آیت الله مایک کیست؟ بیوگرافی مایکل دندریا (آیت الله مایک)

آیت الله مایک کیست؟ بیوگرافی مایکل دی آندریا سازمان سیا

آیت الله مایک کیست؟ بیوگرافی مایکل دی آندریا (آیت الله مایک) به همراه جزئیات کامل را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

آیت الله مایک کیست؟ مایکل دی آندریا

یکی از افسران عالی رتبه و ارشد امریکا بوده که بیشتر فعالیت های او کسب اطلاعات محرمانه و به کلی سری است.

آیت الله مایک کیست؟ بیوگرافی مایکل دی آندریا سازمان سیا

او نقش مهمی در دستگیری صدام و کشتن بن لادن و همچنین ترور سردار سلیمانی داشته است و طراح نقشه های ترور سازمان سیاه میباشد.

آیت الله مایک در ژوئن ۲۰۱۷ (خرداد ماه ۱۳۹۶) به عنوان مدیر جدید اداره عملیات‌های مخفی سیا در ایران منصوب شد.

او توسط نیروهای طالبان در افغاستان کشته شد.

چرا به او آیت الله میگویند؟

به دلیل اینکه او مسلمان شده بود در میان سازمان سیاه لقب ایت الله را به او داده بودند.

سوابق و فعالیت ها

مایکل دی آندریا (آیت الله مایک) در سال 1979 به سازمان سیا امریکا پیوست و به عنوان سربازی ساده فعالیت خود را آغاز کرداو خیلی زود توانست نظر فرماندهان سازمان سیا را به خود جلب کند و از او به عنوان یک مهره مهم برای کسب اطلاعات در خاورمیانه استفاده شود

آیت الله مایک کیست؟ بیوگرافی مایکل دی آندریا سازمان سیا

بیشتر فعالیت های او در عراق و افغانستان و مصر بوده و سعی کرده به صورت مخفیانه و به عنوان یک شخصیت مذهبی مسلمان در کشورهای نامبرده شده به نیروهای دولتی نفوذ کند.

او در حملات 11 سپتامبر توبیخ شد چرا که نتوانسته بود که نواف الحزمی را به خوبی ردگیری کند که منجر به حملات آنها به قلب امریکا شد.

مایکل دی آندریا در سال ۲۰۰۶ به سمت ریاست مرکز مبارزه با تروریسم سازمان سیا منصوب و جایگزین رابرت گرنیر شد.[۴] دندریا در طول نه سال تصدی این سمت، فرماندهی بیش از صدها مورد از حملات پهپادی آمریکا در پاکستان و یمن را برعهده داشت و برای توجیه و دفاع از این حملات در کنگره ایالات متحده آمریکا حضور می‌یافت.

آیت الله مایک کیست؟ بیوگرافی مایکل دی آندریا سازمان سیا

کشته شدن مایکل دی آندریا (آیت الله مایک) توسط طالبان

او بعد از طراحی ترور سردار سلیمانی تصمیم گرفت از امریکا به افغانستان برود و به همراه جمعی از افسران ارشد سازمان سیا وارد اسمان افغانستان شد که توسط نیروهی طالبان هواپیمای انها سرنگون شد.

پیش از این منابع خبری به نقل از «فابیو کاریسو» مدیر مسئول gospanews گزارش دادند که وی در صفحه توئیتری خود درباره این موضوع نوشته بود: «آیت الله مایک» مدیر میز خاورمیانه CIA ممکن است در جریان اسقاط هواپیمای [آمریکایی] در افغانستان مرده باشد.

همسر آیت الله مایک مایکل دی آندریا کیست

دی اندریا با همسرش، فریده کارم‌جی دندریا، در جریان اولین مأموریت خارجی خود در شرق آفریقا آشنا شد و برای ازدواج با او به دین اسلام گروید. فریده، دختر خانواده‌ای ثروتمند در جزیره موریس و با اصالتی گجراتی است و ۱۰ سال از دندریا بزرگتر است. او در مجموعهٔ خانوادگی خود مشغول به کار است؛ شرکتی که در حوزه‌های مختلف مثل تلکام، رسانه، املاک، توریسم، امور مالی و انرژی فعالیت می‌کند. فریده یکی از مدیران ارشد «گروه کارم‌جی» است و شرکت‌های خانوادگی او می‌توانند به عنوان پوششی برای عملیات‌های سیا مورد استفاده قرار گیرند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *