چالش مومو واتساپ چیست (فیلم)

چالش مومو واتساپ چیست (فیلم)

چالش مومو واتساپ چیست (فیلم) و جزئیات را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

چالش مومو واتساپ چیست (فیلم)

مومو یکی بازی چالشی اینترنتی بوده که در دارای برنامه نویس و هدایت کننده میباشد که سعی میکند به مخاطب خود تسلط پیدا کرده و اقدامات و رفتارهای انها را کنترل کند.

بعد از ارسال پیامهای انبوه توسط ربات در شبکه های اجتماعی کاربرانی که به این پیام ها پاسخ میدهند ابتدا توسط ربات مکالمه هایی صورت میگیرد و سپس توسط ادمین هدایت میشوند که با استفاده از هک شدن دستگاه کاربر آنها را غافلگیر میکند و از انها درخواست های خطرناکی میکنند.

چالش مومو واتساپ چیست (فیلم)

چالش مومو یک اکانت واتساپ با تصویر پروفایل یک دختر بسیار زشت همراه با یک خنده جوکر مانند است در واقع تصویر پروفایل مو فتوشاپ یا ویرایش شده نیست بلکه تصویری از یک مجسمه یا آثار عروسک‌های نمایشگاه توکیو ژاپن است که قسمت‌های آن از آن بریده شده و تنها تصویر صورت زشت آن در این پروفایل قرارداده شده است. برای اینکه بدانید چالش مومو چیست و چه خطراتی دارد با ما همراه باشید.

چرا این چالش خطرناک پرطرفدار شد؟

جای تعجب نیست که چرا چالش Momo توانسته است ترس بزرگسالان را با نیرویی افسانه ای که ماه ها ادامه داشته است، جلب کند. تصویر اصلی “چالش” غیر قابل انکار وحشتناک است. چیزهای کابوس وار برای کودکان و بزرگسالان به طور یکسان. به نظر می رسد کسی ولدمورت را با یک نسخه از دختر از The Ring ترکیب کرده و به طور غیرقابل توصیفی تصمیم گرفته است که صورت او باید به پای بزرگ مرغ تبدیل شود.

همچنین ببینید: چالش مومو مرگ پسر 11 ساله اهوازی (فیلم)

چالش اساسی، با پیام هایی که ظاهراً کودکان را به ارتکاب خشونت و خودآزاری تشویق می کند، بسیار آزار دهنده تر خواهد بود. البته اگر شواهدی قابل تشخیص وجود داشته باشد، می تواند ثابت کند این مسئله در واقع یک مشکل است.

چالش مومو چگونه شروع میشود؟

در چالش مومو ابتدا یک شماره تماس ناشناس، کاربران را به بازی دعوت می‌کند تا به Momo پیامی ارسال کنند. پس از ارسال پیام، تصاویر ترسناک و پیام‌های خشونت‌آمیزی برای کاربر فرستاده می‌شود. همچنین مومو مدعی می‌شود که به اطلاعات شخصی فرد قربانی از جمله محل سکونت وی دسترسی دارد. تاکنون انگیزه اصلی بازی و سازندگان آن مشخص نشده است. این بازی آنلاین تاکنون در کشورهایی مانند آرژانتین، مکزیک، آمریکا، آلمان و فرانسه مشاهده شده و به نظر می‌رسد در آمریکای جنوبی گسترش بیشتری پیدا کرده است.

همچنین ببینید: چالش مومو در واتساپ را چه کسی ارسال کرد؟

هدف از این بازی ترسناک، قربانی کردن کودکان و نوجوانان بوده است. مومو کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند در صورتی که از دستورات او پیروی نکنند در شب به رویشان ظاهر شده و آن‌ها را نفرین می‌کند

ما داستان خطرناک شدن Momo از فیس بوک آغاز گردید. پس از معرفی و مشهور شدن این مجسمه، در یک گروه فیس بوک، کاربران برای ایجاد ارتباط با یک شماره ناشناس به چالش کشیده شدند. برخی از آن‌ها چنین بیان می‌کردند که اگر پیامی را برای مومو ارسال کنند، مومو پاسخ آن‌ها را با تصاویری وحشتناک، خشونت آمیز و حتی تهدید می‌دهد.

تا سپتامبر، داستان هایی از چالش شروع به جلب توجه پلیس و مطبوعات در ایالات متحده کرد.

چالش Momo در سال ۲۰۱۹ با ایجاد وحشت در سراسر انگلستان بازگشت. مدارس شروع به اخطار شدید به والدین کردند.

پلیس گفت برخی از فیلم ها کودکان خردسال را ترغیب می کند:

“با یک چاقو گلوی خود را ببرند.”

امکان سرقت اطلاعات کاربران

ایجاد مزاحمت‌های تلفنی در اثر ذخیره شماره تلفن شما در پروفایل مومو

دریافت وقت و بی وقت پیام‌های خشونت آمیز و تصاویر وحشتناک

ترغیب نوجوانان به انجام عمل خودکشی و تهدید آنان

امکان اخاذی و باج خواهی از افراد

تاکنون تنها یک خودکشی منتسب به بازی مومو اعلام شده است که مربوط به دختری ۱۲ ساله بوده که از تمامی مراحل خودکشی خود، فیلم تهیه کرده است.

همچنین ببینید: بازی مومو بازی خطرناک در واتس آپ

از آنجا که این چالش در واتس اپ انتشار می‌یابد و ذخیره هر شماره‌ای در واتس اپ، منجر به ذخیره شماره شما نیز در واتس اپ طرف مقابل می‌شود، بنابراین با اولین پیامی که به مومو ارسال کنید، در واقع شماره خود را به او داده اید و او می‌تواند از طریق همین شماره اقدام به ایجاد مزاحمت برای شما نماید.

پیشنهادات پلیس فتا

سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا بوشهر بیان کرد: شناسایی هویت ارسال کنندگان پیام‌ها و تصاویر موسوم به مومو با همکاری پلیس فتا ناجا به صورت ویژه در دستور کار است و همچون موارد گذشته، این مجرمین سایبری که باعث ایجاد مزاحمت برای دانش آموزان و نگرانی خاطر خانواده‌ها شده‌اند، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

او از والدین درخواست کرد: در صورتی که فرزندانشان هرگونه محتوایی مربوط به مومو را دیدند با آن‌ها صحبت کنند و نگرانی‌شان را کاهش دهند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *