معنی کارت سفید در فوتبال چیست فیلم اولین کارت سفید تاریخ فوتبال

معنی کارت سفید در فوتبال چیست فیلم اولین کارت سفید تاریخ فوتبال

معنی کارت سفید در فوتبال چیست فیلم اولین کارت سفید تاریخ فوتبال

معنی کارت سفید در فوتبال به عبارتی تشویق است فیفا در بین کارت های جریمه خود یک کارت تشویق را نیز قرار داده است که رنگ آن سفید است بر کارت های زرد و قرمز که نشانه جریمه واخراج بازیکنان از زمین است کارت سفید را نیز برای تشویق بازیکنان و مربیان و یا تیم پزشکی در نظر گرفته است.

معنی کارت سفید در فوتبال چیست

اینکه کارت سفید اگر به کسی نشان داده شود چه امتیازی برای وی خواهد داشت مشخص نیست اما کارت سفید نشان دهنده تشویق و تقدیر می باشد و معمولاً به بازیکنانی نشان داده می شود که یک کار جوانمردانه در زمین انجام بدهند.

با این کار فیفا سعی دارد که بازیکنان فوتبال را برای انجام بازی جوانمردانه تشویق کند و بدون شک امتیازاتی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

اما جالب است بدانید که این اتفاق در سال ۲۰۲۳ برای نخستین بار در تاریخ فوتبال رخ داد و یکی از داوران فوتبال در لیگ پرتغال به کادر پزشکی کارت سفید نشان داد که مورد توجه رسانه ها جهان قرار گرفت.

فیلم اولین کارت سفید تاریخ فوتبال

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در جریان بازی روز شنبه دو تیم بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون در لیگ فوتبال زنان پرتغال اتفاقی تاریخی به ثبت رسید و داور این بازی در دقیقه 45 در حالی که بنفیکا با نتیجه 3 بر صفر از میهمانش پیش بود، به پزشکان دو تیم به خاطر کمک به هواداری که روی سکوها حالش بد شده بود، کارت سفید نشان داد. این برای اولین بار در تاریخ فوتبال است که داوری در جریان بازی از کارت سفید استفاده می‌کند.

همچنین ببینید:

فیلم کامل جنجالی درگیری مهدی ترابی و احمد موسوی بر سر فحاشی

هواداران فوتبال با کارت های زرد و قرمز جام جهانی 1970 آشنا هستند، کارت هایی که داوران برای جریمه کردن بازیکنان خاطی از آن استفاده می کنند. مدت زمان رقابت بین تیم ها برای ارتقای ارزش اخلاقی ورزش طراحی شده است.

معنی کارت سفید در فوتبال چیست فیلم اولین کارت سفید تاریخ فوتبال

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *