اگه ساعت ۲۴ امشب وصل نشه پوستتو میکنم .هی میگی فلان مسول گفته دیگع بعید میدونم اینستا رفع فیلتر بشه دوساعت بعد میگی فردا وصل میشه .فازتون چیه خدایی🤕شماهم خوب کاربراتوتو گیر اوردینا .🥺

  6. اگه فردا وصل شد هر چی میخوای بگو .بابا اینا کی یه چیزو که گرفتن پس دادن که این دومیش باشه شما هم دلتون خوشه ها . اینا خیلی خیلی ظالم تر از اونی هستن که فکر میکنین .🥺😭😭😭

  7. محمد حسین

    امیدوارم

    • تقی جکسون آرماندو مارادونا

      لعنت به همه تون. نه اینترنت داریم. نه امنیت. همه چیز گرون. بچه همون رو میکشید. تف به شرف هر چی آدم حرومیه. این چه زندگیه برامون درست کردین. شماها انسان نیستین

  8. قرار بود ۶ وصل بشه الان ۱۵ هستش چقدر مضحک

  9. این واقعه نشان داد که نباید روی اینترنت حساب کرد

  10. سلام داش دو روز پیش گفتی فردا وصل میشه 😔🤣🤣

  11. داداش آرزو هاتو نیا بداش وقت بزار تایپ کن

  12. سمیرا قرایی

    نمیتونین اوضاع مملکتو درس کنین …..این چه وضعیه چرا باید نت قطع باشه متاسفم برای تک تک مسئولین بی مسئولیت

  13. محمد فرزاد افضلی

    لطفاً واتساپ و اینستاگرام گرام را درست کنید

  14. وصل بشه یا نشه اینجا دیگه جای زندگی نیست ای کاش میشد از این کشور نفرین شده بریم

  15. خدا همه مارو نجات بده

  16. الان از سروش و روبیکا استفاده میکنم به محض وصل شدن اینترنت هر دو رو حذف میکن چون اصلا بهشون اعتماد ندارم هر چه میزان کیفیت و کاربردهاشونم بالا ببرن ازشون استفاده نمیکنم

  17. خدا کنه وصل نشه اگه وصل بشه شوهرم ۲۴ساعته پشت تلفن میمونه نه میخوابه نه میخوره خدایا جون هربنده ی که دوسش داری اینستا باز نشه😭😖🥺😱

  18. از کار کاسبی افتادیم خدایا خودت رحم کن

  19. مردم گشنه کردین ک منتظر جرقه هستن وگرنه شما اگر بدردبخور بودین ظلم نمی‌کردین دزد نبودین هرچی شبکه های خارجی بد میگفتن حرفشون خریداری نداشت حق یبازی آنلاین هم گرفتین از ملت چبرسه کسب کار

  20. اولش فکر میکردم اینا دسترسی ندارن حالا که فهمیدم همه برنامه هارو حذف کردم، چون چیزی زیر قانون این لاشیا باشه من یه نفر نمیخوام، اصلا حال نمیکنم
    با خایمالای خودخواه و خونخوار نمیتونم قانوناشون همش ظلمه

  21. سلام فقط دعا کنید صاحبش بیاد تا همه چیز درست بشه انشاالله

  22. سلام وقت بخیر خواهشا تلگرام و واتساپ رو بازکنید تااخراین هفته و کافی نت اتلاین دارم تورخدا قسمتون میدم🙏🙏🙏🙏

  23. یه مشت دروغ مثل همیشه.. ملت ایران و خر فرض کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *