یوزپلنگان وطن حادثه نطنز کیستند؟ و چه کسانی هستند؟

یوزپلنگان وطن عامل حادثه نیروگاه نطنز کیستند؟ و چه کسانی هستند؟

یوزپلنگان وطن عامل حادثه نیروگاه نطنز کیستند؟ و چه کسانی هستند؟ به همراه جزئیات در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

یوزپلنگان وطن حادثه نطنز کیست؟

حادثه ای خرابکارانه که برای یکی از سوله‌های در دست ساختِ در محوطه باز سایت نطنز رخ داد توسط کارشناسان انرژی اتمی کشورمان مورد بررسی قرار گرفت و د نهایت آقای بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره این حادثه واکنش نشان داد و گفت که ماجرا در حال بررسی است.

این مقام ارشد دولتی افزود: «این رُخ‌داد هیچ‌ تلفات جانی نداشته و به فعالیت‌های این نیروگاه آسیبی نزده.

دقایقی پیش گروهی ناشناس موسوم به یوزپلنگان وطن مسئولیت این حادثه خرابکارانه را بر عهده گرفتند

یوزپلنگان وطن عامل حدثه نیروگاه نطنز کیستند؟ و چه کسانی هستند؟

ظهور ناگهانی «یوزپلنگان وطن»!

فابین هینتس، متخصص آمریکایی که درباره برنامه موشکی ایران مطالعه می‌کند، توییت کرد: «تصویری که سازمان انرژی اتمی ایران منتشر کرده، نشان می‌دهد، محل «حادثه» مرکز مونتاژ سانتریفوژ بوده.»

او ادعا کرده با قیاس موقعیت جغرافیایی این عکس با تصویرهای ماهواره‌ای گوگل به چنین نتیجه‌ای رسیده.

ایدی کوهین، روزنامه‌نگار جنجالی اسراییل که در حوزه‌های امنیتی و نظامی فعالیت دارد، در توییترش مدعی شد جنگنده‌های اف-۱۶اسراییلی سایت اتمی نظنز را بمباران کرده‌‌اند!

بی‌بی‌‌سی فارسی هم ادعا کرد یک گروه ناشناخته با نام «یوزپلنگان وطن»، ساعتی‌ پیش‌از اعلام خبر «حادثه» در نطنز، بیانیه‌ای برای اعضای این شبکه‌تلویزیونی فرستاده و حمله به سایت هسته‌ای نطنز را گردن گرفته.

بی‌بی‌سی ادعا کرده در بیانیه این گروه آمده: «سایت هسته‌ای کاشان و سازه جدیدالتاسیس مونتاژ نطنز را هدف عملیات‌شان برگزیدند؛ چون علاوه بر اهمیت آن، زیرزمینی نیست و نابودی آن را نمی‌توان انکار کرد.»

این گروه مدعی شده از «مخالفان»ی تشکیل شده که «در دست‌گاه‌های امنیتی ایران حضور و فعالیت دارند».

خبرنگار بی بی سی فارسی مدعی شده است که ساعاتی پیش از انتشار نخستین خبر درباره این حادثه، بیانیه‌ای به دست بعضی از روزنامه‌نگاران بی‌بی‌سی رسیده است که از این حادثه و انجام عملیات در ساعت دو بامداد پنجشنبه در تاسیسات هسته‌ای نطنز خبر می‌داد و مسئولیت آن را برعهده می‌گرفت.

فرستندگان این بیانیه خود را منتسب به یک “گروه زیرزمینی” ناشناخته با نام “یوزپلنگان وطن” می‌دانند و مدعی شده‌اند که از مخالفانی هستند که در دستگاه‌های امنیتی ایران حضور و فعالیت دارند. آنها در این بیانیه ادعا کرده‌اند که “سازه جدیدالتاسیس مونتاژ نطنز” در “سایت هسته‌ای” کاشان را به عنوان هدف “عملیات” خود برگزیدند چون علاوه بر اهمیت آن، این تاسیسات “زیرزمینی” نیست و بنابراین انهدام آن “قابل انکار” نبوده است.

ادثهٔ نطنز انفجار یا آتش‌سوزی بود که پنج‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ (به وقت محلی در ساعت یک شب) در تأسیسات هسته‌ای نطنز رخ داد.  تأسیسات هسته‌ای نطنز در شمال استان اصفهان، یکی از سایت‌های هسته ای ایران به حساب می‌آید

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *