کریسمس ۲۰۲۳ و ۱۴۰۱ کی است؟ تاریخ دقیق کریسمس 2023

کریسمس ۲۰۲۳ و ۱۴۰۱ کی است؟ تاریخ دقیق کریسمس 2023

کریسمس ۲۰۲۳ و ۱۴۰۱ کی است؟ تاریخ دقیق کریسمس 2023

کریسمس ۲۰۲۳ و ۱۴۰۱ کی است؟ تاریخ دقیق کریسمس ۲۰۲۳ را همراه با جزئیات در این صفحه ببینید.

کریسمس ۲۰۲۳ و ۱۴۰۱ کی است؟

  • به تاریخ شمسی: روز شنبه ۵ دی ۱۴۰۱
  • به تاریخ میلادی ۲۵ دسامبر ۲۰۲۳
  • مدت زمان تعطیلی ۱۲ روز

کریسمس، جشن مسیحی برای تولد حضرت عیسی مسیح است کریسمس در 25 دسامبر جشن گرفته می شود و  یک جشن مذهبی مقدس و هم یک پدیده فرهنگی و تجاری در سراسر جهان است.

کریسمس چیست؟

برای دو هزار سال، مردم در سراسر جهان آن را با سنت ها و اعمالی که ماهیت مذهبی و سکولار دارند، جشن میگیرند مسیحیان روز کریسمس را به عنوان سالگرد تولد عیسی ناصری، رهبر روحانی که آموزه هایش اساس دین آنها را تشکیل می دهد، جشن می گیرند.

همچنین ببینید: متن کریسمس مبارک

آداب و رسوم رایج شامل تبادل هدایا، تزئین درختان کریسمس، حضور در کلیسا، تقسیم غذا با خانواده و دوستان و البته انتظار برای رسیدن بابانوئل است. 25 دسامبر – روز کریسمس – از سال 1870 یک تعطیلات در جهان است.

کریسمس ۲۰۲۳ و ۱۴۰۱ کی است؟ تاریخ دقیق کریسمس 2023

پایان ماه دسامبر زمان مناسبی برای جشن در بیشتر مناطق اروپا بود. در آن زمان از سال، بیشتر گاوها ذبح می‌شدند تا در زمستان به آنها غذا داده نشود. برای بسیاری، این تنها زمانی از سال بود که گوشت تازه داشتند. علاوه بر این، بیشتر شراب و آبجو ساخته شده در طول سال در نهایت تخمیر و آماده نوشیدن شد.

در آلمان، مردم در تعطیلات نیمه زمستان، خدای بت پرست اودن را گرامی داشتند. آلمانی‌ها از اودن وحشت داشتند، زیرا معتقد بودند که او پروازهای شبانه در آسمان انجام می‌دهد تا مردم خود را مشاهده کند و سپس تصمیم بگیرد که چه کسی موفق شود یا از بین برود. به دلیل حضور او، بسیاری از مردم ترجیح دادند در داخل بمانند.

در روم، جایی که زمستان‌ها به سختی زمستان‌های شمال دور نبود، ساتورنالیا – تعطیلاتی به افتخار زحل، خدای کشاورزی – جشن گرفته می‌شد. از هفته منتهی به انقلاب زمستانی شروع شد و برای یک ماه کامل ادامه یافت، ساتورنالیا یک زمان لذت گرا بود، زمانی که غذا و نوشیدنی فراوان بود و نظم اجتماعی عادی روم زیر و رو شده بود. به مدت یک ماه به افراد برده آزادی موقت داده شد و مانند آنها رفتار شد. مشاغل و مدارس تعطیل شدند تا همه بتوانند در جشن های تعطیلات شرکت کنند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *