نحوه تشخیص ایران چک (تراول) ۱۰۰ هزار تومانی تقلبی

نحوه تشخیص ایران چک (تراول) ۱۰۰ هزار تومانی تقلبی

نحوه تشخیص اصل بودن ایران چک (تراول) ۱۰۰ صدهزار تومانی از تقلبی را در این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید

نحوه تشخیص اصل بودن ایران چک

این روزها به دلیل کم ارزش شدن پول ملی استفاده از تراول ها و ایران چک ها بسیار رایج شده است و در بین مردم علاقه مندان زیادی دارند  که دیگر نیازی به حمله اسکناس‌های زیاد ده هزار تومانی نبوده و با چند اسکناس صد هزار تومانی میتوان به حمل و نقل پول نقد سهولت بخشید

نحوه تشخیص ایران چک (تراول) ۱۰۰ هزار تومانی تقلبی

اما متاسفانه افراد زیادی وجود دارند که با وارد کردن اسکناس های تقلبی ۱۰۰ هزار تومانی سعی می‌کنند که این اسکناس ها را در لابلای اسکناس های دیگر قرار داده و به مردم بدهند از همین رو تشخیص اسکناس های تقلبی از اصل بسیار سخت می باشد و باید به علائم زیادی که در آن وجود دارد توجه کرد تا بتوانید تقلبی از اصل بودن آن را تشخیص دهید ما در مجله شبونه سعی کردیم که آموزش های لازم را برای تشخیص اصل و تقلبی بودن اسکناس های صد هزار تومانی در اختیار شما قرار داده ایم

1. وقتی که ایران چک مقابل نور قرار گیرد از هر دو طرف باید تصویر شفافی از فردوسی دیده شده همچنین عدد یک میلیون نیز به وضوح قابل‌رویت باشد.

2. ابعاد ایران چک 100 هزار تومانی همانند ایران چک 50 هزار تومانی 160 در 75 میلی‌متر است که رنگ قالب آن را آبی تشکیل می‌دهد.

3. نقش فردوسی در خمیره کاغذ بوده و عدد یک میلیون به‌صورت روشن زیر تصویر فردوسی قابل‌مشاهده است.

4.نخ امنیتی به‌صورت پنهان تقریبا در وسط ایران چک کار شده است که در وهله اول بدون نور قابل‌دیدن نیست اما اگر مقابل نور قرار گیرد متوجه خواهیم شد که چیزی به‌طور خط وار و با عرض حدود یک میلی‌متر حرکت کرده است. روی این نخ نیز نوشته «بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران» تعبیه شده است.

5. اگر ایران چک در مقابل نور ماورا بنفش قرار گیرد نخ میانی آن به رنگ‌های مختلف تبدیل خواهد شد. صنیعی همچنین به وجود نخ امنیتی پنجره‌ای در سمت راست نخ میانی ایران چک اشاره کرد و گفت: این نخ با جنس هولوگرامی پهنایی حدود 2 تا 5/2 میلی‌متر دارد و نوشته یک میلیون هم به‌طور بی‌رنگ روی نخ قرار دارد و در مقابل نور از بازتاب‌های خاصی برخوردار است.

همچنین ببینید تشخیص دلار اصل از تقلبی + راهنمای شناسایی دلار تقلبی

6. نوشته 100 و ایران چک در این قسمت که حالت مستطیل شکل داشته و نوشته بانک‌مرکزی نیز در آن تعبیه شده قابل‌ملاحظه است، این در حالی است که وقتی در حالت عادی ایران چک را در مقابل خود قرار می‌دهیم فقط نوشته بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران را می‌بینیم اما با تغییر زاویه عدد 100 و ایران چک نیز درست به موازات عبارت بانک‌مرکزی دیده می‌شود.

7. به محض اینکه این آرم با دست لمس شده و حرارتی نزدیک به دمای بدن انسان را دریافت کند محو می‌شود و بعد از اینکه اثر گرما از بین می‌رود و سرد می‌شود مجددا طرح بانک‌مرکزی بازمی‌گردد.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *