ماجرای کامل مسمومیت دختران مدرسه دبیرستان میثم تمار در قم

ماجرای کامل مسمومیت دانش آموزان قم +اسامی مدارس

ماجرای کامل مسمومیت دختران مدرسه دبیرستان میثم تمار در قم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مجید محبی با اشاره به ‌تکرار مسمویت دانش‌آموزان در مدارس استان قم اظهار داشت: ‌صبح امروز ‌در گزارش مسمومیت در برخی مدارس استان قم، 37 دانش‌آموز با آمبولانس‌های اورژانس راهی مراکز درمانی شدند.

روز گذشته 18 دانش اموز دختر در مدرسه دبیرستان میثم تمار قم دچار مسمومیت شده و به بیمارستان منتقل شدند در این باره اموزش و پرورش قم گفت مسمومیت نبوده بلکه به دلیل نشتی گاز برخی از دانش اموزان احساس کردند حالشان بد شده و برای جلوگیری از مسمومیت با اورژانس تماس گرفتیم و تیمی برای معاینه دانش اموزان به مدرسه امد.

ماجرای مسمومیت دختران مدرسه دبیرستان میثم تمار در قم

آموزش و پرورش قم گفت که با توجه به اینکه اتفاق مشابه ای در برخی از شهرها رخ داده بود دانش اموزان نگران وضعیت سلامتی خود بودند که در نهایت با اورژانس تماس گرفتیم و تیمی به مدرسه امد تا دانش اموزان را معاینه کند که خوشبختانه برای هیچکدام از دانش اموزان اتفاقی نیوفتاده بود.

همچنین ببینید:

ماجرای کامل گاز گرفتگی مدرسه فرزانگان اردبیل چیست

مسمومیت الکلی صنعتی اهواز به 20 نفر رسید +جزئیات

آموزش و پرورش قم همچنین درباره  مسمومیت در بعضی از مدرسه های دخترانه قم توضیح داد وقتی احتمال داده شود که دانش اموزان به مسمومت دچاز شده اند باید به مرکز اورژانس تماس گرفته شود تا برای معاینه تیمی به مدرسه بیاد و لزوما به این معنی نیست که برای همه دانش اموزان اتفاق بدی افتاده است.

وی افزود: از این تعداد تنها از ۲ مدرسه تعداد ۲۱ نفر توسط اورژانس به مرکز درمانی شهید بهشتی قم منتقل شدند.

محمدی بیان کرد: طی بررسی‌های تخصصی توسط آتش نشانی و مرکز بهداشت استان در ۴ مدرسه هیچ نوع آلودگی شناسایی نشده و تنها در مدرسه دخترانه امامی بدلیل نقص در سیستم گرمایشی ۳ دانش آموز بدلیل مسمومیت با منوکسیدکربن به بیمارستان اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه برابر اعلام متخصصان اورژانس ۱۸ دانش آموزان مدرسه دخترانه میثم‌تمار قم بدلیل عدم مدیریت مناسب شرایط دچار اضطراب شده اند گفت: از ۳ مدرسه دیگر هم هیچ دانش آموزی به بیمارستان اعزام نشدند.

کدام مدارس قم مسموم شدند؟

تاریخ شمار مسمومیت سریالی دانش‌آموزان مدارس قم به شرح ذیل است:

9 و 22 آذر 1401: هنرستان نور یزدان شهر قم بیش از 50 نفر

8 بهمن 1401: 15 دانش آموز مدرسه فاطمیه قم صفاشهر

10 بهمن 1401: مدرسه فاطمیه قم 18 مسموم مدرسه فاطمیه صفاشهر قم

12 بهمن 1401: مدرسه بلقیس برقعی قم 7 دانش آموز و یک معلم

16 بهمن 1401: دبیرستان دخترانه قرائتی و مدارس میثم، طاها و امامی 3 دانش‌آموز

17 بهمن 1401: مدارس حضرت فاطمه الزهرا(س)، مدرسه شاهد رضوی و هنرستان سید حسن برقعی جمعا 61 دانش آموز

پاسخگویی فرماندار قم به والدین دانش‌آموزانی که دچار مسمومیت شده‌اند

به گزارش خبرنگار ایرنا، گروهی از والدین دانش آموزان قمی، امروز در اعتراض به شرایط فعلی مدارس قم و سریال مسمومیت هایی که بیش از دو ماه از آغاز آن گذشته و همچنان نیز ادامه دارد، در مقابل درب فرمانداری قم تجمع کردند و خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی مسوولان شدند.

والدین در این تجمع که از ساعت ۱۱ آغاز شد، خواستارجوابگویی شفاف مسوولان به موضوع مسمویت سریالی در مدارس شدند. آنها ضمن این که خواستار شفافیت مسوولان در پاسخ گویی به چرایی مسمومیت دانش آموزان بودند درخواست داشتند به خاطر امنیت جانی دانش آموزان، مدارس تا روشن شدن کامل حوادث، به صورت غیر حضوری برگزار شود.

گروهی از تجمع کنندگان به نمازخانه فرمانداری قم هدایت شدند و نگرانی خود را از وضعیت موجود و تکرار مسمویت های دانش آموزان اعلام کردند.

عباس ذاکریان فرماندار قم، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و مجید محبی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم به سوالات آنها پاسخ گفتند.

فرماندار قم گفت: درحال بررسی این موضوع هستیم و هنوز درخصوص علت مسمومیت دانش آموزان به نتیجه قطعی دست نیافته ایم.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *