آموزش ثبت خانه در سامانه ملی املاک

آموزش کامل ثبت ملک و خانه در سامانه ملی املاک

آموزش ثبت خانه در سامانه ملی املاک و ثبت خانه و اپارتمان های خالی در سامانه املاک amlak.mrud.ir را در این صفحه ببینید

آموزش ثبت خانه در سامانه ملی املاک

سامانه ملی و املاک اسکان به دست وزارت راه و شهرسازی برای فهمیدن و شناختن خانه‌های خالی طراحی شده است.
کسانی که مالک هستند باید از ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ املاک خودشان را ثبت کنند. آقای محمود محمودزاده معاون وزیر راه گفتند که در روز ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ هر خانواری که می توانند یک خانه اصلی ویک محل فرعی در شهر دیگری داشته باشند و همه اینها خانه خالی محسوب نمی‌شود و اگر معلوم شود که این خانه‌ها چهار ماه بیشتر خالی بمانند به قانون جدید باید جوابگو باشند.

آموزش ثبت خانه در سامانه ملی املاک

گفته است که لازم است ثبت مالکیت به دست مالک در سامانه املاک و اسکان به استناد ماده ۵۴ واجب است که مدتی پیش در مجلس تصویب شده و این یک قانون جدید است که در تکمیل قانون قبلی تصویب گردیده شده و مهم آن است که همه خانوارها از شهری و روستایی وظیفه دارند که مالکیت خود را ثبت کنند. حالا این مالکیت می‌تواند خانه‌های استجاری، ملکی و یا تجاری و هر نوعی که باشد، باید در اسکان ثبت شود.
محمودزاده درباره نقش وزارت راه این گونه بیان می‌کند که سامانه املاک و اسکان به‌دست وزارت راه و شهرسازی برای شناختن و پیگیری خانه‌های خالی طراحی شده و حالا هم سامانه بیشتر گسترش یافته و برای شناخت مالکیت ها مورد استفاده قرار می گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفته است که کسانی که مالک ملک هستندبرای ثبت ملک خود به این نشانی amlak. mrud . ir مراجعه کند.
اگر املاک خود را ثبت نکنیم چه می‌شود؟ محمودزاده بیان می کند که به غیر از ملکی که درآن سکونت دارند. وهر هر ملکی دیگر که دارند حتماً در سامانه املاک واسکان باید ثبت گردد و اگر بعد از دوماه قانون آن را مشخص کند که ثبت نشده باشد آن را خانه خالی حساب می‌کند و باید مالیات بپردازد.
در ماده ۵۴ قانون مالیات آمده که واحدهای مسکونی که در شهرهای پرجمعیت مثلا بیش از یکصد هزار نفر استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور را به صورت خانه خالی شناسایی می کنند و باید مالیات معادل مالیات بر اجاره به صورت زیر می شود،
در سال دوم معادل یک دوم مالیات متعلقه،
در سال سوم معادل مالیات متعلقه،
در سال چهارم به بعد معادل یک و نیم برابر مالیات متعلقه، (۱) به بند ۱۲ ماده واحده قانون مالیات های مستقیم ماده ۵۴ به قانون ملحق می‌شود.
برای ثبت واطلاع از املاک وسکونت به چه سامانه ای مراجعه کنیم؟
سامانه ملی املاک واسکان کشور به آدرس amlak. mrud. ir برای دریافت اطلاع از مالکیت و سکونت خود به دست وزارت راه و شهرسازی است. و اعتبار دارد.
از تاریخ ۱۹ فروردین دو ماه فرصت دارند تمام سرپرستان خانواری که ملک خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند ومعاون مسکن و ساختمان وزیر وزیر راه و شهر سازی لازم دانسته که برای خانواده‌هایی که ملک های خود رادرسامانه املاک و اسکان ثبت کنند.
به گفته ایشان در اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۵ آذر ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی ضروری است که همه مالکان و خانوارها ملک های خود را از ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در سامانه املاک و اسکان کشور حتما ثبت کنند.
کسانی که به سامانه ملی املاک اسکان کشور مراجعه می‌کنند می‌توانند به شماره گیری ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۰ در ساعتهای اداری برای پاسخ به سؤالات خود نیز به این شماره تماس حاصل فرمایند.

مراحل دریافت کد رهگیری املاک iranamlaak.ir

جهت دریافت کد رهگیری ملک می بایست مراحل ثبت قرار داد قولنامه ای را مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور انجام دهند که در ادامه مطلب نحوه ورود به سایت ثبت معاملات املاک و موارد مورد نیاز جهت دریافت کد رهگیری ملک آورده شده است.

مشاورین املاک جهت ورود به سامانه ثبت معاملات و املاک کشور ابتدا عبارت سامانه ثبت معاملات املاک را در مرورگر اینترنتی خود جستجو نمایند.

مشاورین پس از ورود به سامانه ثبت معاملات املاک مطابق تصویر زیر جهت ورود به سامانه املاک می توانند گزینه ورود به سامانه سبز رنگ را انتخاب نمایند.

 

تمامی مشاورین املاک پیش از ورود به سامانه، ثبت قرار داد و دریافت کد رهگیری می بایست در سامانه ثبت معاملات املاک ثبت نام انجام داده باشند.

برای دریافت کد رهگیری لزوم است موارد زیر صورت گیرد:

در زمان ثبت قرارداد در دفاتر مشاورین املاک، اصل مدارک هویتی نظیر کارت ملی هوشمند و شناسنامه یا کارت اقامت برای اتباع خارجی به همراه اصل مدارک مالکیت در اختیار مشاور املاک قرار گیرد.

مدارک مالکیت می‌تواند به‌ صورت سند تک برگی، قولنامه، بنچاق و هرگونه سند مرسوم دیگر ارائه گردد همچنین وکالت نامه، گواهی انحصار وراثت و موارد مشابه نیزمی بایست به مشاور ارائه شود.

در زمان ثبت قرارداد هر طرف معامله، یک شاهد برای ثبت قرارداد همراه خود می بایست داشته باشد که مدارک شناسایی آن‌ها نیز برای دریافت کد رهگیری الزامی می باشد.

پس از تکمیل فرم پیش نویس قرار داد، مشاور املاک، اطلاعات را در سامانه بارگذاری می‌ نماید.

تاییدیه کد پستی ملک مورد معامله هم از اسناد مورد نیاز دیگر برای دریافت کد رهگیری می باشد.

پس از ثبت اطلاعات، قرارداد باید در سه نسخه پرینت گرفته شود که یک نسخه نزد مشاور املاک و دو نسخه دیگر در اختیار طرفین معامله قرار خواهد گرفت.

✅ همچنین ببینید آموزش کامل استعلام نحوه گرفتن کد رهگیری سامانه املاک و اسکان

در نهایت پس از ثبت قرار داد قولنامه ای و دریافت کد رهگیری در بالای صفحات قرار داد، یک بار کد دوبعدی وجود دارد که شامل تمامی مشخصات معامله صورت گرفته اعم از آدرس دقیق ملک، نام و نام خانوادگی طرفین معامله، نام مالک و نام مستاجر است و با استفاده از بارکد خوان قابل خواندن می باشد.

کد رهگیری اجاره نامه چند رقمی است

پس از ثبت قرار داد قولنامه ای در سامانه ثبت معاملات املاک برای طرفین قرار داد یک کد رهگیری 13 رقمی به صورت پیامکی ارسال خواهد شد که کد پیگیری اجاره نامه نیز همانند دیگر معاملات یک عدد 13 رقمی می باشد و شایان به ذکر است که کد رهگیری املاک در سمت چپ برگه چهارم مبایعه نامه نیز چاپ شده است.

نحوه استعلام کد رهگیری املاک

افراد جهت استعلام کد رهگیری می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت معاملات املاک کشور و وارد نمودن کد ملی و کد رهگیری ملک ۱۳ رقمی صحت قرارداد قولنامه ای خود را بررسی نمایند. آنان برای استعلام از طریق سامانه کد رهگیری املاک، مراحل زیر را دنبال نمایند.

کاربران می بایست پس از ورود به سامانه ثبت معاملات املاک در بالای صفحه قسمت خدمات، گزینه استعلام کد رهگیری را انتخاب نمایند.

 

در صفحه جدید می بایست کد ملی شخصی که از طرفین قرارداد می باشد و کد رهگیری را به ‌همراه کد امنیتی وارد نموده و بر روی دکمه جستجو کلیک نمایند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. ببخشید من فکر کنم اشتباه پرکردم من توهشتگرد یه خونه دارم ولی توتهران خودم مستاجرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *