فیلم / وصیت نامه ملکه الیزابت دوم ملکه انگلیس

فیلم / وصیت نامه ملکه الیزابت دوم ملکه انگلیس

وصیت نامه جنجالی ملکه الیزابت دوم ملکه انگلیس را در این صفحه مشاهده میکنید.

فیلم / وصیت نامه ملکه الیزابت دوم ملکه انگلیس

مرگ ملکه الیزابت دوم حرق و حدیث های زیادی را درباره سلطنت او از طریق استعمار خشونت آمیز امپراتوری بریتانیا از کشورهای آفریقایی، آسیایی و کارائیب و مهاجران آنها احیا کرد.

فیلم وصیت نامه ملکه الیزابت دوم ملکه انگلیس

از زمان مرگ او مفسران آمریکایی، دانشگاهیان در رسانه‌های اجتماعی و جاهای دیگر خواستار مبارزه کامل با نفوذ دائمی سلطنت بریتانیا در پرتو مرگ پادشاه شدند.

اگرچه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان عزادار شدند، بسیاری نیز مرگ ملکه را یادآوری تلخ از استثمار خشونت‌آمیز امپراتوری بریتانیا از کشورها در طول تاریخ که منجر به ده‌ها سال رنج، مرگ و ویرانی اقتصادی و اجتماعی شد و زمانی برای تجدید درخواست‌ها برای جبران خسارت دیدند.

همچنین ببینید

بیوگرافی ملکه الیزابت دوم ملکه انگلیس و همسر و فرزندان و عکس جوانیبیوگرافی ملکه الیزابت دوم ملکه

مایا جاسانوف، استاد تاریخ دانشگاه هاروارد، در نیویورک تایمز نوشت که حضور رواقی ملکه در زندگی به‌عنوان «لوله‌ای از ثبات» زیربنای یک «جبهه سنت‌گرای مستحکم طی دهه‌ها تحولات خشونت‌آمیز» بود.

او خاطرنشان کرد که ماه‌ها پس از اینکه الیزابت دوم از مرگ پدرش از روی درختان کنیا مطلع شد و ملکه شد، مقامات استعماری بریتانیا در کنیا شورش علیه رژیم استعماری معروف به مائو مائو را سرکوب کردند، که به گفته نیویورک تایمز، «به ایجاد سیستم گسترده ای از اردوگاه های بازداشت و شکنجه، تجاوز، اخته کردن و کشتن ده ها هزار نفر». دولت بریتانیا در نهایت 20 میلیون پوند در دادخواهی بازماندگان کنیایی پرداخت کرد.

موکوما وا انگوگی، استاد دانشگاه کرنل، «تئاتر» پیرامون مرگ ملکه را محکوم کرد.

اوجو آنیا، دانشیار دانشگاه کارنگی ملون، توییتی را منتشر کرد که از آن زمان حذف شده بود و در آن نوشت: «ایشان درد او طاقت‌فرسا باشد» از ملکه، که او را «سلطان ارشد یک امپراتوری نسل‌کشی دزد و تجاوزگر» توصیف کرد. توییتر پست اولیه آنیا را به دلیل نقض قوانین شرکت حذف کرد و دانشگاه در بیانیه ای این اقدام را محکوم کرد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *