مهلت مصرف و استفاده سهمیه بنزین در کارت سوخت 6 ماه است +جزئیات

مهلت مصرف سهمیه بنزین در کارت سوخت 6 ماه است +جزئیات

مهلت مصرف سهمیه بنزین در کارت سوخت 6 ماه است +جزئیات کامل را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

مهلت مصرف و استفاده سهمیه بنزین در کارت سوخت 6 ماه است +جزئیات

با اعلام سهمیه بندی شدن بنزین و افزایش نرخ آن باعث جنجال زیادی در کشورمان شد به گونه ای که حتی اعتراضات گسترده ای را به همراه داشت.

مهلت مصرف و استفاده سهمیه بنزین در کارت سوخت

سوالات متعددی درباره طرح سهمیه بندی شدن در ذهن مردم به وجود امده است که مهمترین آن این است مهلت مصرف سهمیه بنزین در کارت سوخت چقدر است؟ و برخیها گمان میکنند که اگر سهمیه خود را مصرف نکنند ممکن است که آن بسوزد!

یک خودروی معمولی ماهانه 60 لیتر بنزین سهمیه ای دارد و در صورتی که آن را مصرف نکند به ماه بعد منتقل خواهد شد و به مدت 6 ماه مهلت دارد آن را استفاده کند.

با توجه به فرمول و اطلاعیه که درباره سهمیه بدنی شدن برای خودروهای مختلف اعلام شده است امکان سوخت سهمیه کسی وجود ندارد و حتی کسانی که اصلا کارت سوختی ندارند سهمیه انها در کارتشان ذخیره خواهد شد و در اینده میتوانند از انها استفاده کنند.

مهلت مصرف و استفاده سهمیه بنزین در کارت سوخت 6 ماه است +جزئیات

به عنوان مثال مثلا اگر کسی تصمیم گرفته که دیگر کمتر از خودروی شخصی خود استفاده کند میتواند این سهیمه را جمع کرده و در آینده برای مسافرت استفاده کنند و هیچگاه نگران اینکه سهم انها در کارت سوخت بسوزد نشوند.

نکته دیگر درباره افرادی است که به تازگی کارت سوخت دریافت می‌کنند. اگر جزو این دسته از دارندگان خودرو هستید یادتان باشد رمز کارت سوخت شما چهار رقم آخر کارت ملی شما است البته می‌توانید این رمز را تغییر بدهید.

همچنین فراموش نکنید برای بنزین سوپر  سهمیه در نظر گرفته نشده است و اگر می خواهید بنزین سوپر بزنید باید نرخ آزاد را بپردازید.

لازم به ذکر است که استفاده از سهمیه سوخت صرفاً با استفاده از کارت سوخت هوشمند شخصی میسر است.
بر همین اساس، سهمیه خودروهای سواری شخصی بنزینی ماهانه ۶۰ لیتر و دوگانه سوز ۳۰ لیتر خواهد بود. همچنین سهمیه سوخت تاکسی بنزینی ماهانه ۴۰۰ لیتر و دوگانه سوز ۲۰۰ لیتر است.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *