چرخش هسته زمین متوقف شد اتفاق عجیب که دانشمندان شوکه شدند

چرخش هسته زمین متوقف شد اتفاق عجیب که دانشمندان شوکه شدند

چرخش هسته زمین متوقف شد! اتفاق عجیب که دانشمندان شوکه شدند کره زمین تغییرات عجیبی کرده است که باعث شگفتی دانشمندان شده است.

چرخش هسته زمین متوقف شد اتفاق عجیب که دانشمندان شوکه شدند

ماجرای چرخش هسته زمین متوقف شد

به گفته  دانشمندان، اخیرا سرعت چرخش هسته جامد درونی زمین که از آهن ساخته شده و عموماً بدون اصطکاک خاصی حرکت می کند، کاهش یافته است. البته این رویداد در ظاهر ترسناک تر به نظر می رسد و دانستن این موضوع پس از دیدن بلایایی مانند کرونا یا زامبی ها ممکن است شما را نگران کند. اما در واقعیت چندین بار اتفاقات مشابه رخ داده است.

دانشمندان تنها چند دهه است که متوجه چرخش هسته داخلی زمین نسبت به گوشته بالایی آن شده اند. این کشف در سال 1996 توسط دو محقق از دانشگاه کلمبیا انجام شد. بنابراین تا قبل از سال 1996، فرضیه چرخش مستقل هسته داخلی زمین نسبت به سایر اجزای آن، نظریه ای اثبات نشده بود که تنها بر اساس ارائه مدلی از میدان مغناطیسی زمین مطرح شد!

چرخش هسته زمین متوقف شد اتفاق عجیب که دانشمندان شوکه شدند

هسته داخلی زمین مرکز متراکم سیاره ما را به عنوان یک بالرین فلزی سنگین تصور کنید. این رقصنده غنی از آهن قادر است با سرعت های دائمی در حال تغییر پیروئت کند.

نگران نباشید

این ممکن است مانند یک تنظیم برای یک فیلم پرفروش جهانی به نظر برسد. اما نگران نباشید: دقیقاً هیچ چیز آخرالزمانی از این چرخه چرخش سیاره ای حاصل نخواهد شد، که ممکن است برای چندین سال اتفاق افتاده باشد. محققانی که این مدل نظری را پیشنهاد می‌کنند، در عوض، هدفشان ارتقای درک درونی‌ترین مکان مقدس زمین و رابطه آن با بقیه جهان است.

زلزله شناس دانشگاه پکن در پکن و نویسنده این مطالعه گفت: هسته درونی مانند یک سیاره در یک سیاره است، بنابراین نحوه حرکت آن آشکارا بسیار مهم است.
در سال 1936، اینگه لمان، زلزله‌شناس دانمارکی کشف کرد که هسته بیرونی مایع زمین یک سنگ مرمر فلزی جامد را پوشانده است – و از آن زمان تاکنون دانشمندان را متحیر کرده است.

چرخش هسته زمین متوقف شد اتفاق عجیب که دانشمندان شوکه شدند

جان ویدیل، زلزله‌شناس دانشگاه کالیفرنیای جنوبی که در این مطالعه شرکت نداشت، می‌گوید: عجیب است که یک توپ آهنی جامد در وسط زمین شناور است. دانشمندان فکر می کنند که پس از سرد شدن جهنمی داخلی سیاره، هسته در نقطه ای در گذشته نه چندان دور زمین از یک سوپ فلز مذاب متبلور شد.

هسته داخلی را نمی توان مستقیماً نمونه برداری کرد، اما امواج لرزه ای پرانرژی ناشی از زلزله های قوی و آزمایش های تسلیحات هسته ای دوران جنگ سرد از هسته داخلی عبور کرده و برخی از ویژگی های آن را روشن کرده است. دانشمندان گمان می کنند که این توپ از آهن و نیکل 1520 مایل طول دارد و به اندازه سطح خورشید داغ است.

همچنین ببینید:

فیلم کره زمین از فضا را ببینید شگفت زده میشوید

کشف سیاره جانسن سیاره ای که دانشمندان را شگفت زده کرد

کشف سیاره شبیه زمین و امکان حیات و زندگی +تصاویر

اما این امواج معمایی نیز ایجاد کردند. اگر هسته خنثی بود، سفر امواج غواصی هسته‌ای که از زلزله‌های تقریباً یکسان و انفجارهای هسته‌ای می‌آیند هرگز تغییر نمی‌کردند – اما با گذشت زمان، تغییر می‌کنند.

یک توضیح: هسته داخلی در حال چرخش است و این امواج را منحرف می کند. در اواسط دهه 1990، دکتر سانگ یکی از اولین دانشمندانی بود که پیشنهاد کرد که هسته داخلی ممکن است با سرعتی متفاوت از سطح زمین در حال چرخش باشد. از آن زمان، لرزه‌شناسان شواهدی پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد چرخش هسته داخلی هم می‌تواند سرعتش را افزایش داده و هم کند شود.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *